• Tillde

She´s stealing our thunder!!! Kronprinsessan...

Snacka om att våra bröllop kommer komma i skymundan tjejer och killar! Om det de säger på nyheterna alltid är sant så kommer kronsprinsessan herself äntligen få en och antagligen då (kanske??) snart två ringar på sitt vänstra ringfinger!
    MEN... Hennes bröllop kommer att sno uppmärksamhet från våra jue, ska det verkligen få vara så?? Ingen gick då ut med specialinslag i nyheterna när JAG förlovade mig, det är tydligen skillnad på folk och folk

Hmm, tror ni hon dyker upp här på BT? Ska iaf hålla koll efter nån form av "prinsessnick" Hade varit kul att se henne i diskussionen om budgetar och vem som betalar mm.

Gillar inte när nån snor ens thunder men det ska bli spännande att se hur pampigt det kommer att bli om det blir av i juni som förutspås (för artonde gången iofs )

• Svar på tråden She´s stealing our thunder!!! Kronprinsessan...
  • Corona

Jag håller tummarna för att Aftonbladet har fel, vilken grej det vore att gifta sig samma år som kronprinsessan! Kungliga förlovningar brukar ju vara korta...

Mamma och pappa gifte sig samma år som kungen och Silvia, hade varit roligt att ha kvar den "traditionen", hihi!

• shakynose

Har för mig att jag hört fd presstalesman Tarras-Wahlberg säga att de ALLTID har ett möjligt bröllop inplanerat. Så det kan mycket väl bli av i sommar, har man en sån stab behöver man inte många månader för att planera. Och Lars Wallin lär ju som sagt lägga allt annat på is tills klänningen är sydd. Nåja, vad är väl ett bröllop på slottet....

• Miss Biii

Ja ang. vem som betalar så är det ju VI skattebetalare... :(

Det vore kul m kungligt bröllop till sommaren, ni som pratar om olika datum och ERA dagar, om ni bjudit kungen så räkna inte med att han kommer till ert då.... men annars blir det väl ingen större skillnad för er del??

Kl 13 sitter vi klistrade vid TVskärmen!!

• lottis77

Och plötsligt känns utgifterna för ring, fotograf, klänning riktigt billiga i jämförelse...

• Tillde

Det spekuleras om att det blir av i juni redan, kanske behövs det inte krånglas med att hållas budgetar osv Undrar också om nån annan får flytta på sig eller om de har en kyrka där det "ska ske"?

Tycker iallafall att det är roligt! Tycker det är fjantigt som debatten går att hon inte ska få gifta sig med vem hon vill, sålänge han är hyffsat representativ och en "bra" kille så tycker jag inte att det spelar någon roll, SÅ stor roll har inte kungafamiljen i Sverige numera tycker jag, mest ansikten utåt typ...

Nä kungen kommer nog inte om de gifter sig 23/5 (och kanske inte annars heller??) men det får väl vara okej då, det mediala bevakningen lär väl utebli också menmen...

• Tillde

Kan väl inte bli billigare än att du pekar på allt du vill ha och nån annan betalar??

lottis77 skrev 2009-02-24 11:26:39 följande:
    Och plötsligt känns utgifterna för ring, fotograf, klänning riktigt billiga i jämförelse...
  • lottis77
    Tillde skrev 2009-02-24 11:31:06 följande:
    Kan väl inte bli billigare än att du pekar på allt du vill ha och nån annan betalar??
    I would like... Men nej, så är det ju inte riktigt i verkligheten. I alla fall inte VÅRA verkligheter,
  • Vid havet

Visst är det taskigt??

Jag hoppas verkligen det blir så nu - det är hon värd. Tänk att hitta nån kille som står ut med all denna granskning och konstiga (om än väldigt priviligerade) liv hon lever. Sen älskar jag kungabröllop - det är bara superromantiskt med allt överdåd. Älskar iofs alla bröllop... haha

Hoppas bara hon gifter sig på en dag när man kan sitta klistrad vid tv:n

• lottis77

Och det är nog inte så dumt ändå... Tänk vad nervösa de måste vara. De kommer ju verkligen bli granskade och folk kommer att ha åsikter om allt. Vi har det nog ganska så bra vi vanligt dödliga också!

• solhatten

kungliga vigslar är ALLTID på lördagar (för att svara på ett tidigare inlägg)

här är en till som kommer sitta klistrad kl 13 =)

Fest jag tror nog inte att vickan kommer vara vackrare än alla andra för att hon har råd ! Det där diademet och den där ENORMA spetsslöjan hade iallafall inte jag velat ha =)

Men kul är det=)Äntligan kanske andra folk också kan tycka det är lite kul med bröllopssnack=)

Svar på tråden She´s stealing our thunder!!! Kronprinsessan...