Haha, jag var och blev provsminkad förra helgen, sminkar mig bara till dop o bröllop ungefär
Vår 4-åriga son satt o kollade på mig i säkert 5 minuter innan han sa: Vad har du gjort?!? Sen kom det: Du ser konstig ut på ögonen...
Morgonen efter när jag kom ner till frukosten nyduschad och osminkad pustade han ut och sa att jag inte såg konstig ut... Ungar 
Tx2 skrev 2009-04-19 19:58:00 följande:
Vad kul att fler har fått roliga och bra möhippor! Ibland behöver man påminnas om att man om att man är lyckligt lottad med fina vänner. Nu är det inte många dagar kvar tills maj, så i helgen har det blivit lite bröllopsfixande. Övat på vals i köket, är inte vackert men var gör man inte för sin älskade som väldigt gärna vill dansa vals... Mamma har letat som en galning efter personer som kan hjälpa till med serveringen då vi gick bet på vad vi trodde var ett säkert kort, börjar ljusna där med.Nästan klara med festprogram, placeringskort och vigselprogram. Som tur har min chef sagt att det är ok att jag skriver ut på jobbet.Vart iväg och pratat frisyr och smink. Skall tillbaka för att testa ytterligare en variant på ögonsminkningen. Vad ovant det är att se sig ordentligt sminkad. Har tex inte använt kajal på evigheter.Även varit iväg och kikat på vigselplatsen med vår värdinna och gått igenom hur vi tänkt oss upplägget där med mingel och cermonin.Och nu har vi suttit och gått igenom upplägget för vår vigsel, skall träffa vår vf på onsdag och prata om våra idéer och höra hans.