• Tindragull

Maj 2009!

Nu fortsätter vi samtalen i ny tråd!

1/5
    förstagångsbrud

2/5
    Tx2
    emmlin
    Nasoleh
    SM09

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon
    Tindragull
    Elsi

10/5
    igglypuff

16/5
    myrmor
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma
    Maliinka
    Guntan
    Lumo
    Hemlig2009
    GabriellaochTomas

30/5
    blivande fru westman
    pingst09
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40
    vilja76
    AnnaoKalle AKF
    connys hjärta
    mamci

• Svar på tråden Maj 2009!
  • Kärlekensskull

Vi ska ha Mendelhson ingång och sen ska vi har canon i d-dur utgångs musik. Pslamer ska vi ha "En vänlig grönska..." och "Den blomstertid..." Solosånger ska vi ha "För kärlekens skull" och "Av längtan till dig". Min bästa vän och hennes syster ska sjunga, det kommer bli sååå fint! Åhhh jag längtar såå mycket nu! (Fast såå nervös inför allt...)

• SweetSun
    Shaggy skrev 2009-04-14 20:44:31 följande:
    SweetSun??Vart hittade ni denna texten någonstans, har varit inne på vigselringen.com men jag hittar inte denna texten,tyckte att den var så fin=)"ni kommer inte längre att känna regn,för ni är varandras skydd,Ni kommer inte längre frysa,för ni är varandras värme,Ni kommer inte längre att känna ensamhet,för ni är varandras sällskap,Ni är två individer,men kommer att leva ett liv ihop."
    just denna hittade jag inte på vigselringen, utav nån här på BT förra året nån gång..
  • Nalle Puh 40
    SweetSun skrev 2009-04-15 07:06:37 följande:
    just denna hittade jag inte på vigselringen, utav nån här på BT förra året nån gång..
    Du vet inte vem som skrivit den???
  • SM09

Vi har ingen riktig budget om jag ska vara ärlig, men dom gånger som vi har räknat lite så har vi hamnat på ungefär 20000. Mem jag är realistisk så tror jag att det kan stanna på 25000 när vi är gifta och tackkorten är skickade.

Idag kom ytterligare ett mejl till mig med en ny packlista, det är ju bara två helger kvar nu innan vi gifter oss och jag har ganska starka misstankar om att det brakar loss en möhippa för mig nu på lördag, eller rättare sagt, jag hoppas det för vi har bokat i en danskurs sista helgen och den vill jag verkligen inte missa.

Ikväll ska vi träffa prästen och i morgon är det håruppsättningtest på schemat.
    Det händer mycket grejjer nu!

• Arla79

Hur kommer ni skriva om er själva? Håller på med lapparna med namn som ska vara till bordsplaceringen. Skriver ni ert namn/brud/bruden?

• Nalle Puh 40

Vi skriver brud och brudgum om du menar på våra placeringskort.

• Pingst09

Vi har skrivit våra förnamn bara. På alla andras står både för och efternamn av den enkla anledningen att vi har så många som heter dubbelt och jag tycker det är finare med både för- och efternamn istället för bara första bokstaven i efternamnet...

Arla79 skrev 2009-04-15 11:19:57 följande:
    Hur kommer ni skriva om er själva? Håller på med lapparna med namn som ska vara till bordsplaceringen. Skriver ni ert namn/brud/bruden?
  • Kärlekensskull

Menar du "gästpresntationen" så har vi sagt till vårt toastmaster par att skriva om oss. tror inte vi kommer att ha något placerings kort.

• Arla79

Vi ska dels ha lappar vid varje persons plats och sen har jag klätt in en anslagstavla med svart tyg där jag tänkte fästa lappar med namn så de lättare hittar till sin plats. Sen ska det vara en bordsplacering med en väldigt kort presentation i festprogrammet.

• GabriellaochTomas

"Triumfmarsch ur Aida" (Verdi)som ingångsmusik

"Marsch från Väddö" som utgångsmusik

"En vänlig grönska" och "Jag vill göra mitt liv till en lovsång"
    som psalmer

solisten ska sjunga "störst av dem är kärlek" (P. Bäckman) och
    "Du är allt" (S.Aldén)

Vi skriver förnamn och efternamn på placeringskorten till gästerna, har inte tänkt på vad vi ska skriva på "våra" än...

Svar på tråden Maj 2009!