• Tindragull

Maj 2009!

Nu fortsätter vi samtalen i ny tråd!

1/5
    förstagångsbrud

2/5
    Tx2
    emmlin
    Nasoleh
    SM09

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon
    Tindragull
    Elsi

10/5
    igglypuff

16/5
    myrmor
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma
    Maliinka
    Guntan
    Lumo
    Hemlig2009
    GabriellaochTomas

30/5
    blivande fru westman
    pingst09
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40
    vilja76
    AnnaoKalle AKF
    connys hjärta
    mamci

• Svar på tråden Maj 2009!
  • Hemlig2009

Min mamma har lås till sina pärlhalsband med briljanter i så det går likaom att knyta ihop "temat" på det sättet. Gillar inte pärlor sådär jättemycket men jag tror verkligen att min klänning skulle passa ihop med halsband med mindre pärlor. Och sen ett fint lås till, ja kanske det blir så iaf? Det hela måste ju verkligen avvägas så man inte ser ut som en gammal amerikansk dam med för mycket smycken på sig. (tänk er dessutom en tung parfym till det, he he).

Jag hade löst halsbandsproblemet tidigare då jag tänkte ha tiara för jag ville inte ha både ock. Men nu när jag ska ha en blomma i håret istället så ställer det till problem.

Jag hittade min tiara från Pilgrim på Blocket för 300 kr. Ska nu istället ha den på fotograferingen efter bröllopet då jag ska göra en Trash the dress.

• SweetSun

här blir det treradigt pärlhalsband och armband och örhängen i samma stil, finns i galleriet. Halsbandet är ett gammalt, vet dock inte hur gammalt...

Börjar att bli stressad, massa kvar att göra!!!

• Nalle Puh 40

Ja, tiden bara rinner iväg och sen ska man ju jobba oxå

Ska provsmaka och bestämma tårta på fredag och ikväll blir det till att fila lite på bröllopsformen innan jag ska iväg och jobba natt...

• Barret

Jag ska ha en tiara (beställd ifrån tiaror.se) och örhängen som är som pluttar fast platta och formade som en blomma med en strasspärla i mitten. Runt halsen blir det ett enkelt smycke format som en droppe. Jag tycker att klänningen är ganska mycket (även om andra skulle tycka den är ganska enkel) och vill inte ha så mycket smycken förutom just tiaran.

Hemlig2009
    Vad är "Trash the dress" ??

• Hemlig2009

Trash the dress är en fotografering där man tar kort där klänningen kanske smutsar ner (eller förstörs, beror på vad man vill ). Många tar dem vid strandkanten, rullar runt i sanden tex. Såg en serie från en bilskrot där bruden sitter ner och bredvid är det en oljepöl. Tycker kontrasterna blir jättetuffa! Här är jättefin serie:
    blog.petrahall.se/index.php/2008/06/30/trash-the-dress-pa-hastrygg/

Funderingarna min fotograf har är ang. ett äventyrsland i de gammelmodiga hästkarusellerna mm.

• Barret

Åh coolt, viste inte ens om att det fanns något som hette sådär.. Superfina bilder ju!

Själv har jag faktiskt vågat mig på att göra en secret box som morgongåva till min m2b :o). Pirrigt, väldigt ovant men faktiskt väldigt fina bilder!

• Nalle Puh 40

Barret: Vill veta allt om din secretbox Funderar på att göra en oxå men vet inte om jag vågar...

• Tx2

Sådär, nu har jag hittat till den nya tråden.

Smycken blir nog mina diamantörhängen, ev ett hjärthalsband med våra namn. Samt självklrt den nya ringen

Skalet till festprogrammet är klart, blir samma stil som inbjudan (svart med grön tvättlap o litet utstansat hjärta). Funderar på om vi skall fästa papprena med svart resårtråd. Själva utskriften blir på vanligt papper. Och innehållet blir; menyn, ordningsregler, tips på samtalsämnen, lite statistik, troligtvis lite info om oss, sånger och ett tack (plus nummer till taxi).

Igår fick jag mina efterlängtade såpbubblor. Skickade efter dem från usa, tog ett tag innan dem hitta hit. Men dem är så söta. Var tvungna att prova lite igår kväll. Skall se om vi orkar knyta band runtomkring.

• Nalle Puh 40

Hemlig2009: Jätte fina bilder men mer än så skulle jag aldirg förstöra min klänning, vill ha den som minne eller sälja den...

• Nalle Puh 40

Funderar på att avsäga mig möhippa, någon annan som ska göra det?

Svar på tråden Maj 2009!