• Tindragull

Maj 2009!

Nu fortsätter vi samtalen i ny tråd!

1/5
    förstagångsbrud

2/5
    Tx2
    emmlin
    Nasoleh
    SM09

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon
    Tindragull
    Elsi

10/5
    igglypuff

16/5
    myrmor
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma
    Maliinka
    Guntan
    Lumo
    Hemlig2009
    GabriellaochTomas

30/5
    blivande fru westman
    pingst09
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40
    vilja76
    AnnaoKalle AKF
    connys hjärta
    mamci

• Svar på tråden Maj 2009!
  • 090509

kärleken förde oss samman skrev 2009-04-21 14:37:25 följande:

hämtade posten på en gång och i där låg ett brev till mig...Med utklippta tidningsbokstäver står det såhär:Hej!En dag så dyker vi upp var beredd!Packa väskansköna skorbikinipasstrosoraxelbandslös bhett paket kondomerIIhhhh, jag börjar bli lite nervös!
    Det låter lite illavarslande det där, tänker de kidnappa dig så du missar bröllopet?
  • Susanna och Fredrik

Nalle Puh 40 skrev 2009-04-21 17:47:39 följande:

Känns det snålt att inte göra till barnen? (de under 1 år)
    Jag köper nog något till barnen...typ som sånt litet kit man får när man flyger... :) fast vad vet jag om det..jag har inga barn!!
  • Kärlekensskull

Nä jag har inte gjort den ännu men ska troligtvis göra den denna veckan eller nästa. Min vän skulle hjälpa mig. haha! Min m2b kommer väl få en chock! Jag har knappt visat mig i bikini för honom innan
    Nalle Puh 40 skrev 2009-04-21 17:57:14 följande:

Kärleksskull: Har du gjort din secretbox än? För du pratade väl om det... Blev det i Jkpg isf?
  • Tindragull

Ja, det gör jag. Eller ettåringen får inget, men treåringen och femåringen får.
    Har gjort likadan utsida som de vuxnas, men målarbilder inuti. Och så köper jag små kritaskar så de kan måla i dem.

Nalle Puh 40 skrev 2009-04-21 17:03:29 följande:

Gör ni festhäften till "små" barn oxå? Känns onödigt eftersom de kanske "äter" upp dem...
  • förstagångsbrud

Nu kan jag följa väderprognosen inför vigseln och fotograferingen som ska ske utomhus den 1 maj. Igår var det hyfsat väder, nu ska det regna! Det här är nervöst vill jag lova!

• SweetSun

Hua ja det är jag nervös för, jag kommer sitta och titta på prognosen varje dag när jag kan det!

• anja1661

vi kommer inte göra festhäften till barnen. vi ger dem istället en festpåse innehållande pysselbok, kritor/pennor, lite godis mm.

på fredag ska m2b lämna in sin ring för puts och gravering. han ska även lämna hindersprövningen, psalmerna o musiken vi valt, noterna till love and marriage och psalmboken vi fick låna.

i helgen har jag tänkt pyssla med festhäftenas omslag.
    idag ska jag pyssla iordning vår sparbössa som vi ska ha vid vår tippbar! jag köpte en vit fyrkantig sparbössa som jag ska klä in i samma tapet som vi ska ha som löpare på borden...sen blir det oxå ett guldband runt om...samma som kommer vara på festhäftets omslag. kommer bli fint tror jag!

jag misstänker möhippa och svensexa i helgen! det måste det nästan bli...finns ju knappt några dagar kvar annars!!

• Nalle Puh 40
    Tindragull skrev 2009-04-21 20:06:16 följande:
    Ja, det gör jag. Eller ettåringen får inget, men treåringen och femåringen får. Har gjort likadan utsida som de vuxnas, men målarbilder inuti. Och så köper jag små kritaskar så de kan måla i dem.Nalle Puh 40 skrev 2009-04-21 17:03:29 följande:
    Snodde den ide'n på en gång TACK...
  • kärleken förde oss samman

Vi har inga barn med på festen, förutom ammande barn, så därför har vi inte haft det problemet.
    Likadant har vi lejt ut till toastmastrarna att göra festhäftena, vilket också känns skönt att slippa.
    Men snart kommer tjejerna som ska servera och sen kommer prästen, så efter det ska jag väl iaf kunna färdigställa vigselprogrammet.

Saker börja falla på sin plats nu..

Ang. fotografering så har vi bokat ett gammalt hus inne i stan med möjlighet till fotografering både inomhus och utomhus. Det är en gammal läkarbostad som de nu använder som lite mer "utställningshus" med gamla fina möbler och tapeter plus jättefin trädgård.
    Så då har vi både ock.

• Nalle Puh 40

Våra värdpar gör oxå häfterna men vi gör omslagen.

Svar på tråden Maj 2009!