• Tindragull

Maj 2009!

Nu fortsätter vi samtalen i ny tråd!

1/5
    förstagångsbrud

2/5
    Tx2
    emmlin
    Nasoleh
    SM09

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon
    Tindragull
    Elsi

10/5
    igglypuff

16/5
    myrmor
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma
    Maliinka
    Guntan
    Lumo
    Hemlig2009
    GabriellaochTomas

30/5
    blivande fru westman
    pingst09
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40
    vilja76
    AnnaoKalle AKF
    connys hjärta
    mamci

• Svar på tråden Maj 2009!
  • Barret

Vi blir 48, bjöd 54 har jag för mig...

• anja1661

soon and very soon skrev 2009-04-17 21:09:18 följande:

vi är 62 nu allt som allt med oss o mammor med män. hade lixom bara räknat inbjudna gäster glömde fam..... så 62 är ju ganska mycket helt plötsligt fast flera sagt nej. Fick hem alkoholen idag tänk om ingen dricker???3 veckor kvar ......!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!ångest!!!!!!!!!!!!!!
    åhh fått hem drickat nu!? visst var det bra??!
  • anja1661

nu har jag räknat på vår budget igen (typ 5487gången!). och det ser BRA ut!!! vi har, efter att vi köpt in det sista och att jag har lagt på extra pengar på mina underkläder, typ 400 KVAR!!!!!!! hur bra e inte det!? så vi behöver inte ens lägga undan pengar denna månad!! känns asskönt!! men ca 3000kr gick bort ioch med att vi blir 50 personer och inte 60 som jag hade räknat med...

så på söndag ska ajg och syrran iväg och handla underkläder, papper till festhäftets omslag och till placeringskorten, lite extra dekoration och ett vinrött sidenband......så jag ska nog absolut bjuda henne på en braklunch!!!

hur funkar er budget? vad har ni kvar att göra??

wwwwiiiieeee 3 veckor kvar!!!!! sjukt konstigt ju!!! fler som inte riktigt fattar att vi snart e fruar??

• JoKris

Hej, 16 maj kommer väldigt fort nu helt plötsligt. Idag var det möte med prästen och genrep till min förvåning. Det kändes konstigt och skakigt och läskigt men alldeles, alldeles UNDERBART :D

Vi har inte haft några avhopp, tycker att det bara blir fler och fler. Dessutom har ALLA svarat innan OSA som är på söndag och dom flesta gav faktiskt besked redan första veckan efter att inbjudningarna kom ut. Vi blir 73 med serverings personal och bandet (alla skall ju ha mat och sittplats).

Jag tror att jag vet när min möhippa kommer att vara, känns läskigt och lite taskigt att jag antagligen har listat ut det. Men jag får väl låtsas som ingenting ;)

• Luucie

Här kommer ett par sköna ursäkter...

Nej tack jag kan inte komma pga finanskrisen
    (Vi BJUDER liksom..)
    Nej jag kan inte komma, jag ska begrava min mormor
    (Hur länge ska mormor ligga och vänta på det då..?)
    Nej jag ska åka till Paris i maj
    Vilket datum?
    Det vet jag inte...
    (Okej?????!)

Vi har valt att fokusera på alla störtsköna människor som är jätteglada och förväntansfulla inför den här dagen och kvällen.

Hörde förresten det BÄSTA idag, hahahaha!
    En av våra gäster berättade för en arbetskamrat att hon skulle gå på bröllop och denna människa svarar: Jag förstår inte vad som är så roligt med det själv är jag dödstrött på att behöva fira andra människors vägval i livet....

Woahhhhh bitterf-tta eller??

• SM09

Luucie: Haha, det låter som min missunsamma svägerska! Finns nog bara et ord: AVUNDSJUKA!

• Susanna och Fredrik

Men gud! Att få gå på fest är ju så roligt! Och att få vara med på en sån väldigt speciell fest som bröllopsfesten är ju ännu roligare. Jag älskar att få klä upp mig så min anledning att gå är helt självisk...heheh

Luucie skrev 2009-04-17 23:43:30 följande:
    Här kommer ett par sköna ursäkter...Nej tack jag kan inte komma pga finanskrisen(Vi BJUDER liksom..)Nej jag kan inte komma, jag ska begrava min mormor(Hur länge ska mormor ligga och vänta på det då..?)Nej jag ska åka till Paris i majVilket datum?Det vet jag inte...(Okej?????!)Vi har valt att fokusera på alla störtsköna människor som är jätteglada och förväntansfulla inför den här dagen och kvällen.Hörde förresten det BÄSTA idag, hahahaha!En av våra gäster berättade för en arbetskamrat att hon skulle gå på bröllop och denna människa svarar: Jag förstår inte vad som är så roligt med det själv är jag dödstrött på att behöva fira andra människors vägval i livet....Woahhhhh bitterf-tta eller??
  • Tx2

Nu går tiden fort. Bara två veckor kvar.

Trist med så lama ursäkter. Måste man ange en ursäkt om man inte vill/kan komma? Vi har fyra av 79 som inte kommer och det är respektive som vi inte träffat och inte bor här el fd respektive så helt ok att dem inte kommer. Hade trott att fler skulle ha förhinder.

Än så länge ser det ut som om vi håller budgeten och ligger under den uppskattade siffran, men vi har inte koll på vad slutsumman för maten blir än. Den blir nog dyrare än planerat då råvarupriserna gått upp.

• Nalle Puh 40

Vilka ursäkter, kan knappt hålla mig för skratt

Var i kyrkan igår och kollade hur vi ska ställa filmkameran, hur många ska ni ha?

• anja1661

Nalle Puh 40 skrev 2009-04-18 10:54:54 följande:

Vilka ursäkter, kan knappt hålla mig för skratt Var i kyrkan igår och kollade hur vi ska ställa filmkameran, hur många ska ni ha?
    vi kommer inte ha någon kamera uppriggad.....vi vet att det blir många som filmar så det bryr vi oss inte om.
    däremot kommer fotografen springa runt i kyrkan och fota.
Svar på tråden Maj 2009!