• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • passionsblomman

*vinkar till Ingenjöris och påminner henne att andas*

Lanovia: ja den här kroppen man har... Udrar om du kan ha haft ett MF? Jag tycker också din kropp verkade ge väldigt starka signaler..

Själv är jag idag på dag 31 icykeln och därmed där det väl från typ idag jag kan börja räkna med att det ska dyka upp indianer-eller inte.
    Sitter mest och funderar på hur jag kunde gå ner så mkt mindre under kuren än min sambo fast jag inte fuskade...Jag tappade ju en dag så jag var här inne och skrek, men det hoppade upp igen, så idag är det 2,3 kg som minskat under dessa 6 dagar. Imorgon är det målgång och idag får man äte ris (fullkorn) och så, så tills imorgonbitti vid slutkollen lär det ju inte häda så mkt.

Men, iofs, hur ofta brukar jag gå ner 2-3 kg på en vecka? ett halkilo i veckan är ju det som man ska räkna med annarsmså för att ha gjort en kur som gått ut på att man äter massor och inte tvärtom, så får nog detta anses som bra trots allt. dessutom känner jag mig ren och stark i kroppen!tycker hyn känns väldigt slät och jag ser pigg ut-inte minst med all färg jag fått av alla promenader.

Soppan, som jag hällt lite mer krossade tomater i än i grudreceptet, tänker jag fortsätta ha som en bas till all möjlig soppa, för det är plättlätt att göra köttsoppa eller kycklingsoppa av den. Eller hotta till den och ta i lite räkor osv. Det har varit väldigt skönt att ha en bunke färdig soppa och så bara kunna skära upp frukt och grönt till den när jag är själv här vid lunch och så.eller vi kommer hem ngnstansifrån och måste äta NU. Det ska jag verkligen ta vara på inför framtiden. Jag hade otroligt svårt att hinna fixa vettig mat då jag ammade. Satt i soffan och sov med ungen i famnen tills nästa gång han åt -40-60 min senare, kändes det som. Levde på mackor och Bounty och Skotte! Gissa om det var EFTER han födddes jag gick upp i vikt! Detta ska inte få hända igen.

OOOOOJ Vad jag babblar! Det måste vara kaffet!

• lanovia 08

Bara trevligt med lite babbel. Var kaffet gott?
    Men det där med att din make gått ner mer? Är han mer överviktig än dig? han kanske har mer att gå ner då går det fortare. Sedan har du gått mycket dvs byggt en del muskler, muskler väger.

Ja det där med missfall har jag också funderat på. Har ju inte känt så här förut trots alla möjliga signaler. Men hur läget är där kommer vi ju aldrig få veta. Bara hoppas det kan ta sig snart någon gång. Nu är det la bara att vänta. Snart är det gynbesök...

• lanovia 08

Håller förresten tummarna Blommis, hoppas det funkade med erat första inseminations försök. Vore ju gött om det kunde räcka med en sådan pärs.

• passionsblomman

Jaaa, jag vet inte...nä han har nog bara enormt mycket större muskelmassa-han är rätt musklig faktiskt och lyfter en hel del skrot, så hans förbränning ligger nog bra mkt högre än min.
    Sedan har han ju jobbat under hela den här tiden, dvs hållit igång mer än jag. jga har ju tagit det rätt piano med promenaderna avsiktligt, både för kuren och för att gå in MBT-skorna i vettig takt, men jag gick hårt försat dagarna, så visst bygger jag nog lite muskler. Dessutom är det ju menstider, och då ökar iaf jag alltid lite i vikt.

Men så tror jag det spelar in att han fått springa på dass HELA tiden, medan jag sprang första dagarna- då tappade jag ju massor också..men nu varit tvärtom hård i magen(ursäkta ämnet) men jag är säker på att det gör skillnad också.

Utöver det, har jag nog procentuellt sett ätit mer, för vi har båda följt listan och då har ju min lilla kropp(jämfört med hans) fått mer av bananerna och mjölken och whatever än hans...
    Vi får väl se imorgon vad vågen visar då. Jag sa ju faktiskt till mig själv från början att den minskningen som stod på pappret verkade lite väl mycket och att syftet var rensning och en bra start för fortsättningen med bra mat och stavgång...
    Det är väldigt vad lätt det är att fastna på de där våg-siffrorna fast man VET att det inte är det som är det vikt(iga)
    haha, ordvits!
    Mätte mig också och jag kan ju säga att TUTTARNA har då krympt betänkligt...

VARFÖR kan inte kroppen ta buken först som ju är det farliga stället! Mina tuttar är inte farliga för nån!

• Celeste97

Hej hej alla! Här är en som är på dag "ingen aning" eftersom det kom en ensam indian på besök häromdagen. Hoppas att cykelreparatören ringer idag med lite provsvar...

• passionsblomman

Jaha! och vad säger man då? "en indian gör ingen sommar" ?
    Ordet nidblödning dyker ju osökt upp...har du haft så förut?

(varför är jag inte ute och går som jag skulle?)

Celeste97 skrev 2009-04-27 10:57:17 följande:
    Hej hej alla! Här är en som är på dag "ingen aning" eftersom det kom en ensam indian på besök häromdagen. Hoppas att cykelreparatören ringer idag med lite provsvar...
  • Ninnnis

Hej hej!

Lanovia, trist med indianerna, men kanske ändå bra att de dök upp till slut? Tycker också det låter som att det kan ha varit tidigt MF, men det får du nog som sagt aldrig veta... Jag är också gräsänka från idag och fram till fredag, fast jag är ganska van. Inte för att det är roligare för det, men jag har liksom bestämt mig för att det är helt ok och att jag kan passa på och träna och ha egentid när han är borta.

Blommis, duktiga detox-tjejen! Hoppas kaffet smakar Så då är det BIM snart då... Spännande! *startar operation tum- och tårhållning*

Hvidis, snygga gravida kvinna! Instämmer med de andra kloka tjejerna och jag är ÖVERTYGAD om att du kommer att kvala in i kategorin Hot Mama, minst lika snygg som din bästis När flyttar ni in, förresten?

Ingenjören, *vink vink*

Celeste, vet du på ett ungefär var i cykeln di befinner dig?

Jag har lämnat blodprov idag, efter att jag skjutsat lillasyster till bussen. När jag kommer fram till disken frågar sköterskan "Har du varit vaken i 3 timmar?" Öööhhh, nej, i drygt två timmar, svarar jag. Tror ni inte svintotanten har missat att meddela att det ena testet ska göras tidigast 3 timmar efter att man vaknat? Tydligen är det ganska vanligt att det missas av läkarna som skriver remiss, så efter mycket om och men fick jag ta blodproverna i alla fall. Så nu får jag väl vänta och se om det är nåt fel. Pergotime börjar jag med imorgon, så får vi se vad det kan ge...

I övrigt har jag haft en underbar helg med lillasyster och make. Trädgårdsarbete, fönsterputsning, grillning, Wii och avslutningsvis erövring av världen i Risk

• passionsblomman

Alltså: den där Svintotanten borde sadla om och börja i renhållningsbranschen istället tycker jag!

Skönt att det är gjort nu då iallafall, med provtagningen!

Jag ska också putsa mina fönster är det tänkt och fixa till lite i trädgården.
    Än har jag inte kommit ut på promenaden heller.Den jag skulle ta innan frukost...Vad dumt! Men kaffet var ju så gott och det var så många meddelanden i inboxen och ni är ju så trevliga att prata med här och...

..faktiskt har jag ont i magen för den är stenhård och jag trodde kaffet skulle kicka igång tarmarna lite, men nej inte än, lite riskabelt att ge sig ut i skogen ocm det plötsligt blir bråttom-tro mig -det har hänt...

• Ninnnis

Blommis, I know the feeling! Vänta en stund med promenaden tills magen har kommit igång, det är inge kul när det blir bråttom i skogen...

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)