• Tindragull

Maj 2009!

Nu fortsätter vi samtalen i ny tråd!

1/5
    förstagångsbrud

2/5
    Tx2
    emmlin
    Nasoleh
    SM09

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon
    Tindragull
    Elsi

10/5
    igglypuff

16/5
    myrmor
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma
    Maliinka
    Guntan
    Lumo
    Hemlig2009
    GabriellaochTomas

30/5
    blivande fru westman
    pingst09
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40
    vilja76
    AnnaoKalle AKF
    connys hjärta
    mamci

• Svar på tråden Maj 2009!
  • Nalle Puh 40

Vi blir 100 st, trodde faktiskt att det skulle vara fler som inte kunde komma...

• Pingst09

Vi har fått ett avhopp till idag. En kompis som bor 90 mil bort kände att det blev för jobbigt att åka lördag morgon och hem söndag. Had einte möjlighet att varken stanna längre eller komma tidigare pga examensjobb på sin civilekonomutbildning. Helt ok skäl tycker jag! Hon skulle försöka komma upp i sommar istället och ta sin nya sambo med sig som vi aldrig träffat!

• Shaggy

SweetSun??
    Vart hittade ni denna texten någonstans, har varit inne på vigselringen.com men jag hittar inte denna texten,tyckte att den var så fin=)

"ni kommer inte längre att känna regn,
    för ni är varandras skydd,
    Ni kommer inte längre frysa,
    för ni är varandras värme,
    Ni kommer inte längre att känna ensamhet,
    för ni är varandras sällskap,
    Ni är två individer,
    men kommer att leva ett liv ihop."

• anja1661

vi blir nog 50st och bröllopet för oss alla kommer gå på ca 60 000kr allt som allt med ringar, kläder, mat, alkohol....det enda som inte e inräknat e resan!!!

• Nalle Puh 40
    Shaggy skrev 2009-04-14 20:44:31 följande:
    SweetSun??Vart hittade ni denna texten någonstans, har varit inne på vigselringen.com men jag hittar inte denna texten,tyckte att den var så fin=)"ni kommer inte längre att känna regn,för ni är varandras skydd,Ni kommer inte längre frysa,för ni är varandras värme,Ni kommer inte längre att känna ensamhet,för ni är varandras sällskap,Ni är två individer,men kommer att leva ett liv ihop."
    Undrar oxå det...
  • fröken sjunfors

Åh! Jag fick lite nyvunnen inspiration idag. Satte mig och youtubea och lyssnade på olika in och utgångsmusik, samt psalmer.

Ingång blir nog antagligen Ronja rövardotter, den är ju såå fin! Psalmer har vi några att välja mellan, den blomstertid nu kommer, i denna ljuva sommartid, härlig är jorden, en vänlig grönska.., och måne o sol.. blir svårt att välja vilka nu

Sedan ska en solist sjunga "den här stunden" (svenska versionen av "from this moment on" och utgång blir antagligen mendelssohns bröllopsmarsch.

Skönt att ha lite avklarat!!

Ni som ska vigas i kyrkan, har ni bestämt psalmer o sånt?

• Arla79

Vårt bröllop kommer gå på ca 55 000- 60 000 kr, utan resa. Det kommer bli ca 105 personer. 3-rätters för 150 kr/pp.

• Nalle Puh 40

Fröken sjunfors: Vi ska ha 84 och 201

• Pingst09

Vi vet ungefär vad i vill ha för musik i kyrkan. Troligtvis Änglagård och Jämtlandssången som in- och utgångsmusik. Har dock inte bestämt vilken till vad.
    Psalmer En vänlig grönska och en till, kanske Den blomstertid.
    Solosånger blir troligtvis "Du behöver aldrig mer vara rädd" och "Det är hon". Bara solisten godkänner det. Har mailat honom idag om detta...

• mamci

Vi har inte bestämt psalmerna än men den blomstertid...är min favorit, föruom att jag har svårt att hålla tebaka tårarna ;)Men det är för att jag blir jag så sentimental och lycklig när jag hör den :) Ingångsmusik blir nog ABBAS arrival men kan inte bestämma vilken utgångsmusik det blir, det finns alldeles för många bra sånger här i världen :)

Svar på tråden Maj 2009!