• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • Ninnnis

Blommis, är det Pergotime du ska få? Jag är på andra dagen av min Pergotimekur nu...

• Hvidbrud

Godmorgon! ännu en kanintesomnaomefterattsoppbilenbackatinpippippippipochtömtskrammelskramelochsattnerskraaaaapsopkontainernpågårdenmorgon...

• Ninnnis

God morgon Hvidis!

Det är ju en underbar dag att vakna upp till iaf, om det kan vara någon tröst...

• Ore

Passionis: Hmm, det låter som att svärfar dragit det där med familjesport liiitet väl långt... I min familj så höll båda mina föräldrar på med orientering som unga, men slutade typ när de träffade varandra. Mamma blev litet sugen igen dock, och när min bror ledsnade på fotboll i 10-11 årsåldern och började orientera istället så var hon inte nödbedd. Själv höll jag på med hästar, men behövde litet bättre kondis så jag hängde med på ett antal träningspass, och fastnade. Det var 12-13 år sedan nu.

Men jag har en klubbkompis som sa att det var först när hon var i 9-10-årsåldern som hon började fatta att det där med att åka på orienteringstävlingar inte var vad alla andra familjer gjorde, hela tiden

Igår var jag och lämnade blodprov inför KUB-test, och blev jätteförvånad när de frågade om vi skulle göra ett snabbt UL för att se så att fostrets ålder stämmer... Men jag fick se ett pickande hjärta, helhäftigt!!! Har varit litet extra nojig efter det som hände med Ankans bebis, så det var skönt att se att mitt lilla pyre verkar må bra... Vecka 11+2 idag!!!

• Hvidbrud

iiihh! Ore! Vad KUUUL!! Visst är det underbart att se det pyttelilla hjärtat! Större blir det vill jag lova!

Lilltussan har hållt mig vaken halva natten med sitt sparkeri och efter sopbilen varit här var hon också vaken så vi låg och snackade lite .

Åh, visst blir det heltplötsligt verkligt när man får se den?

• ingenjörsbruden
    Ore skrev 2009-04-29 08:56:29 följande:
    Igår var jag och lämnade blodprov inför KUB-test, och blev jätteförvånad när de frågade om vi skulle göra ett snabbt UL för att se så att fostrets ålder stämmer... Men jag fick se ett pickande hjärta, helhäftigt!!! Har varit litet extra nojig efter det som hände med Ankans bebis, så det var skönt att se att mitt lilla pyre verkar må bra... Vecka 11+2 idag!!!
    Ohhh så ljuvligt med extra ul!! Va skönt att hjärtat pickade som det skulle!

Hvidis: vilken morgon!! Lilltussan! Me like! Men tycker att hon ska vara snäll till sin mamma! *hötterliiiiiteförmanande medpekfingret*

Maken var på superuselt humör igår...ojojoj.....o så pajade datorn...eeehhh...han inte happy alls....skulle def behöva ha en boxboll till honom...kanske köpa det i födelsedagspresent?!
  • Hvidbrud

IIHH! inte kul med sur man + pajjad dator!! Ojojojoj, det är en dålig kombi! En boxsäck kunde kanske vara nått!

Min make kunde inte somna i går heller... ahn är lite nervig inför flytten. han är rädd för att inte få några vänner och att det ska bli som att flytta till ett helt nytt land igen. Det ska vi ju, men så anorlunda är det ju inte och det mesta av sin vakna tid är han ju här i danmark på jobbet. Tror han saknar sin bästis i Odense och tycker att det känns ännu längre bort än det det redan är. Svårt att trösta eller säga något som lugnar honom. Vi får bara ge det tid, så får vi se hur det blir. Kanske en pappagrupp?

Maken gillade inte att jag kallade henne lilltussan tudse på danska= padda. Men så sa jag att det är för att hon var en hæletudse = grodyngel när hon kom från dig, så blir hon ju en lilltussa! Så nu blir hon mest kallad lilltussan och bara lillmuffins ibland när jag är kokhet (=ugnen är tänd...) Ibland känns det som om kroppen reagerar som om det är 40grader i skuggan... redan... Ribban-here I come!

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)