• Tindragull

Maj 2009!

Nu fortsätter vi samtalen i ny tråd!

1/5
    förstagångsbrud

2/5
    Tx2
    emmlin
    Nasoleh
    SM09

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon
    Tindragull
    Elsi

10/5
    igglypuff

16/5
    myrmor
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma
    Maliinka
    Guntan
    Lumo
    Hemlig2009
    GabriellaochTomas

30/5
    blivande fru westman
    pingst09
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40
    vilja76
    AnnaoKalle AKF
    connys hjärta
    mamci

• Svar på tråden Maj 2009!
  • Hemlig2009

3:e inlägget från mig nu då, sen ska jag fortsätta jobba.

I festprogrammet har vi detta i följande ordning:

- Välkomna (skrivit om att vi är glada att alla är där osv)
    - Meny
    - Vett och etikett (såna fjantiga ordningsregler)
    - Om brudparet ("sagan" om hur vi träffades)
    - Varför de fått 5 chokladbitar (traditionen med mandlar) samt några olika gulliga citat.
    - Bordsplacering( mittenuppslaget)
    - Gästpresentationer
    - Mannens och kvinnans ordlista (rätt kul)
    - Sånger (endast sista sidan)

• Nalle Puh 40

Ska man ha ettt silvermynt i skon oxå? Det har jag missat

• anja1661

...and a silver penny in her shoe....

• Nalle Puh 40

Hur ofta ska ni sola innan? (ni som ska det...)

Jag har tänkt 18 min/vecka (en bokningstid) och det tror jag räcker. Vill inte vara jätte brun men inte lika vit som klänningen heller

• Hemlig2009

Tänker exakt som dig. Bara liiite färg räcker.

Nalle Puh 40 skrev 2009-03-31 12:19:14 följande:

Hur ofta ska ni sola innan? (ni som ska det...)Jag har tänkt 18 min/vecka (en bokningstid) och det tror jag räcker. Vill inte vara jätte brun men inte lika vit som klänningen heller
  • Tindragull

Här blir omslaget i grönt papper typ vanligt kopieringspapper. På det klistrar jag en bit lite ljusare grönt papper och på det en bit vitt papper med vårt monogram och datum på. Några utstansade hjärtan blir det också.
    Sidorna i blir vanligt vitt kopieringspapper. Vill inte lägga en massa pengar på fina papper...
    Sen blir det vitt vaxat snöre för att hålla ihop alltihopa.
    Kommer skriva ut en eller två prototyper här hemma, sen får m2b eller toastmastern kopiera upp flera på jobbet. Vår skrivare får spunk om man skriver ut så mycket på en gång...

Barret skrev 2009-03-31 10:20:52 följande:
    Har en fråga till.. ang. festprogrammen... Hur skriver ni ut dem? Har ni skrivare hemma som ni använder? Vilket sorts papper ska ni använda?
  • Tindragull

I vårt festprogram kommer det finnas:
    #Välkomna
    #Förhållningsregler för festen
    #Två eller tre allsånger (varav en är en rätt rolig presentationssång och en handlar om mig och m2b från första träffen fram till nu)
    #Bordsplaceringen.
    #Tack till gästerna

Finns en hel del roliga allsånger om man googlar lite. Här finns lite: www.snapsvisor.eu/dryckesvisor/brollopssanger/

Barret skrev 2009-03-31 10:19:05 följande:
    Jag sitter och funderar lite på vårt festprogram. Jag gör det själv eftersom, som Tindragull skrev, jag också är på tok för kontrollerande för att lämna det till någon annan. Som det ser ut just nu har vi en "tidsplan" över mitt och brudgummens liv, beskrivning av gästerna, bordsplacering och tack till dem som hjälpt oss med planeringen... MEN jag skulle vilja ha in lite sånger... Ska ni ha sånger i era häften och vilka sånger väljer ni i sånna fall? Är det någon speciell anledning till att ni väljer just dem? Har ni något annat i festhäftet som jag inte har men borde ha med?
  • Tindragull

Åååååh! Du ÄR en fisförnäm gammal dam!
    Nädå, jag förstår dig.
    Själv tycker jag dock inte det är så snyggt med bling och pärlor blandat, men det är ju jag det!

Hemlig2009 skrev 2009-03-31 10:41:43 följande:
    Tack för fina förslag på halsband! Tyvärr känns det fel att blanda in oäkta. Usch, jag låter som en fisförnäm gammal dam och det är jag verkligen inte! Men jag förstår era tankar med blandningen. Jag får nog ta och prova allting för att se helheten.
  • Tindragull

Vad är mannen och kvinnans ordlista?

Hemlig2009 skrev 2009-03-31 11:08:15 följande:
    3:e inlägget från mig nu då, sen ska jag fortsätta jobba. I festprogrammet har vi detta i följande ordning:- Välkomna (skrivit om att vi är glada att alla är där osv)- Meny- Vett och etikett (såna fjantiga ordningsregler)- Om brudparet ("sagan" om hur vi träffades)- Varför de fått 5 chokladbitar (traditionen med mandlar) samt några olika gulliga citat.- Bordsplacering( mittenuppslaget)- Gästpresentationer- Mannens och kvinnans ordlista (rätt kul)- Sånger (endast sista sidan)
  • Nalle Puh 40

Jag ska ha stilrena smycken, pärlor i öronen och mormors pärlshalsband och mina ringar. Ska köpa en tiara imorgon? vad har ni fått betala för det?

Svar på tråden Maj 2009!