• Tindragull

Maj 2009!

Nu fortsätter vi samtalen i ny tråd!

1/5
    förstagångsbrud

2/5
    Tx2
    emmlin
    Nasoleh
    SM09

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon
    Tindragull
    Elsi

10/5
    igglypuff

16/5
    myrmor
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma
    Maliinka
    Guntan
    Lumo
    Hemlig2009
    GabriellaochTomas

30/5
    blivande fru westman
    pingst09
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40
    vilja76
    AnnaoKalle AKF
    connys hjärta
    mamci

• Svar på tråden Maj 2009!
  • fröken sjunfors

Jag har inte ens börjat :-O

• Corona

Skönt (eller vad man ska säga) att höra att det är fler som tappat sugen... då är man inte ensam i alla fall. Jag vill fortfarande gifta mig men allt runtomkring önskar jag att man slapp

• missbilly

Här är en till som tappat lusten en hel del!
    Känns mest bara jobbigt att börja med festprogram mm eftersom jag förmodligen kommer få göra dem oxå helt själv (gjorde inbjudningarna helt själv)
    O vår ekonomi är inte den bästa nu heller så det blir man ju oxå deppig av!

• emmlin

oj fler som känner likadant just nu jag har oxå tappat gnistan lite grann, men det beror nog på att det är så mycket att göra på så kort tid... Om en månad är vi gifta vid den här tiden...!

Jag skulle behöva sy in och upp min klänning men kan inte göra något då jag beställt en BH som jag ska ha på mig under klänningen ännu inte kommit till butiken. På lördag är det 4 veckor sen jag beställde den... Jag ringde dit senast i tisdags och bad att de skulle kontakta mig senast imorgon om den inte kommit då jag måste börja leta efter BH:n på annat ställe nu. Så himla irriterande då jag varit så glad att jag äntligen hittat en i min storlek. Nu börjar jag om på noll igen

Har iaf bokat in en middag med brudtärna, bestman och toastmadame till nästa helg så jag hoppas få lite mer inspiration till dess

• SM09

Jag tror att det är såhär: Tidigare så har man veta att allt ska fixas, men det har inte varit jätteaktuellt, det har funnits gott om tid kvar, men nu helt plötsligt så måste allt fixas, nu finns det liksom inte så mycket tid kvar. Jag kom också i sånt deppläge men löste det genom att prata med blivande maken.
    Genom att blivande maken tog på sig att fixa några av punkterna på min ToDo-lista så känns det nu mycket bättre. Så mitt tips är - DELEGERA. Ta hjälp av människorna runt omkring er, för dom flesta vill faktiskt hjälpa till med att göra er stora dag så perfekt som den bara kan bli.

• SM09

emmlin: Om en månad så dansas det av bara sjutton hos oss! Aaaaa, just nu håller jag på att längta ihjäl mig.
    *springer iväg och tar på mig skorna och sen provar jag ringen, för 1000 gången*

• Tx2

Hos oss oxå dansas det oxå om en månad! Skall bli kul!
    Imorgon skall jag min vigselring, skall bli kul att prova den och se om den blev som jag tänkte mig.

Vi var oxå inne i en svacka ett tag, men nu börjar vi komma igång igen. Försökt skapa en lista med allt vi tror är kvar o satt lite deadlines o tilldelat olika uppgifter så hoppas jag att vi löser det. Delegera är ett nyckelord.
    Men lugnet och tron på att allt är under kontoll (fast det inte är det) finns (som tur är) fortfarande kvar. Försökt få tag på vår vf under fyra veckors tid utan att lyckas så nu har jag bollat över det till min kille så får han försöka ett tag.

• missbilly

SM09: jo du har rätt i att det är så.. det är stressen som kommer ikapp.
    Har försökt delegera ut arbete men orkar inte tjata o tjata för att det ska bli gjort!
    Mycket därför jag är så less... känner inte att jag får den hjälp o det stöd jag vill ha och behöver av familj o vänner =(

• emmlin

SM09: du har nog rätt
    ska bli skönt att träffa de andra nästa vecka för att prata igenom allt lite grann, vi ska oxå delegera ut en del så det ska bli skönt. Vi delar på allt ansvar med bröllopet här hemma så det är superskönt

Vi bokade personal till festen igår och kom fram till att det får kosta vad det kostar, för oss är det värt alla pengar att slippa ta hand om mycket av det praktiska under kvällen för då ska vi roa oss och ha kul med våra gäster

Kan fortfarande inte fatta att det bara är en månad kvar!!!

• Tindragull

Hur vill du ha programmet?
    Jag ska ha mitt i A4-format vikt på höjden så det blir högt och smalt. Gör sidorna i word.
    Jag kan maila över min mall till dig så kan du bara skriva över min text med din!

anja1661 skrev 2009-04-02 20:27:07 följande:
    ja man kanske borde få tummen ur snart....vill ju börja träna men har inte tiden och ärligt talat inte motivation till det heller)jag har fastnat i sockerbehovet...ja det är ett behov, en sjukdom!! men idag har jag bara varit nyttig och tom gått en liten promenad!sol, värme och blommor gör mig glad så jag hoppas att detta vänder.även om jag vet att m2b måste börja fatta att jag mår dåligt på riktigt inte bara som jag gnäller...hur ska jag få till mina festhäften?? har inget bra program och är sååå kass på datorer. alla verkar ha sitt klart och jag fattar inte alls hur jag ska göra!?
Svar på tråden Maj 2009!