• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2009-04-29 09:33:07 följande:
    IIHH! inte kul med sur man + pajjad dator!! Ojojojoj, det är en dålig kombi! En boxsäck kunde kanske vara nått! Min make kunde inte somna i går heller... ahn är lite nervig inför flytten. han är rädd för att inte få några vänner och att det ska bli som att flytta till ett helt nytt land igen. Det ska vi ju, men så anorlunda är det ju inte och det mesta av sin vakna tid är han ju här i danmark på jobbet. Tror han saknar sin bästis i Odense och tycker att det känns ännu längre bort än det det redan är. Svårt att trösta eller säga något som lugnar honom. Vi får bara ge det tid, så får vi se hur det blir. Kanske en pappagrupp?Maken gillade inte att jag kallade henne lilltussan tudse på danska= padda. Men så sa jag att det är för att hon var en hæletudse = grodyngel när hon kom från dig, så blir hon ju en lilltussa! Så nu blir hon mest kallad lilltussan och bara lillmuffins ibland när jag är kokhet (=ugnen är tänd...) Ibland känns det som om kroppen reagerar som om det är 40grader i skuggan... redan... Ribban-here I come!
    Ja boxsäck är ett måste sen i huset....lite svårt i lgh bara!
    Har startat en ny tråd för att se om det finns något datasnille som vet vad jag ska göra med den satans datorn....

Jobbigt att inte kunna somna...men han behöver inte oroa sig tror jag...visst det är svårt att skaffa nya vänner när man blir äldre....men ni har ju alltid oss!! Gaaaanska nära Malmö iallafall!

Hahahah ja just det! tudse är ju padda...hihihi förstår att din man är liiiite emot smeknamnet! Men hon är väl en liten tuss?

Igår när jag äääntligen hamnat i horisontallt läge....o pillade lite på magen.....så fick jag en buff i nederkanten på magen....så tryckte jag lite mer där.....o fick en respons buff!! SÅÅÅÅÅÅ härligt!
    Men fladderbuset är väldigt snällt...märker knappt av buset...inga illvilliga sparkerserier....kaaaanske att den boxade lite på min urinblåsa i helgen....kändes skumt!

Festprogrammet är klart....phu...satt kvar på jobbet i går (o tur var väl det) o fixade 5 sidor med visor!
    Placeringskorten är osså klara....o fixade musiken nu i morse.....ska ju ha djinabox så man kan fixa spellistor från skratsch om man vill...men jag utgick från några befintliga o la till lite rock! Så ja...nu har vi nog 48 h musik!

Nä fikatajm!!
  • Hvidbrud

Åh, visst är det häligt när den spakar tillbaks?!! När hon hoppar på blåsan käns det jätte konstigt. Inte ont eller så men liksom lite stummt..?..

Kastar mig i duchen och upp på järnhästen! har en 3h massage framför mig... Pust.. (1½massage + 1½ansigtsbehandling)

Vill ut och grilla entrecote!!

• Ninnnis

Hvidis, säger som Ingenjören: ni har ju oss!

Ingenjören, låter kul med 48-timmarsparty!

• Ninnnis

.... dessutom är det kanske lättare att komma i kontakt med folk när man har barn? Pappagrupper som du sa, babysim, dagisföräldrar, grannar med mera. Det ordnar sig!

• ingenjörsbruden
    Ninnnis skrev 2009-04-29 10:01:57 följande:
    Hvidis, säger som Ingenjören: ni har ju oss! Ingenjören, låter kul med 48-timmarsparty!
    Ja...hahhhaha....kommer att vara SÅÅÅÅÅ sliten på måndag! Tur att man inte dricker alkohol!! hhahaha så att man slipper var bakfull OCH astrött!

Ja pappagrupper är nog bra....om de kan ta sig i kragen o ta sig dit osv....maken har fått lapp om pappa-föreläsning...10 tal tillfällen...snart bara 2 tillfällen kvar! Suck!

Men jag har kommit på ett trick....man pratar med svärmor om en massa saker som babysim o profylaxkurs....o sen tar hon upp det med honom o då får han oftast tummarna loss!! Hahahahah Mammas pojk!

Har snokat rätt på att närmsta grannen är idagsläget ordf i en brf....är det bra eller? Hoppas att det inte blir problem med vad som ska planteras i gränser osv.....
  • Blivande fru L

Ore - härligt att du fick se hjärtat på UL. Grattis!

• passionsblomman

Hejomfejom! Idag kom jag ut och gick först av precis allt! jag gick hela långa rundan som är över 11000 steg!
    Så nu slurpar jag soppa för hjälp vad hungrig jag blev...(brukar ju bara gå en liten runda för att vakna till)

Fullt ös på indianerna. Jag har ingen aning om vad hormonpreparatet heter som jag ska få. Tänkte ringa nu idag igen och se vad hon säger. Pratade in på hennes svarare igår.

Hvidis: att bli förälder är verkligen och sannerligen en dörr till MÅNGA nya kontakter. Där är det faktiskt väldigt upp till en själv hur mycket man har lust att engagera sig i de nya. Ni kommer få ett helt nytt nätverk. Massor av roligt väntar!
    När vi flyttade ut hit kände vi verkkligen inte en enda människa här. Nu blir vi bjudna på 40-årsfester, bröllop och barnkalas , grillning, kräftskivor och allt möjligt.

Ingenjöris: min sambo har en stor sandsäck som ligger i garaget hos hans föräldrar, du kanske ska lägga ett bud på den...

Ore: ja,sådär säger min sambo med "man fattade ju efter ett tag att det inte var helt normalt att packa in sig fem pers i en bil och resa lander runt varenda helg"
    Klart han har haft ut något av det, och han har ju flera kompisar kvar från den tiden tex, men fenomenet att vad EN unge älskar och utmärker sig i sedan styr vad de äandraf får göra det har verkligen fått mig att fundera en del.

• passionsblomman

Ore : jag glömde: Grattis till att ha fått se på UL!!!
    Visst är det fantastiskt!

Hej Fru L! Vad länge sen! Hur mår du?

• ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2009-04-29 09:57:49 följande:
    Åh, visst är det häligt när den spakar tillbaks?!! När hon hoppar på blåsan käns det jätte konstigt. Inte ont eller så men liksom lite stummt..?..Kastar mig i duchen och upp på järnhästen! har en 3h massage framför mig... Pust.. (1½massage + 1½ansigtsbehandling) Vill ut och grilla entrecote!!
    Jaaa man blir så lycklig!
    Hoppas att maken ska kunna känna snart han osså....tror han känner sig lite dum när min syster kunde känna men inte han.....o han har ju många tillfällen att klämma OM han vill dvs.

Blommis: Guuud va du är duktig!!! Soppan måste smakat EXTRA gott efter en sån runda!

Näpp nu är det lunchtajm....ska luncha med syrran...kanske sushi idag....hmmm! Kanske lite mkt fisk idag...blir fiskgratäng i kväll! *hmmm*

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)