• Tindragull

Maj 2009!

Nu fortsätter vi samtalen i ny tråd!

1/5
    förstagångsbrud

2/5
    Tx2
    emmlin
    Nasoleh
    SM09

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon
    Tindragull
    Elsi

10/5
    igglypuff

16/5
    myrmor
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma
    Maliinka
    Guntan
    Lumo
    Hemlig2009
    GabriellaochTomas

30/5
    blivande fru westman
    pingst09
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40
    vilja76
    AnnaoKalle AKF
    connys hjärta
    mamci

• Svar på tråden Maj 2009!
  • Tindragull

Vi kommer ha mousse i våra tårtor, men de är ju täckta med sugarpaste och då håller sig moussen så bra så.
    Dock får man inte täcka våra tårtor när de står i kylen, då kan de spricka.

anja1661 skrev 2009-04-06 20:51:49 följande:
    hur gör ni med tårtan??jag pratade med bageriet för ett par dagar sen och hon sa att en mousstårta inte håller sig så länge och att den fraktas i frogolitlådor. dessa låsor e tydligen så stora att de inte får plats i ett kylskåp. tar man ut tårtorna från lådan så finns risk för att tårtorna drar till sig fukt och lukt från kylen...men har man den i rumstemperatur så smällter den.. så hon tyckte att vi skulle hämta den typ en timme innan vi ska äta den...men vem vill/kan hämta den då?? det betyder ju att någon måste missa middagen...hur kul e det? nej det går jag inte med på!!men hur ska man lösa det??hur ska ni med moussetårtor göra???
  • Nalle Puh 40

Tindragull: Nu har min kompis lovat att jag ska få veta fredagen innan när det blir möhippa, är bara så tråkigt att folk blir sura för det men det här är mitt liv med jobb och jag kan ju inte tacka nej till alla helgjobb i två månader ifa det blir möhippa.

Varför kan inte folk aceptera vad som blir bästa för MIG på MIN dag utan ska lägga nästan i blöt? Det här är det enda alternativet för mig eftersom de ibland ringer samma morgon

Vi ska ha kvar vår tårta i frigolitboxen, får den utkörd vid tre och ska äta den vid elva tiden men han lovade att den skulle hålla sig och vi har tänkt bära ner den i källaren.

• anja1661

hmm...jag kanske ska kolla runt, kanske ringa till andra bagerier och fråga hur moussetårtor håller sig...

Nalle Phu 40 - hur svalt e det i källaren då??

• Tindragull

Precis!!! Att det ska vara så svårt att förstå???

Nalle Puh 40 skrev 2009-04-06 21:00:40 följande:

Tindragull: Nu har min kompis lovat att jag ska få veta fredagen innan när det blir möhippa, är bara så tråkigt att folk blir sura för det men det här är mitt liv med jobb och jag kan ju inte tacka nej till alla helgjobb i två månader ifa det blir möhippa.Varför kan inte folk aceptera vad som blir bästa för MIG på MIN dag utan ska lägga nästan i blöt? Det här är det enda alternativet för mig eftersom de ibland ringer samma morgon
  • Barret

Hejsan tjejer,
    Jag har varit i fjällen utan internet ett tag och har missat hur mycket som helst av era konversationer.. Har inte hunnit läsa ikapp ännu heller... Hur som helst så kan jag meddela att jag börjar få riktig panik i magen nu, alltså en spännande och lite nervös panik om allt som jag måste fixa inför den stora dagen. Gahhhhhhh :o).
    Dessutom i helgen så råkade jag se ett sms som min m2b fick där en nära kompis frågade vilken skostorlek jag har..... Det luktar möhippa om hela sms:et och ja... jag är såå nyfiken.

• Barret

Ang. den diskussionen om att folk runt omkring måste acceptera vad som är bäst för bruden så håller jag absolut med er. Om man har saker runt omkring som MÅSTE fixas vid en hippa (jobb, barn och sånt) så måste dom ju förstå att man måste få en liten förvarning....! Det ska ju vara den blivande brudens dag, inte deras!

• Hemlig2009

Vi ska också ha moussetårta, vi får den levererad till restaurangen. De sa dessutom att de lägger ihop tårtorna dagen innan så det verkar märkligt att ni måste äta dem inom en timme.

Har aldrig hört att någon måste åka ifrån middagen för att hämta tårtan!?

anja1661 skrev 2009-04-06 20:51:49 följande:
    hur gör ni med tårtan??jag pratade med bageriet för ett par dagar sen och hon sa att en mousstårta inte håller sig så länge och att den fraktas i frogolitlådor. dessa låsor e tydligen så stora att de inte får plats i ett kylskåp. tar man ut tårtorna från lådan så finns risk för att tårtorna drar till sig fukt och lukt från kylen...men har man den i rumstemperatur så smällter den.. så hon tyckte att vi skulle hämta den typ en timme innan vi ska äta den...men vem vill/kan hämta den då?? det betyder ju att någon måste missa middagen...hur kul e det? nej det går jag inte med på!!men hur ska man lösa det??hur ska ni med moussetårtor göra???
  • Pingst09

Vi får vår hämta vår våningstårta samma dag vi 13-14-tiden men den står i en speciell låda där botten är 75 x 75 cm plus höjden. I denna box är det fack för kylklampar som man får byta eftersom dom tinar tills man ska äta den. En fiffig lösning tycker jag...

• Linda7608

Hej har inte komit med på denna tråd, gifter oss den 30 maj..

• soon and very soon

tjossan alla!!
    NU KÄNNS livet lite lättare. vi blir 46 vuxna o 8 halvvuxna barn. (+ minavåra/) det känns lagom o då hinner jag ju prata med de flesta ordentligt tror/hoppas jag.
    tindragull: vad snäll o söt du är! kändes bra att läsa lite pepp från dig.
    förstagångsbrud: förstår dig exakt. OK om det inte går o få ledigt men försöka det gör man!! så är det bara!!Min man sa till mig att inte gråta över de som inte kommer då det inte är värda det o skönt att du kan känna att du vet var du har henne.(lät som lite bridezilla varning där men..hoppas vi förstår varandra !)

Anja: vårt ställe har inte sagt nått alls om tårtan, vi ska ha hallon chokladmousse ifrån chokladfabriken. Ring dem o kolla, tror de har suuuuper koll.

Svar på tråden Maj 2009!