• Tindragull

Maj 2009!

Nu fortsätter vi samtalen i ny tråd!

1/5
    förstagångsbrud

2/5
    Tx2
    emmlin
    Nasoleh
    SM09

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon
    Tindragull
    Elsi

10/5
    igglypuff

16/5
    myrmor
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma
    Maliinka
    Guntan
    Lumo
    Hemlig2009
    GabriellaochTomas

30/5
    blivande fru westman
    pingst09
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40
    vilja76
    AnnaoKalle AKF
    connys hjärta
    mamci

• Svar på tråden Maj 2009!
  • emmlin

vi har inte riktigt bestämt allt med tiderna ännu, har tänkt att prata mer om det med vår toastmadame
    men vi har vår vigsel kl.16, så fotograferingen blir mellan 14.30 - 15.30. Så innan dess ska jag till frisören, jag kommer att klä på mig där och sen åka direkt till fotograferingen.
    Det är en vän som har en egen salong så det kommer bara vara vi där
    Vår tanke är iaf att ta det liiite lugnt på f.m. men jag vet hur jag fungerar så jag lär väl stressa som vanligt
    Har många som kommer att hjälpa oss under dagen så det enda jag behöver fixa är mig själv (och barnens hår ).

• emmlin

Tindragull: Vilken underbar klänning

Jag försökte idag att ringa till underklädesbutiken för att se hur det går med min BH som jag beställde för snart 4 veckor sen... Och den har fortfarande inte kommit Jag gick dit idag och de tyckte självklart att det var lite pinsamt men de var supertrevliga och sa att kommer den inte tills jag ska sy in klänningen så får jag låna en svart BH så länge inför provningen. Men de tror att den bör komma senast tisdag.
    Det låter bra för jag har tid hos sömmerskan på onsdag :-P
    Jag har ju min klänning hemma så jag tänkte mig inte för när jag tackade ja till en tid kl.12 på dagen, det innebär att jag behöver ta med mig klänningen på tunnelbanan och bussen i rusningstrafik på morgonen till jobbet smart..!
    men nu har jag löst det hela med att en kompis kör in klänningen och möter upp mig utanför butiken kl.12 istället.
    Typiskt mig att inte tänka på en sån sak

• emmlin

Nalle Puh 40 skrev 2009-04-03 21:16:44 följande:

Är så deppig, känns som vårt värdpar inte förstår oss och vill "köra över oss". Vill ju bara att dagen ska bli som VI vill, suck...
    vad tråkigt
    hoppas att det löser sig till det bästa, det är ju eran dag och ni som bestämmer...
  • emmlin

kommer ihåg att vi tidigare i den här tråden pratat om klänningar till brudnäbbar.
    Idag hittade jag helt plöstsligt precis de klänningar som jag letat efter de har fått in jättefina klänningar på Lindex. Jag köpte två underbara vita klänningar med lite tyll undertill i nederkanten, väldigt enkla men med små rosor på nertill. Helt underbara! Mina tjejer (3 och 5 år) blev helt lyriska när jag kom hem med klänningarna, min äldsta var överlycklig över att hon ska få ha "samma klänning som mamma". För henne var det som en brudklänning

• Tindragull

Tack! Ja, jag är helt förälskad i den!
    Det där med att ta sig in till stan med klänningen... Det hade jag aldrig tänkt på förrän samma dag jag skulle ge mig iväg...
    Hoppas din bh kommer innan du ska till sömmerskan!

emmlin skrev 2009-04-03 22:06:47 följande:
    Tindragull: Vilken underbar klänning Jag försökte idag att ringa till underklädesbutiken för att se hur det går med min BH som jag beställde för snart 4 veckor sen... Och den har fortfarande inte kommit Jag gick dit idag och de tyckte självklart att det var lite pinsamt men de var supertrevliga och sa att kommer den inte tills jag ska sy in klänningen så får jag låna en svart BH så länge inför provningen. Men de tror att den bör komma senast tisdag. Det låter bra för jag har tid hos sömmerskan på onsdag :-PJag har ju min klänning hemma så jag tänkte mig inte för när jag tackade ja till en tid kl.12 på dagen, det innebär att jag behöver ta med mig klänningen på tunnelbanan och bussen i rusningstrafik på morgonen till jobbet smart..! men nu har jag löst det hela med att en kompis kör in klänningen och möter upp mig utanför butiken kl.12 istället.Typiskt mig att inte tänka på en sån sak
  • Tindragull

Vad kul att du hittade klänningar till dem!
    Såklart de blev glada...de kommer ju se ut som prinsessor precis som mamma!

emmlin skrev 2009-04-03 22:14:19 följande:
    kommer ihåg att vi tidigare i den här tråden pratat om klänningar till brudnäbbar. Idag hittade jag helt plöstsligt precis de klänningar som jag letat efter de har fått in jättefina klänningar på Lindex. Jag köpte två underbara vita klänningar med lite tyll undertill i nederkanten, väldigt enkla men med små rosor på nertill. Helt underbara! Mina tjejer (3 och 5 år) blev helt lyriska när jag kom hem med klänningarna, min äldsta var överlycklig över att hon ska få ha "samma klänning som mamma". För henne var det som en brudklänning
  • fröken sjunfors

Har ni några tider när ni har tänkt sluta festen?
    Vi funderar på redan runt 01-tiden, känns som att man kommer vara ganska mör då faktiskt.. Festen börjar ju direkt efter vigseln (15:00) så det känns som att man har hunnit parta ganska mycket till klockan 01:00

• SweetSun

vi kommer att lämna festen vid 24, sen får de andra festa vidare hela natten om de vill..

• Tx2

Jag tror att vår duo spelar till ett-två. Sedan kan vi spela själva från dator. Vi håller nog på så länge våra gäster vill/orkar.

• anja1661

vi måste tyvärr stänga av musiken kl 01 så då lär vi åka därifrån...gästerna får stanna hur länge de vill men då utan musiken. jag tror nog att alla åker vid 01.

ojoj stora bokstäver! det var inte meningen!!!

Svar på tråden Maj 2009!