• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • ingenjörsbruden

Ohhh var roligt med flytt o få boa, Hvidis!!! Kul att det finns mammor med bebisar i huset/närheten. Hoppas att det inte är foglossningar....ojojoj va jobbigt!
    Ja man måste ha en lite infasningstid för nya modegrejor....hahahah....innan man hoppar på det dvs!
    Tycker det nästan är pinsamt att se unga flickor som inte har mer än lång tunika...o så går de o drar ner den hela tiden....vad är det för poäng med det?! Ser ju bara kymigt ut, o inte kan de känna sig bekvämma om de går o drar i kläderna hela tiden! Suck!

Tacka vet jag modet när jag var tonåring.....stoooooora rutiga skjortor!!! Hahaahahaha!

Blommis: Tycker du är superduperduktig som har pallat med dieten o inte fuskat ngt! Hoppas att viktnedgången fortsätter sen osså! Blir faktiskt rätt sugen på att prova sen när bebben kommit osv...Hvidis ska vi köra dieten samtidigt!!

Var på banken igår...så nu är sista papperna påskrivna o vi fixade några konton i nya banken....blir överfasningsperiod nu.
    Kikade på tomten osså....grannen har satt ut pinnar på sin tomt....eeehhhh väldigt suspekt hus.....men vi slipper insyn i trädgården verkar det som.
    Festplanerna börjar blir smått panikartade....musiken måste göras klar ikväll.....djinabox...väldigt smidigt om man INTE väntar till sista minuten som vi gjort!
    Festhäftet är kvar....blir bara visor o inget lullull. Pratade med en tjejkompis som erbjudit sig att hjälpa till....hon var nog lite nervös att det var mkt vi behövde hjälp med....men jag märkte verkligen hur lättade hon var sen när jag sa att det var att se till så att dricka kom upp ur det låsta förrådet i källaren o hjälp med kaffekokning..

Men maken börjar bli grymt nervös....ahhahaha han är nog mer nervös nu än vid bröllopet!

• Ore

Vilka inkompetenta läkare ni verkar ha, både ninnis och Celeste! Slarvpellar/slarvpellor!!!

Passionsblomman: Jag har faktiskt lärt mig hur magen ska hanteras vid tävlingar m.m. Nu är det sällan jag är ute på 3-timmarsrundor, men 1,5-2 timmar klarar jag rätt så bra... Allt över det kräver minituös mat-planering. Vet precis vad jag ska äta till frukost, vad jag kan ha i pastasalladen, och hur långt innan loppet jag ska äta den, när jag ska ta en energibar innan loppet och att jag då klarar magen. Vad som händer efteråt är en annan historia...

• Hvidbrud

Var härligt det låter med en så stor fest, Ingis! välplanerad! Vad ska du ha på dig? Den prickiga klänningen?
    Min hjärncell kunde inte riktigt först vad jultomtan hade med ert nya hus att göra... Sen fattade jag, men ändå. Snacka om att ha bomull i hjärnan (och jag ska snart göra min årsredovisning.. shiitpomfrit!)!

Klart vi ska köra dieten samtidigt. Skulle vara prefekt att peppa varandra. Men först ska vi föda och amma färdigt!
    Drömde att mitt barn inte var en flicka utan en pojke som hette gabriell... Mysko. Nu vågar jag inte handla kläder!

De där rutiga sjortorna... Jepp. De kommer jag ihåg och stora breda jeans till (gärna färgade...)

• Hvidbrud

Tusan också! jag blir helt de/dem idiot av att hänga på BT... så många som inte får det rätt att jag har blivit helt blind!

• passionsblomman

Ja, jag förstår att man behöver få koll på det där! Jag menar, om man blir tvungen, ja då blir man och det kan ju knappast gynna tävlingsresultatet med den typen av pauser och letande efter en avskild buske...

Det är tur att jag är rätt ensam i mina skogar härute..

Förresten säger min sambo att tjejer PRATAR inte om sådant. Och de flesta skulle aldrig drömma om att göra det i skogen heller påstår han.

Nähä!

Jag delar alla mina lidanden med er...

Ore skrev 2009-04-28 11:01:07 följande:
    Vilka inkompetenta läkare ni verkar ha, både ninnis och Celeste! Slarvpellar/slarvpellor!!!Passionsblomman: Jag har faktiskt lärt mig hur magen ska hanteras vid tävlingar m.m. Nu är det sällan jag är ute på 3-timmarsrundor, men 1,5-2 timmar klarar jag rätt så bra... Allt över det kräver minituös mat-planering. Vet precis vad jag ska äta till frukost, vad jag kan ha i pastasalladen, och hur långt innan loppet jag ska äta den, när jag ska ta en energibar innan loppet och att jag då klarar magen. Vad som händer efteråt är en annan historia...
  • Ninnnis

God förmiddag! Precis tillbaks efter ett lite segt möte...

Vilken dag är du på nu, Blommis? Har du något test inplanerat? *sätter mig i hörnet och kniper tummar och tår*

Hvidis, kunde du inte bara satt dig i vagnen då? Gravida kvinnor kan väl bli ursäktade för nästan vad som helst?

• Ninnnis

Näää, vi tjejer varken gör eller pratar om sådant, det vet ju alla... I så fall är jag ingen riktigt tjej

passionsblomman skrev 2009-04-28 11:13:01 följande:
    Förresten säger min sambo att tjejer PRATAR inte om sådant. Och de flesta skulle aldrig drömma om att göra det i skogen heller påstår han.Nähä!Jag delar alla mina lidanden med er...
  • Hvidbrud

Min man säger att jag går in och drar i handbromsen... Det är en omskrivning... (det är för han ska ha minst en kvart ensam där inne...) Åh, vad det ska bli skönt med två toaletter!!

• passionsblomman

Inte jag heller...

Löjligt! Inga har mer erfarenheter av just "nummer två" än kvinnor! Det är VI som jobbar i barnomsorgen och sjukvården.
    Den som tömt bäcken en lavemangdag på långvården, tappar alla spärrar...

Ninnnis skrev 2009-04-28 11:17:25 följande:
    Näää, vi tjejer varken gör eller pratar om sådant, det vet ju alla... I så fall är jag ingen riktigt tjej
Svar på tråden I vått och torrt (del 5)