• Tindragull

Maj 2009!

Nu fortsätter vi samtalen i ny tråd!

1/5
    förstagångsbrud

2/5
    Tx2
    emmlin
    Nasoleh
    SM09

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon
    Tindragull
    Elsi

10/5
    igglypuff

16/5
    myrmor
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma
    Maliinka
    Guntan
    Lumo
    Hemlig2009
    GabriellaochTomas

30/5
    blivande fru westman
    pingst09
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40
    vilja76
    AnnaoKalle AKF
    connys hjärta
    mamci

• Svar på tråden Maj 2009!
  • Pingst09

Jag vet inte hur jag har lyckats men jag har också slutat bita efter 25 år Mina naglar är väl inte i det bästa skick, men ganska ok ändå. Jag filar dem lite lätt 1 g/veckan och penslar med oräfgat lack ca var 3:e dag så håller de sig riktigt hårda.
    Jobbar också inom vården delvis ute i hemvården och i övrigt hemma som assistent till dottern så det blir endel tvättningar och handsprit här med men det funkar ändå hyfsat.
    Längtar till jag ska fixa dem fina inför bröllopet!

• Pingst09

Måste berätta att jag efter att jag hittat igen och läst igenom hela denna tråden igårkväll drömde jättehemskt inatt.
    Plöstligt är dagen D här och typ ingenting är klart! Vigselprogrammen var inte korrekta, vi hade glömt att duka i lokalen kvällen innan, gästpresentationen låg kvar i datorn och bordsplaceringen var inte 100%klar. Jag fick be min syster skippa vigsel i kyrkan för att ordna allt detta medan jag själv borstade igenom håret för när kl var 15.00 och kyrkklockorna började ringa hade jag fortfarande inte fått tag på hon som skulle göra hår ochb makeup för hon hade försovit sig. Gästerna fick sitta i kyrkan och sjunga psalmer i en halvtimme utan mig medan jag fixade det sista. Och till råga på allt hade jag inte gjort något på hela dagen utan tyckt att allt var lugnt. Hade bara suttit hos mamma och ätit lunch hela dagen...

Snakca om att vakna alldeles kallsvettig!!

• soon and very soon

biter inte, o har ganska fina naglar. men ska fixa till dem lite endå. Min frisör "Tvingar" mig (vi är barndomskompisar) så jag får dem väldigt billigt.
    Tänkte då att det kan ju vara nice faktiskt!
    skönt att fler inte har en massa listor. Har skrivit några viktiga grejer i almenackan men litar helt o hållet på att allt löser sig och att vi blir gifta oavsett! (håller ju tummarna)

allt är dock lite trist just nu då vi har 12 pers som tackat nej trodde max 6 skulle säga nej.....

• Pingst09

MÅste nog ta och ordna en lista snart så det inte blir som i drömmen!

• soon and very soon

pingst: drömmarna ja! skoja inte, de har smugit sig på..........

• Tx2

Just nu sitter min mamma och syr om underkjolen lite (mycket) då jag tycker att den står ut för mycket. Dessvärre är jag lite rädd att klänningen är för lång så vi måste sy upp den med. Men det bästa är att jag får prova klänningen flera gånger idag

pingst09: Inte bra att du hittade hit igen Vilken jobbig dröm. Som sagt jag har (än så länge, peppar peppar) bara haft en bröllopsmardröm för flera månader sedan, men den slutade med att vi blev gifta i alla fall så det slutade bra.

soon and very soon: Vad tråkigt att 12 personer tackade nej. Jag trodde att det skulle vara fler hos oss så jag blev lite förvånad att endast fyra tackat nej (och det är respektive som vi inte träffat el känner så bra).

• anja1661

heheh...skönt att höra att lfer har drömmar som e mindre trevliga!

min senaste dröm såg ut såhär:
    make up artisten försov sig och kom alldeles för sent så ajg hann inte bli klar. jag hade glömt köpa underkläder så jag fick roffa åt mig ett par, ingen bh (har inten axelbandslös) och inga stay ups. på med klänningen och iväg till fotograferingen. väl där så visade det sig att fotografen hade en asdålig kamera...typ köpt på BR leksaker!!! jag fick dra upp klänningen hela tiden och kom sen på att vi glömt knyta den bak i korsetten! så i bilen på väg till kyrkan knyter tärnan klänningen.
    väl i kyrkan säger prästen att vi inte har lämnat in hindersprövningen och får inte vigas!!! men vaddå, vi hade ju lagt den på brevlådan igår!! (fredag). övertalade prästen att viga oss ändå och vi fick lova att inte säga det till någon.
    i kyrkan kom vi på att vi glömt ringarna hemma!!!

gud vilken stressig dröm!!! det märks att det börjar närma sig!
    så idag har jag bokat tårtan, solat och fixat sonens slips.
    nu e det dax att beta av de sista grejerna på listan.

• soon and very soon

Tx2 Lite besviken är jag faktiskt. kul att fler än väntet kommer. Man känner sig uppskattad då va??!!Lycka till med kjolen o klänningen!
    Anja: va skönt, simmade du med?? ska sola nästa vecka.... längtar!

• anja1661

soon and very soon skrev 2009-04-05 16:14:31 följande:

Anja: va skönt, simmade du med?? ska sola nästa vecka.... längtar!
    nehj det blev inte så..jag ska simma o sola på torsdag
  • Tx2

Soon and very soon: Nog snarare fest som lockar dem flesta av våra gäster. Inte själva bröllopet i sig.

Nu sitter underkjolen som jag vill, måste bara lära mig hur man rör sig. Vi vågade inte lägga upp klänningen så jag får ta den till en sömmerska.

Svar på tråden Maj 2009!