• Tindragull

Maj 2009!

Nu fortsätter vi samtalen i ny tråd!

1/5
    förstagångsbrud

2/5
    Tx2
    emmlin
    Nasoleh
    SM09

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon
    Tindragull
    Elsi

10/5
    igglypuff

16/5
    myrmor
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma
    Maliinka
    Guntan
    Lumo
    Hemlig2009
    GabriellaochTomas

30/5
    blivande fru westman
    pingst09
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40
    vilja76
    AnnaoKalle AKF
    connys hjärta
    mamci

• Svar på tråden Maj 2009!
  • Nalle Puh 40

Hur många "måltider" ska ni ha på festen och när är er vigsel?

• Tindragull

Vår vigsel är klockan 17:00 och vi kommer ha snittar och bubbel vid ankomst till lokalen, sen blir det buffé och efterrätten blir bröllopstårta!

Nalle Puh 40 skrev 2009-03-31 09:41:01 följande:

Hur många "måltider" ska ni ha på festen och när är er vigsel?
  • Tindragull

Gammalt:
    Nytt: Klänning, underkläder, väska & smycken
    Blått: Strumpband
    Lånat: Strumpband

Vad sjutton ska ha för gammalt då???

• anja1661

nytt: klänning, underkläder, ring mm
    gammalt: mormors mormors guldring (typ 150år gammal)
    lånat: pärlhalsband
    blått: trosorna
    fått: pärlörhängen

och ett silver mynt i högerskon! (ska vara från det årtal man e född)

• alisha
    Tindragull skrev 2009-03-31 09:17:44 följande:
    Välkommen hit!Då ska jag stressa dig ännu mer... Det är bara 5,5 vecka kvar... Gifter mig också den 9:e maj och jag har beställt solsken så jag hoppas att vädergudarna är på min sida...Vad för smycken är du ute efter?Vårt vigselprogram är klart och festprogrammet jobbar jag på...
    Tack!
    Ja, just det, 5,5 veckor... Det känns bra att ha två långhelger under den tiden i varje fall! Min m2b's familj kommer vara här en vecka runt bröllopet så det kommer bli ganska intensivt då.

Vi håller också tummarna för fint väder!

Layouten på vigselprogrammet är klart, men inte printat ännu, och jag håller på med gästpresentation och annat till festprogrammet. I helgen ska jag köpa papper etc och sen hjälper min syster mig med scrappandet.

När det gäller smycken gillar jag pärlor (fast inte vanligt traditionellt pärlhalsband). Jag har letat efter hängande pärlörhängen som jag haft tidigare, men tappat ett. När det gäller halsband hittade jag följande igår, men det verkar lite långt.

kyssjohanna.jetshop.se/default.aspx&prodid=1160

Har tidigare inte tänkt att ha tiara, men har sett några fina nu och man blir sugen, men jag vill inte ha för mycket... har en del glitter på klänningen.
  • Barret

Jag sitter och funderar lite på vårt festprogram. Jag gör det själv eftersom, som Tindragull skrev, jag också är på tok för kontrollerande för att lämna det till någon annan.
    Som det ser ut just nu har vi en "tidsplan" över mitt och brudgummens liv, beskrivning av gästerna, bordsplacering och tack till dem som hjälpt oss med planeringen... MEN jag skulle vilja ha in lite sånger... Ska ni ha sånger i era häften och vilka sånger väljer ni i sånna fall? Är det någon speciell anledning till att ni väljer just dem? Har ni något annat i festhäftet som jag inte har men borde ha med?

Vad det gäller gammalt, nytt, blått och lånat... Jag har hört ramsan såhär:
    Någon gammalt något blått, något nytt något fått.
    Men hur ser man till att man har något fått om man nu ska gå efter den verionen. Tror att den med lånat är en direktöversättning från engelskan och att den andra är en versöversättning (med rim som funkar på svenskan alltså)...

Liite panikkänslor inför all planering... 33 dagar kvar!

• Barret

Har en fråga till.. ang. festprogrammen... Hur skriver ni ut dem? Har ni skrivare hemma som ni använder? Vilket sorts papper ska ni använda?

• Hemlig2009

Tack för fina förslag på halsband! Tyvärr känns det fel att blanda in oäkta. Usch, jag låter som en fisförnäm gammal dam och det är jag verkligen inte! Men jag förstår era tankar med blandningen. Jag får nog ta och prova allting för att se helheten.

• Hemlig2009

Ja, jag gör omslag på samma sätt om inbjudningskorten (lite annan design) och sedan skriver jag ut inlagorna på skrivaren dubbelsidigt och i färg.

Barret skrev 2009-03-31 10:20:52 följande:
    Har en fråga till.. ang. festprogrammen... Hur skriver ni ut dem? Har ni skrivare hemma som ni använder? Vilket sorts papper ska ni använda?
Svar på tråden Maj 2009!