• novia72

Vi gifta!! Tipsar om/rekommenderar

Tänkte att vi som redan gift oss alltid kan dela med oss några av våra bästa tips...

...jag börjar!!

1) Istället för dyrt "bröllopsris" köpte vi vanliga "rispuffar" från ICA 17kr- räckte till ca 40 organzapåsar. Mums!! för fåglarna WOW! för plånboken & Snygga "risbilder"!! :)

2) Att hyra lokal behöver inte vara dyrt - vi bor dock centralt- men det vi gjorde var att hyra världens mysigaste Café. Då kan man välja "stil" på lokalen och inte behöva lägga ner massa pengar på "rekvisita". ;)

3) Jag har inga problem med min hy (bara fåfäng) men började gå på behandlingar hos en elevskola en månad innan bröllopet, 2 ansiktsbehandlingar, manikyr, fotvård, massage, brynplockning etc.etc. Kände mig som en ny människa. :)

• Svar på tråden Vi gifta!! Tipsar om/rekommenderar
  • J D

marriage09 skrev 2009-04-08 13:08:31 följande:
    Skulle du kunna maila festhäftet till mig på... nej, skoja bara. Har en fråga som dock sprang ur detta berömda festhäfte men som har med bröllop att göra... Vi funderar på att ha skaldjur som förrätt och såg att Äntligen är det min tur hade haft det. Fick folk skala dem då? Är det ngn annan som haft detta? Rekationerna jag har fått från nära och kära är allt från guuuud så trevligt till men fasen vad kladdigt! Vad tycker ni? Hoppas jag inte är för OT nu... tack!

Jag är förvisso inte gift än men det fungerar väl utmärkt bara man har styckförpackade våtservetter vid varje gästs plats?

• bridesilly

som tur är så var ju bordet lågt så kjolen kunde inte åka upp jättelångt men bökigt var det ändå att sitta snyggt och kunna äta också samtidigt

giz83 skrev 2009-04-07 20:54:29 följande:
    hahahahahahadet skulle ha varit kul o se hur det såg ut...=)o tro nu inte att jag ville se hur det såg ut när du kissar...hihimen skoj hade det varit
  • bridesilly

Jag skulle nog inte välja oskalade räkor och sådant, det är kladdigt och så luktar man ju inte hallon sen. Tänk om någon slinter och kladdar ner finkläderna inte så kul kanske

• bridesilly

du får se till att alla dina medhjälpare har en vem gör vad och när lista så du kan slappna av(finns i dina verktyg här på BT och så kan man lägga till saker som man behöver ha gjorda av någon annan)
    . Mina tärnor och marskalkar visste exakt vad dom skulle göra på dagen D. Visa folk vägen med mera. Jag kände mig faktiskt lugn när jag gick till frissan för jag visste att dom var välinstruerade. Det är inte så dumt med listor ändå. Det gör det mesta enklare.
    Miss Moneypenny skrev 2009-04-08 13:31:22 följande:

Jag har en ännu fråga till era gifta brudar! Hur var det för er med det här med stressen? Kunde ni slappna av på bröllopsdagen? jag är livrädd att jag ska springa omkring och stressa. Vi har ingen färdig paketlösning utan vi har en kock som kommer och så serveringspersonal från ett annat ställe, blommor och tårta ska hämtas och någon måste ju tala om för gästerna vart de ska ta vägen osv.Det gäller ju att delegera har jag förstått. Men jag är ändå orolig att det blir en massa frågor och att jag stressar upp mig över blommor hit och serveringspersonal dit...
  • novia72

Bridesilly..

jag delegerade MEN med TIPS! ;)

Jag hade 4-6 olika att göra listor sista veckan:
    ex:
    1) Dukning & serveringspersonal
    2) Toastmaster
    3) fotografen

etc... i varje lista antecknade jag sånt som var viktigt att JUST DEN personen gjorde, håll koll på, behövde fixa etc etc...

och sedan litade jag på att personerna fullföljde sin uppgift efter bästa förmåga , NÅGOT som de gjorde!!! :)

• bridesilly

tips på? typ glöm inte det här eller hur menar du?

novia72 skrev 2009-04-09 11:03:50 följande:
    Bridesilly..jag delegerade MEN med TIPS! ;) Jag hade 4-6 olika att göra listor sista veckan:ex:1) Dukning & serveringspersonal2) Toastmaster3) fotografenetc... i varje lista antecknade jag sånt som var viktigt att JUST DEN personen gjorde, håll koll på, behövde fixa etc etc...och sedan litade jag på att personerna fullföljde sin uppgift efter bästa förmåga , NÅGOT som de gjorde!!! :)
  • novia72

Ja precis!!

ex. fotografen, vi träffade honom nån vecka innan och då lämnade vi en lista på vilka bilder vi ville ha tårta, ringar, riskastning etc etc...jag hade inte orkat springa efter honom på bröllopsdagen o berättat "Nu vill jag ha bild på det här!!"

Det hände bara en gång & det var när jag skulle kasta buketten- då ropade vi på honom! ;)... sen sköte han sitt jobb själv.

• giz83
    novia72 skrev 2009-04-09 14:26:54 följande:
    Ja precis!! ex. fotografen, vi träffade honom nån vecka innan och då lämnade vi en lista på vilka bilder vi ville ha tårta, ringar, riskastning etc etc...jag hade inte orkat springa efter honom på bröllopsdagen o berättat "Nu vill jag ha bild på det här!!"Det hände bara en gång & det var när jag skulle kasta buketten- då ropade vi på honom! ;)... sen sköte han sitt jobb själv.
    va kul att du blev nöjd...=)
    vi kommer att ha min mamma, morbror o hans tjej (som är fotograf) som tar bilder. sen kommer det ju vara fler som tar kort, men det är de som kommer att vara fotografer för de "viktiga" korten...=)
  • Äntligen är det min tur

Ja vi hade skaldjur till förrätt. MEN de va skalade o det blev en slags coctail/sallad med lite annat till. Så det blev ingen kräftskiva till förrätt. Men jag va bra sugen på det för jag ÄÄÄÄLSKAR skaldjur. Vi hade då tänkt att ha våtservetter med citronlukt.

STRESS!!! Ja mitt stora tips är PLANERA I TID!!! Alla va stressade runt om kring mig o jga va coollugn. De å resturangen, hårfolet mfl sa att de aldrig träffat en så lugn brud. PLANERING OCH ÅTER PLANERING. Deligera till folk ni litar på. Lite till må¨nga personer så inte en stackare får allt. Gör litstor med klockslag o vad som ska göras. Jag vet - det låter som natsityskland men DET FUNKAR!!!!

Sätt dig ner i lugn o ro. Gå igenom steg för steg i huvudet.
    Vakna- vad behöver jag göra då duscha- Packat allt till väskan??
    Frukost- hemma ? hos frissan? vem fixar?
    OSV OSV.

Sitta med underkjol kommer gå bra tjejjer, oroa er inte ni hittar en lösning. - Jag lovar

• giz83

Äntligen är det min tur--> hej igen...=) den här tråden är vi på gemensamt...hoppas du såg mailet jag inboxade åt dig...=)

jag kan tycka att liiite nazityskland-fasoner får man ha på sin bröllopsdag. man vill ju ändå ha allt så bra som möjligt...eller hur?

Svar på tråden Vi gifta!! Tipsar om/rekommenderar