• Tindragull

Maj 2009!

Nu fortsätter vi samtalen i ny tråd!

1/5
    förstagångsbrud

2/5
    Tx2
    emmlin
    Nasoleh
    SM09

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon
    Tindragull
    Elsi

10/5
    igglypuff

16/5
    myrmor
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma
    Maliinka
    Guntan
    Lumo
    Hemlig2009
    GabriellaochTomas

30/5
    blivande fru westman
    pingst09
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40
    vilja76
    AnnaoKalle AKF
    connys hjärta
    mamci

• Svar på tråden Maj 2009!
  • förstagångsbrud

En bra sak med det här är ju att det nu är väldigt tydligt vad det är för sorts vän egentligen... Ingen alls!! Jag tänker inte bli nedstämd för detta nu. Det värsta var att hon sa att hon skulle komma hem vid påsk och att hon kunde "fira mig då". Tror hon att det blir bröllopsfeststämning bara för att hon kommer, vilken dag som helst? Huvaligen!

Tråkiga kusiner du har...

Corona skrev 2009-04-05 21:51:20 följande:
    Fy vad tråkigt. Jag har lite samma med mina kusiner, de säger att de vill att vi kommer varandra närmare och får mer kontakt men i själva verket går alla möjliga fritidsaktiviteter före att komma på mitt bröllop... Ännu värre för dig så klart, fy vad tråkigt när det är din äldsta vän och allt!
  • Tindragull

Vi ska också ha en toakorg...
    Blir nog lite huvudvärkstabletter, tamponger/bindor, våtservetter, plåster & sånt där...

• Nasoleh

I lördags blev jag hippad!

Blev som jag hade önskat, spa först med bubbelpool bastu och sådär, jag fick dessutom en behandling på 1 timme med scrub och massage

Sedan restaurang, med favoritmaten: Thailändsk

Till sist hem till svägerskan för singstar ( heter det väl) och lite annat.

Hade verkligen inte en susning att något hade planerats över huvud taget, så blev totalt överraskad när de dök upp!!

• Nalle Puh 40
    förstagångsbrud skrev 2009-04-05 21:43:06 följande:
    Här är det några som har tackat nej, det värsta är att min äldsta vän inte kommer för att det inte passar med hennes nya arbetschema! Hon har inte ens frågat om ledigt, semester, byta turer... Jag har sällan blivit så besviken på någon. Luften gick ur mig när hon ringde och sa det. Dagen efter världens roligaste möhippa, där hon inte heller var med såklart.
    Usch, vad tråkigt. Vet inte om min bästa vän kommer heller, har kännt varann i över 20 år men det är en "godkänd" anledning isf...
  • Tindragull

Alltså, det där var ju riktigt dåligt! Man försöker väl i alla fall fixa ledigt när en vän ska gifta sig??? Dålig vän tycker jag.

förstagångsbrud skrev 2009-04-05 21:43:06 följande:
    Här är det några som har tackat nej, det värsta är att min äldsta vän inte kommer för att det inte passar med hennes nya arbetschema! Hon har inte ens frågat om ledigt, semester, byta turer... Jag har sällan blivit så besviken på någon. Luften gick ur mig när hon ringde och sa det. Dagen efter världens roligaste möhippa, där hon inte heller var med såklart.
  • Tindragull

Åh, vad roligt!
    En sån hippa är ju helt underbart!

Nasoleh skrev 2009-04-06 12:02:08 följande:
    I lördags blev jag hippad! Blev som jag hade önskat, spa först med bubbelpool bastu och sådär, jag fick dessutom en behandling på 1 timme med scrub och massage Sedan restaurang, med favoritmaten: Thailändsk Till sist hem till svägerskan för singstar ( heter det väl) och lite annat.Hade verkligen inte en susning att något hade planerats över huvud taget, så blev totalt överraskad när de dök upp!!
  • Nalle Puh 40

Jag har bett att få veta när min möhippa blir, tråkigt men nödvändigt eftersom jag jobbar som flexare innom handikappförvaltningen men tydligen så blev det lite "sura miner" för det

• anja1661

vi ska ev ha en toalettkorg. i den blir det iså fall huvudvärkstabletter, tamponger/bindor, sykit, genomskinligt nagellack, nagelfil, minttabletter,plåster, skavsårsplåster, våtservetter, läppglans, strumpbyxor mm....

typ sånna saker.

• Tindragull

Jag får inte heller veta, trots att jag är timvikarie och har "häcken full"... Nåja, m2b vet och jag antar att han fixar med jobbet om jag skulle tacka ja till ett pass den dagen...

Nu har jag dock världens problem för m2b:s bror har instruerat alla att jag inte får veta när svensexan ska bli heller!!! Känns inte liiiite stressande! Problem 1: Jag har två barn som inte klarar sig själva hemma om jag skulle bli inbokad på jobb eller så den dagen. Då fick jag höra "att barnvakt är ordnad om jag inte är hemma". Känns inte alls kul att inte ens veta vem som är ordnad som barnvakt, eller när... Problem 2: Jag har två hundar också! Vad händer med dem då??? Om jag jobbar ett långpass så är det rätt länge för min ettåriga hund att vara ensam hemma, den gamle klarar väl det ok...

Så gissa om både min migrän och min magkatarr gör sig påminnd nu? Håller på att stressa sönder mig av oro...

• anja1661

hur gör ni med tårtan??
    jag pratade med bageriet för ett par dagar sen och hon sa att en mousstårta inte håller sig så länge och att den fraktas i frogolitlådor. dessa låsor e tydligen så stora att de inte får plats i ett kylskåp. tar man ut tårtorna från lådan så finns risk för att tårtorna drar till sig fukt och lukt från kylen...men har man den i rumstemperatur så smällter den..

så hon tyckte att vi skulle hämta den typ en timme innan vi ska äta den...men vem vill/kan hämta den då?? det betyder ju att någon måste missa middagen...hur kul e det? nej det går jag inte med på!!

men hur ska man lösa det??
    hur ska ni med moussetårtor göra???

Svar på tråden Maj 2009!