• novia72

Vi gifta!! Tipsar om/rekommenderar

Tänkte att vi som redan gift oss alltid kan dela med oss några av våra bästa tips...

...jag börjar!!

1) Istället för dyrt "bröllopsris" köpte vi vanliga "rispuffar" från ICA 17kr- räckte till ca 40 organzapåsar. Mums!! för fåglarna WOW! för plånboken & Snygga "risbilder"!! :)

2) Att hyra lokal behöver inte vara dyrt - vi bor dock centralt- men det vi gjorde var att hyra världens mysigaste Café. Då kan man välja "stil" på lokalen och inte behöva lägga ner massa pengar på "rekvisita". ;)

3) Jag har inga problem med min hy (bara fåfäng) men började gå på behandlingar hos en elevskola en månad innan bröllopet, 2 ansiktsbehandlingar, manikyr, fotvård, massage, brynplockning etc.etc. Kände mig som en ny människa. :)

• Svar på tråden Vi gifta!! Tipsar om/rekommenderar
  • Villemoa

Ja, det är hög tid att börja men det är faktiskt sambon som kommer göra det Ska bara tala om för honom först vad som ska vara med
    Kommer nog inte rippa hela men delar av det iaf Tänk vad förvånade våra gäster skulle bli om det stod era namn i dem istället för våra

Vi kommer heller inte åka på bröllopsresa direkt efter bröllopet utan vi sparar den till två månader efter. Min sambo fyller 35 i juni så det blir en kombinerad bröllopsresa/35-årsresa. Sen har vi dottern med oss också så det blir en riktig familjesemester!

Äntligen är det min tur skrev 2009-04-02 20:06:00 följande:

Oj, samtidigt .... Ja det kan ju bli så med en del text när man ar olika datorer med olika typsnitt o så... hoppas det gick att få ihop iaf...Ni kan bara gissa ur MÅÅÅÅÅÅNGA timmar jag suttit med det där jä-la häftet!!! På själva bröllopet öpnnade jag inte ens häftet De är veckor av heltidsarbete för att få alla rader raka mm vid uskrift.Villemoa: Då kanske det e dags o börja... Du får gärna rippa hela om du vill. Glöm ine bya ut våra namn bara.
  • novia72

kan man inte inboxa sitt mail till den som erbjuder sig att skicka festhäfte..annars kommer ingen att använda tråden...det blir ju bara en lista med mailadresser?

• T0612
    novia72 skrev 2009-04-03 07:46:57 följande:
    kan man inte inboxa sitt mail till den som erbjuder sig att skicka festhäfte..annars kommer ingen att använda tråden...det blir ju bara en lista med mailadresser?
    tycker jag var ett mycket bra förslag :D
  • Igia

En fråga till er gifta... Är det ngr speciella bilader man bör ta? Förutom med föräldrar och syskon...

• novia72

tårtan, bukett, ring, tärnor, dukning, vi tog en med ALLA gäster, frisyr, KYSSEN!!! ...några förslag....

• Hvidbrud

Vi åkte på bröllopsresadirekt efter (så skönt att slippa städa ) men inte slapp man undan postbrölllopsdeprisionen för det. Oj vad det kändes tomt! Tur man har kompisarna på BT som vet hur det känns, sen satte bebis fabriken igång, så nu är det massor att göra .

Foto? De som fångar ögonblicken efter vigsel tycker jag bäst om... Lyckan och lugnet efter att spänningen släpt.

Svar på tråden Vi gifta!! Tipsar om/rekommenderar