• lecaroline

Jag har hittat...

Och så hjälps vi åt att tippsa om rea osv..

• Svar på tråden Jag har hittat...
  • aalexandra

Åhh, hur stora var dom? Behöver ha något fint att dekorera inbjudningskorten med.. Som pricken över i!
    Det här kan ju vara vad jag letat efter..

Flisa80 skrev 2009-03-26 19:38:26 följande:
    Jag var på ikea idag och hittade små söta tygblommor som ser lite ut som körsbärsblom, i en förpackning om ca 30 stycken. Kostade 19 kr. Tänkte testa och se om det är fint att strö på bordet som dekorering. Tror faktiskt det!
  • Flisa80

Tjaa....de är ca 4 cm skulle jag tro. Fast jag tror tyvärr att det kanske är lite svårt att få den att sitta kvar på ett inbjudningskort...de är ju inte platta direkt... Men kolla på dom så klart!!

• aalexandra

Tackar hjärtligst, ja det kanske är lite klurigt.. Tusan, men jag får be sambon köpa det vid nästa ikearesa. Värt att kolla närmare på

• Diz

angående fästa blommor... Det är fullt möjligt att göra, det du behöver göra är att pilla bort plastdelen i mitten. När du sen ska fästa blommorna på korten använder du brads tex, och sätter där istället. Lite lurig beskrivning kanske, inboxa eller skriv i min GB om du behöver en bättre beskrivning.

• lecaroline
    Flisa80 skrev 2009-03-26 21:31:53 följande:
    Här är bild på blommorna... www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30140283
    Jag har tänkt limma på små blommor på grenar som vi ska ha i foto hörnan och de här ser ju perfekta ut!! Tack för tippset!!
  • Nanne84

Tror ni man kan lägga de blommorna så de flyter i ex. Vasen (från ikea) kan det bli fint?

• Tojk

Nanne84 skrev 2009-03-27 09:55:40 följande:

Tror ni man kan lägga de blommorna så de flyter i ex. Vasen (från ikea) kan det bli fint?
    Kan du inte bara lägga dem i en skål som ex denna:
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90124402

Tänkte om de inte ser så snyggt ut i vattnet. Flyter gör de nog men frågan är hu tyget ser ut när de kommer i kontakt med vatten
  • paulaner

Blommorna är av plast, så det är nog ingen hel ok!! En bra idé tycker jag.

Tojk skrev 2009-03-27 10:07:01 följande:
    Flyter gör de nog men frågan är hu tyget ser ut när de kommer i kontakt med vatten
  • Flisa80
    Jag ska prova!!
Svar på tråden Jag har hittat...