• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • passionsblomman

Faktum är att jag alltid numera går mina promenader med mitt lilla floristverktygsbälte, i vilket jag har mobilen(sonen skull) en liten vattenflaska (sådan som hör till de där bältena med många små i ) OCH lite toapapper...Har fåttt kuta in i snåren mer än en gång under förra vårens tretimarsrundor. Det är kanske inte så konstigt heller för den delen.

Ore, du som orienterar massor måste väl ha råkat ut för det va?
    Hur gör man då, när skogen kryllar av folk från alla håll? *funderar*

Nej, nu ska jag gå. Det får gå som det vill, antingen hinner jag tillbaka hem eller inte..."skiter björnarna i skogen? Ja, och en del annat folk och fä också..."

Ninnnis skrev 2009-04-27 11:52:53 följande:
    Blommis, I know the feeling! Vänta en stund med promenaden tills magen har kommit igång, det är inge kul när det blir bråttom i skogen...
  • passionsblomman

Jag hann hem...

och inte har det hjälpt att gå för den sakens skull heller.

Nu laddar jag med min soppa och lite frukt för strax ska jag bege mig ut igen och gå för att småningom hämta min son i skolan. Han kommer att bli skitsur för att han måste gå med mig hem sedan. Men jag ska muta honom med godis...
    Dvs-gnäller du en enda gång får du INTE godis. Går du duktigt så får du...

• Ninnnis

Just det, glömde ju säga heja heja till Blommis son som gjorde mål och vann! *gör vågen*

• Celeste97
    J**la sk*t!
    Labbet hade lyckats TAPPA BORT mina prover! Tänk om det hade varit viktiga prover!?
    Så nu får jag snällt gå dit och göra om allt, men först när indianerna behagar komma på besök igen... Doktorn slängde via telefon på en 10-dagarskur med Primolut, antagligen för att forcera fram en indiansommar så att jag kunde ta proverna.
    Så det blir väl som vanligt att jag får kolla upp vad det är för slags medicin, vilka biverkningar jag riskerar och vilka mediciner man inte bör äta samtidigt...

Passion: Du får räkna viktnedgången procentuellt och jämföra med gubben din!
  • passionsblomman

Men VA!!!!!! Vilka ärkeklantskallar!!!

-Procentuellt säger du? Jaha, nu ska man alltså behöva kunna räkna också...

Celeste97 skrev 2009-04-27 15:19:23 följande:
    J**la sk*t! Labbet hade lyckats TAPPA BORT mina prover! Tänk om det hade varit viktiga prover!?Så nu får jag snällt gå dit och göra om allt, men först när indianerna behagar komma på besök igen... Doktorn slängde via telefon på en 10-dagarskur med Primolut, antagligen för att forcera fram en indiansommar så att jag kunde ta proverna. Så det blir väl som vanligt att jag får kolla upp vad det är för slags medicin, vilka biverkningar jag riskerar och vilka mediciner man inte bör äta samtidigt... Passion: Du får räkna viktnedgången procentuellt och jämföra med gubben din!
  • Celeste97

Åh, efter en titt i FASS så ser jag nu att man måste ha uteslutit en graviditet först innan man börjar äta Primolut, annars finns det risk för missbildade foster...
    Tror ni att doktorn berättade det för mig i telefon? Icke!
    Och där rök mitt förtroende...

• Ninnnis

Mäh?! Låter ju som din läkare bara är snäppet under min... Varför ska det alltid vara så svårt att få korrekta besked? Oerhört klantigt att slarva bort proverna! Hur kan det hända?

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)