• Tindragull

Maj 2009!

Nu fortsätter vi samtalen i ny tråd!

1/5
    förstagångsbrud

2/5
    Tx2
    emmlin
    Nasoleh
    SM09

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon
    Tindragull
    Elsi

10/5
    igglypuff

16/5
    myrmor
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma
    Maliinka
    Guntan
    Lumo
    Hemlig2009
    GabriellaochTomas

30/5
    blivande fru westman
    pingst09
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40
    vilja76
    AnnaoKalle AKF
    connys hjärta
    mamci

• Svar på tråden Maj 2009!
  • SM09

Jiiieiii! En månad kvar idag!

Men så mycket som ska hinnas med också, framför allt så vill jag ha bort snön, vi bor i Örnsköldsvikstrakten och vi har väl en sisådär 30 cm snö kvar, men med erfarenhet så vet jag att den brukar försvinna fort.
    Bröllopsnattsbesvär har vi så det räcker, kan inte hitta någon bra plats att sova på. Stadens stadshotell känns inte som något alternativ direkt. Så vi letar vidare...

Hur ligger ni andra till i planeringen? Vi har nog det mesta ordnat nu (förrutom bröllopsnatten då) jag ska skicka iväg ett mejl till vår tillfrågade fotograf också, kolla så att hon inte glömt bort oss.

• anja1661

HJÄLP!!!!
    jag har tappat gnistan! jag vet att jag måste fixa en hel del nu men jag orkar inte/ har inte lust!
    vad sak jag göra??? jag måste ju ut och leta underkläder, fixa placeringskorten, göra vigsel och festhäfte, boka naglar, köpa alkoholfri dryck mm mm mm mm mm mm

jag ORKAR inte!!!!

hjälp mig att få motivationen tillbaka!!!

• elsi

37DAGAR KVAR!!!!!!!!!!!!!!!!

idag, övertygat min tärna mig att köpa tyg till en "going away dress" till bröllopsresan.
    Jag köpt i höstas ett par peep toe skor i grädd vit med röd rosette.
    nu har jag köpt siden taft. det ska bli en klänning à là Candy Anthony i grädd vit med röda kanter och en stor rosette bak!!!

Så nu är jag JÄTTE glad jag bara hoppade av glädje i Siden Carlsson idag. jag har min Oscars klännng och min Candy!!
    JAG ÄR SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ KÄR

Anja, vad har hänt, skärp dig nu!!! du som fixade allting veckor innan oss? Ta det lugnt. njut av livet lite, ta ett par dagar ledig från planeringen. gör en karta på vart du ska leta underkläder, listor på vad du har kvar.
    Vi har ju en månade kvar... även om man räkna bort Påsk helgen.

• Nalle Puh 40
    anja1661 skrev 2009-04-02 18:38:25 följande:
    HJÄLP!!!!jag har tappat gnistan! jag vet att jag måste fixa en hel del nu men jag orkar inte/ har inte lust!vad sak jag göra??? jag måste ju ut och leta underkläder, fixa placeringskorten, göra vigsel och festhäfte, boka naglar, köpa alkoholfri dryck mm mm mm mm mm mm jag ORKAR inte!!!! hjälp mig att få motivationen tillbaka!!!
    Känner precis likadan och är så ledsen över det. Inget känns kul förutom att jag får gifta mig med min prins men allt annat känns jobbigt...
  • anja1661
    elsi skrev 2009-04-02 18:48:02 följande:
    Anja, vad har hänt, skärp dig nu!!! du som fixade allting veckor innan oss? Ta det lugnt. njut av livet lite, ta ett par dagar ledig från planeringen. gör en karta på vart du ska leta underkläder, listor på vad du har kvar. Vi har ju en månade kvar... även om man räkna bort Påsk helgen.
    jo jag vet...jag e alltid ute i gooood tid! men nu har jag lixom tappat all lust...
    men det hör säkerligen ihop med all stress jag känner hela tiden över allt som måste göras (inte bara bröllop), att jag är mer eller mindre ensam med allt som hör hushåll och barn att göra då mannen ska spela in en film och jobbar på sitt vanliga jobb, heltidsstudier, planering, en hund som inte är rumsren ännu och en katt som vi nyligen fick avliva pga sjukdom och allt annat....

nu har tom min kropp börjat säga ifrån mitt humör går som en berg och dalbana och min magkatarr är tillbaka. senast jag hade problem med det var när jag och min dåvarande kille gjorde slut...det e typ 6år sen minst!!
  • elsi

Du måste sorja katten... En annan ska som hjälp mig ibland är att göra en "Jag är tacksam för..." lista.
    Det kan verkar lite. Ja ja men om man göra det precis innan man somna, i sängen när det är inget mer man kan göra denna dag så tycker jag att det funkar bäst.
    Sen kan man oxå skriva lappar till sig själv.
    till ex
    Min m2b jobbar jätte mycket, jag kan inte göra någonting åt det, så jag bara lämna över den till vad det nu är som äe därute

och stoppa den i en liten låda... och släpp det

• Tindragull

Du får göra dig ett belöningssystem...
    Ta en sak i taget och för varje ordnad sak får du en belöning! Typ ett bubbelbad i lugn & ro... En smaskig chokladbit eller lite massage av m2b kanske, eller en fika i lugn och ro på stan med en vän. Försök slappna av, stressa inte upp dig. Ta en sak i taget.

anja1661 skrev 2009-04-02 19:29:59 följande:
    jo jag vet...jag e alltid ute i gooood tid! men nu har jag lixom tappat all lust... men det hör säkerligen ihop med all stress jag känner hela tiden över allt som måste göras (inte bara bröllop), att jag är mer eller mindre ensam med allt som hör hushåll och barn att göra då mannen ska spela in en film och jobbar på sitt vanliga jobb, heltidsstudier, planering, en hund som inte är rumsren ännu och en katt som vi nyligen fick avliva pga sjukdom och allt annat....nu har tom min kropp börjat säga ifrån mitt humör går som en berg och dalbana och min magkatarr är tillbaka. senast jag hade problem med det var när jag och min dåvarande kille gjorde slut...det e typ 6år sen minst!!
  • fröken sjunfors

anja: jag har samma problem har tappat all sting överhuvudtaget.. alla runtomkring pratar om allt som ska göras o fixas, men jag orkar inte göra nånting alls.. knappt ens hänga här på bt, DÅ är det illa!! Jag hoppas på att det fina vädret ska få mig på bättre humör o få motivationen tillbaks..

Det enda som faktiskt går bra är min träning det är där jag spenderar min tid just nu känns det som, så himla skönt o få ut allting bara. att jag inte börjat med detta tidigare..

• anja1661

ja man kanske borde få tummen ur snart....vill ju börja träna men har inte tiden och ärligt talat inte motivation till det heller)
    jag har fastnat i sockerbehovet...ja det är ett behov, en sjukdom!! men idag har jag bara varit nyttig och tom gått en liten promenad!

sol, värme och blommor gör mig glad så jag hoppas att detta vänder.
    även om jag vet att m2b måste börja fatta att jag mår dåligt på riktigt inte bara som jag gnäller...

hur ska jag få till mina festhäften?? har inget bra program och är sååå kass på datorer. alla verkar ha sitt klart och jag fattar inte alls hur jag ska göra!?

Svar på tråden Maj 2009!