• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • passionsblomman

Smiter in medan sambon är på dass...
    ...städa städa städa...

...har just skruvat isär och gjort rent hela rörgrejen som tvättmaskinsvattnet töms i...ääääk! inte konstigt att det rann över vatten ur det!

*drickerliteevattenförattsköljastrupenfrånalltdammsomvirvlarihelastuganåfortsätter*

• ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-04-29 13:55:06 följande:
    Smiter in medan sambon är på dass... ...städa städa städa......har just skruvat isär och gjort rent hela rörgrejen som tvättmaskinsvattnet töms i...ääääk! inte konstigt att det rann över vatten ur det!*drickerliteevattenförattsköljastru penfrånalltdammsomvirvlarihelastuga nåfortsätter*
    *kommermedlövblåsen.... *
  • Hvidbrud

Heja Blommis!!

Min man har bara kännt sparkar en gång, nu vågar han inte mer, han säger, nä, det är ok, jag kan känna henne ändå.. Tror han tyckte det var lite läskigt! Hihi. Jag tycker det är mysigt...

• lanovia 08

Hej på er. Har läst alla igår och idag men har inte orkat skriva något. Kände ett litet behov av paus, inte från er utan bebistankar. Orkar liksom bara inte, nu har det gått ett år o inget resultat. Tänk om det aldrig kommer funka...
    Fast iof så har jag MF misstankar för denna gång så jag skall väl inte vara för pessimistisk. MF är ju ialla fall tecken på att det kan bli något. Men är ju inte säkert att det var det...

Ore spännande att få se det lilla underverket!

Blommis vad duktiga ni är.

• Blivande fru L

Hej alla tjejer! Visst är det länge sen! Är inne och läser flera ggr i veckan men har sällan tid eller inspiration att skriva... Men jag mår bra, tackar som frågar. .

Vi var ju på läkarbesök kring påsk för att dra igång en provrörsbefruktning pga makens kassa spermier. För att göra en lång historia kort kan jag berätta att maken lämnade ett nytt prov och däri fanns det minsann en massa pigga simmare. Så nu är det friska tag i sänghalmen som gäller igen!

• Blivande fru L

Hvidis - Härligt med sparkar! Vilken vecka är du i?

Blommis - Jösses vad du städar! *imponerad*

Lanovia - Jag tror jag vet hur du känner. Ibland behöver man lite paus från oron och undran över att det inte blir något barn. Försök att inte deppa ihop, det är klart att du kommer att bli mamma en dag! Kram!

• lanovia 08

Oh vad bra!!! Då finns det ju hopp att lyckas själva. Men får ni någon hjälp också? Provrörsbefuktning är helt nerlagt eller?

• Blivande fru L

Ninnis - Spännande med Pergotime! Är det första gången/cykeln du tar det? Håller tummarna för att det ska sätta sprätt på ägglossningen!

• Blivande fru L

Lanovia - Nej, vi får ingen hjälp nu. Jag har normal ÄL och men normala spermier borde det gå av sig självt förr eller senare. Läkaren tyckte att vi skulle ge det minst 6 månader innan vi söker hjälp igen. Så nu börjar väntan på BIM/BOM igen. Det var nästan lite skönt att ha ställt in sig på att det inte skulle gå på egen hand, då slapp man den jobbiga väntan varje månad...

Maken åt en lång antibiotikakur tidigare i våras vilket antagligen botade en bitestikelinflammation och fick fart på spermierna.

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)