Jag har hittat...
Och så hjälps vi åt att tippsa om rea osv..
Och så hjälps vi åt att tippsa om rea osv..
Det är tygblad i blomman, inte plast, så de hamnar ju under vattnet, men flyter... (Fattar du?!) Mittengrejerna och baksidan där kronbladen är fästa är i plast dock. Än så länge flyter den, får väl låta den ligga ett tag och kolla så den inte sjunker. Det ser blött ut, men fint!
Jaha...den där första blomman jag la i flöt så fint, så fint. Sen fick jag snilleblixten att om jag lägger i de blommor som är lite klämda, och inte så fina, så kanske de rätar ut sig... Ja det kanske de gör om man låter dem ligga kvar, men flöt gjorde de inte. De sjönk som små stenar. Tyvärr. Så det verkar bara som att de riktigt släta blommorna flyter...
Ja, blött men fint!
(Fast inte lika fint när de låg på botten....)
Lägg den rakt på bordet! Det tänker jag göra, tycker det blev jättefint!!
Jag har bara sett de på Ikeas hemsida och funderat lite på hur jag skulle kunna pyssla ihop det. Har tyvärr bara några timmar på oss att smycka lokalen så det får ju gärna vara enkelt. Har du provdukat något än? Men vad ska man ha mer på bordet om man lägger de direkt på?
Hm, ser att jag formulerat mig väldigt konstigt här, det gick nog lite snabbt. Helt ok menar jag förstås!!
Jag vill ju gärna tro att jag har rätt (eftersom jag faktiskt kollade IKEA) så jag citerar IKEAS hemsida:
produktbeskrivning
Etenplast, 100% polyester
Artikelnummer, mått och vikt på förpackningen.
(1 Antal kolli)
men det behöver ju inte vara så att de flyter och håller sig snygga ändå....
Idag har jag shoppat ampelkrokar på Claes Ohlsson (49:- st). Dessa har vi tänkt hänga ljuslyktor i. Antingen ska de bilda en gång där vi går fram till vigseln (om vädret tillåter utomhusvigsel), eller också som ingång till festlokalen.
Lyktor har jag tänkt köpa från ikea. (Bild på ampelkrok och lykta finns i mitt galleri.)
Mittendelen är av etenplast. Bladen är av polyester (tyg).