• Tindragull

Maj 2009!

Nu fortsätter vi samtalen i ny tråd!

1/5
    förstagångsbrud

2/5
    Tx2
    emmlin
    Nasoleh
    SM09

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon
    Tindragull
    Elsi

10/5
    igglypuff

16/5
    myrmor
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma
    Maliinka
    Guntan
    Lumo
    Hemlig2009
    GabriellaochTomas

30/5
    blivande fru westman
    pingst09
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40
    vilja76
    AnnaoKalle AKF
    connys hjärta
    mamci

• Svar på tråden Maj 2009!
  • soon and very soon
    Corona skrev 2009-04-16 18:56:08 följande:
    elsi skrev 2009-04-16 11:53:29 följande:
    Vad är det då som hänt? Kram på er!Jag har varit fullkomligt deprimerad och hatisk över hela bröllopet (eller snarare festen) för ett tag kändes det som att allt gått fel... alltifrån att frissan avbokade och jag höll aldrig på att hitta en ny, till att de som jag verkligen räknade med skulle komma tackade nej med otroligt lama ursäkter. Kände mig så oomtyckt och ledsen ett tag att jag inte ens orkade gå in på BT. Men nu har det vänt och jag har bestämt mig för att fokusera på det positiva, gifta blir vi i vilket fall och jag ska försöka njuta av den här tiden.Därmed inte sagt att det är så för alla, såklart. Jag vet ju heller inte vad ni råkat ut för med era planeringar. Ville bara dela med mig av att det faktiskt KAN vända och bli underbart igen! Hoppas slippa fler svackor nu och jag håller tummarna för er andra också.
    I hear U!!! lama ursäkter, som jag har ingen kostym var en av de vi fick
  • Tindragull

Nämen! Vad är det för fel på folk!

soon and very soon skrev 2009-04-16 18:58:58 följande:

I hear U!!! lama ursäkter, som jag har ingen kostym var en av de vi fick
  • Corona

Ingen kostym! Som om det skulle vara det viktigaste... Jag har några andra, som "det krockar med barnens fotbollsträning"... och "jag måste jobba" (vilket inte skulle ha varit så dumt om det inte vore sagt av den som vetat om datumet längst och som lägger sitt eget schema). Jag menar, är det inte bättre att vara ärlig och säga att "jag vill inte komma"!?!

• Ma och Ma

Hmmm...vi har ett fåtal gäster som inte kan komma...tror inte någon gett oss någon anledning och jag känner inte att det är viktigt...så knasigt att komma med ursäkt över huvud taget om de nu är så dåliga...det borde de väl förstå? Vi hade osa till en mailadress och kanske känner man sig då inte så tvungen att ge en anledning som om man ringer.

Jag är stundtals lite irriterad på min far, men just nu tror jag vi är överrens!! Det känns skönt!!

Kram på er!!

• Pingst09

Vi har hittills bara 4 avhopp av 67, 10 som inte svarat ännu.
    *en kompis som inte längre har nån respektive att ta med sig då de har separerat under vintern.
    *Sambons ena kusin ringde samma dag inbjudan damp ner i lådan och beklagade sig för de hade bara veckan innan blivit medbjudna till Turkiet av hennes sambos föräldrar.
    *en kompis som inte känner att hon fixar åka 2 x 90 mil (lördag hit och söndag hem) mitt i examensarbetet på sin utbildning.

Helt ok anledningar i mina ögon, men ändå tråkigt...

• Tindragull

Vi har inga avhopp alls än. Alla har tackat ja. Men det kan ju ändras samma dag om man har otur...

• anja1661

vi har ett par avhopp
    * en 15åring som inte vill
    *en kompis som ska iväg på en skönhetstävling utomlands
    * min kusions man för de har inte råd att alla ska åka, de e bjudna på 2 andra bröllop oxå.
    *m2b farfar med fru då han väntar på en operation, de kommer dock till kyrkan om de kan.

ja sen väntar vi svar på om 3 ungdomar kommer eller ej. det berodde på om deras pappa fick tag i en bil...

• Nalle Puh 40

Alla som har tackat nej har haft bra ursäkter (gäster som kommer från tyskland, bortresta eftersom det är pingst mm)

• Corona

Vi har haft extremt många nej... Ett tag såg det ut som att ca hälften av gästerna skulle komma Visst spelar avstånd roll men inte var det så konstigt att man kände sig oälskad och impopulär! Sedan var det några som ändrade sig och skulle komma ändå så nu när svarsdatumet gått ut är vi 50 st av ca 70 bjudna, något bättre statistik i alla fall. Det som är tråkigt är att av många par kommer bara den ena, däremot får vi en hel drös med ungar på vår barnfria bröllopsfest. Till sist var det bara att gå med på det för att vi inte skulle bli alldeles gästlösa.

Men men, positivt tänkande. Det kommer att bli bra.

• elsi

nejp, idag är det värre.. ja skriva mest i 9may tråden.

soon... jag skrev inte denna långa inslägg, bara några radar högre upp
    nästan alla ha tackat ja, och jag bara tänka

det är bara en klänning bara en frisyr bara ett par skor, bara en vanlig tårta och?
    förlåt det är bara inte som jag tänkte

Svar på tråden Maj 2009!