• Tindragull

Maj 2009!

Nu fortsätter vi samtalen i ny tråd!

1/5
    förstagångsbrud

2/5
    Tx2
    emmlin
    Nasoleh
    SM09

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon
    Tindragull
    Elsi

10/5
    igglypuff

16/5
    myrmor
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma
    Maliinka
    Guntan
    Lumo
    Hemlig2009
    GabriellaochTomas

30/5
    blivande fru westman
    pingst09
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40
    vilja76
    AnnaoKalle AKF
    connys hjärta
    mamci

• Svar på tråden Maj 2009!
  • Tindragull

Så tjatigt att behöva vänta på bh och sen ändå behöva ut och leta annat...
    Har nästan samma situation med skor...

emmlin skrev 2009-04-02 21:25:04 följande:
    Jag skulle behöva sy in och upp min klänning men kan inte göra något då jag beställt en BH som jag ska ha på mig under klänningen ännu inte kommit till butiken. På lördag är det 4 veckor sen jag beställde den... Jag ringde dit senast i tisdags och bad att de skulle kontakta mig senast imorgon om den inte kommit då jag måste börja leta efter BH:n på annat ställe nu. Så himla irriterande då jag varit så glad att jag äntligen hittat en i min storlek. Nu börjar jag om på noll igen
  • Armani

Här är en blivande brud till. :o) I mitten på maj smäller det. Börjar helt plötsligt kännas väldigt snart... Börjar bli lite stressad. Känns skönt med en tråd där man kan hitta likasinnade. :o)

Har klarat av de största grejerna, men det bara öppnar sig mer och mer detaljer som skall klaras av... Ploppar upp som små svampar... :o)

• Armani

En sak jag funderade på var tid för foton.

Hur mycket tid har ni räknat med till fotografering? Jag har börjat titta på ett "schema" för själva bröllopsdagen (för att få ihop allt med sminkning, frisör, foto, kyrka, tid för festen att börja etc, etc)... och det skrämmer mig att det känns som att det inte blir så mkt tid...

Frisör, sminkning och att klä sig skall ta ca 3-3,5 timme har jag fått uppgift på... Vi gifter oss i kyrkan kl 14.00, och hade tänkt hinna fota innan (efteråt hinner vi inte med mer än ngt enstaka - skall hinna åka båttur och middagen får ju inte börja FÖR sent, då är det ju risk att gästerna hungrar ihjäl innan de får riktig mat)... Vi har dessutom 45 minuters resväg tur och retur till frisören/sminkningen...

• Hemlig2009

Såhär ser våra (mina) hållpunkter ut:

9-11.30 Frissan
    12-12.45 Lunch på hotellet med tjejkompisar
    12.45-14.15 Smink och på med klänning på hotellerummet, ff ihop med tjejkompisarna
    14.30 Fotografering
    16.30 Vigsel

• SweetSun

tror det blir nåt sånt här för mig;

10:00 frissan & Smink

12:30 Lite lunch och ombyte på hotellet (får bli nåt flytande i sugrör, för att inte sabba läppstiftet, har jag just kommit på..)

13:15 Träffa fotografen

15:vigsel

• Tindragull

Wiiiiiie!!! Om en halvtimme får jag se min klänning!!! Den har levererats till m2b:s jobb och han slutar om 20 minuter! Wohoooo!
    Nu är det spännande kan jag lova!

• Tindragull

Hej!
    Vad många vi börjar bli!
    Känner igen det där med att för var stor sak man klarar av så poppar det upp fem små detaljer...

Armani skrev 2009-04-03 11:13:04 följande:
    Här är en blivande brud till. :o) I mitten på maj smäller det. Börjar helt plötsligt kännas väldigt snart... Börjar bli lite stressad. Känns skönt med en tråd där man kan hitta likasinnade. :o)Har klarat av de största grejerna, men det bara öppnar sig mer och mer detaljer som skall klaras av... Ploppar upp som små svampar... :o)
  • Nalle Puh 40

Idag har vi varit i bygdegården och räknat glas, tittat där vi ska fotograferas och varit och pratat med bagaren

Känner mig oxå så nere och ledsen, varit lite strul med tjejen i vårt ena värdpar som lätt vill ta över allt och inte lyssnar och det gör mig så ledsen.

• Tindragull

Våra hållpunkter ser ut så här ungefär:
    11:00 Smink & hår
    14:30 Fotografering
    17:00 Vigsel
    18:00 Åka till festlokalen
    19:00 Mat (mingel & snittar innan)

Nåt sånt... Sen ändras det säkert lite allteftersom under dagen.

• elsi

Allt jag vet är
    Hår, börja 09.00.. + smink, mat, nerver, klänningen, mask i strumper, linsen som inte funkar, benet som blöder efter jag har rakat mig, nageln som går sönder, mascara som kläaddar...bukett som inte är färdig, corsage som går sönder, bråk med tärnan och syrran, hantera min mammma, katten som kräktes, slut på kaffe mjölk eller nåt annat

Bilen komma 12.10
    lämnat strykjärnan, kaffekokaren på... glömde låsa dörren,lämnat fönstret öppet glömde mata katten
    vigsel 13:00
    mascaran rann, klack på skon gick söder, det regnade, klänningen förstörde snubblade på ingång
    Motttagning 14-17:00
    inga tårta eller det smakade äkligt sur kaffe, dålig té

middag 20.00
    torsk på menyn,
    bröllopsnatt bokningen försvunnen

Oj vilken härlig dag!!! Jag är fru!!!

Fast jag är inte orolig eller nervös.....

Svar på tråden Maj 2009!