Jag har hittat...
Och så hjälps vi åt att tippsa om rea osv..
Och så hjälps vi åt att tippsa om rea osv..
Polyester är faktiskt plast! Men det kan vara ett tyg för det. Ett tyg kan ju vara tillverkat av vilket material som helst, mängder av olika material!! Tyg är egentligen ett väldigt luddigt begrepp. Inte för att jag vill vara en besserwisser, men så är det.
Citerar Wikipedia
Polyester är en typ av polymer som finns både som härdplast och som termoplast. Polyester används som harts tillsammans med armeringsmaterial som kolfiber, aramid- eller glasfiber i plastkompositer (båtbyggen, bilkarosser, flygplan med mera), som gjutmassa i produktionsindustrin och som konstfiber i textilier och kläder ? ofta i friluftskläder (till exempel polyesterfleece), eftersom materialet har låg vattenupptagning, härdar snabbt, är relativt hållbart och anses bekvämt att bära.
Vanliga polyestrar är t.ex. polyetylentereftalat (PET) och ortoftalsyrapolyester medan isoftalsyrapolyester används när en mer kemikalieresistent plast behövs i till exempel tankar och rörkonstruktioner. Polyester byggs upp av estermonomerer.
Polyesterfiber började tillverkas för allmänheten i början på 1950-talet. Polyester är nu världens näst viktigaste tygmaterial efter bomull, och utgör 20 % av världsproduktionen.
Hahahahaha. Tyg eller plast. Ja, det känns som om det är tyg, men det är uppenbarligen plast!!! Hur som helst så är de fina!
provdukning kanske kan vara en ide att testa innan, ska göra det då jag har alla saker
LÄGG GÄRNA IN BILDER NÄR NI HAR PROVDUKAT oj kom visst åt caps lock...men iallafall gärna bilder för oss som suktar efter inspiration
sKA FÖRSÖKA TA MIG I KRAGEN OCH LÄGGA ÖVER (hahaha, caps lock, jag med...) bilder från kameran. Har inte gjort det sedan vi köpte ny...
Ja lägg ut bilder, det vore toppen =)
Smart ide det där med lyktor längs gången. Vi ska gifta oss utomhus så nåde den som trampar på en spindel under helgen den 25juli.. Lyktor hade ju kunnat vara jättefint då. Även om det är ljust ute. Eller ser det bara löjligt ut?
Jag tänkte att man kanske kunde göra egna lyktor av barnmatsburkar? Lite ståltråd o kanske någe dekoration på det så borde det ju kunna gå.. Eller i min fantasi går det iaf.
Som mammaledig är det gott om barnmatsburkar i våra skåp =)
Ett annat alternativ är att hänga blombollar i krokarna, eller knyta tunt tyg i bågar mellan varje krok.
Tyg var det jag var inne på först.. Kanske blir snyggast trots allt. Hmm, inte tänkt på att man kan ha blombollar där. Kan ju bli nedrans snyggt det.