• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • lanovia 08

Nä man blir lätt maniskt. Jag brukar bli så jag tillslut springer på toa var 5e min.

Hoppas nu det inte blir indianbesök för dig.

jag skall sova nu så jag kommer upp tidigt imorgon. Att vara ensam hemma innebär ju att jag skall hinna med både morgonpass o lunchpass med hunden plus jobba mina timmar på jobbet och dessutom hinna hämta hunden på dagiset (där hon är på eftermiddagarna) i tid. Så upp tidigt är det som gäller.

• passionsblomman

Ja hu ja! Det är ju en fördel infr att bli mamma: du är van att gå upp på mornarna, även om det är helg och så!

Sov gott!

(inatt drömde jag att jag hade mens så det bara forsade!
    Värsta "Carrie-scenariot"!)

Ja, man kan ju inte kuta på toa hur ofta som helst!

lanovia 08 skrev 2009-04-27 22:41:55 följande:

Nä man blir lätt maniskt. Jag brukar bli så jag tillslut springer på toa var 5e min. Hoppas nu det inte blir indianbesök för dig. jag skall sova nu så jag kommer upp tidigt imorgon. Att vara ensam hemma innebär ju att jag skall hinna med både morgonpass o lunchpass med hunden plus jobba mina timmar på jobbet och dessutom hinna hämta hunden på dagiset (där hon är på eftermiddagarna) i tid. Så upp tidigt är det som gäller.
  • ingenjörsbruden

Lanovia: Ojojoj vilket schema! Bra träning inför smått kanske?!

Blommis: Hur är det idag? Har det blivit mer? Det kanske var en nidblödning? Har du testat? Guuuuuuud va jag öser frågor!!

• passionsblomman

Liiiite rosa till har jag sett på mitt vita vita toapapper, men ingenting i trosskyddet än och inte alla ggr jag varit på toa har det synts på pappret heller. Jag har INTE testat. Det törs jag inte...

Tänkte gå en sväng nu, då borde det ju komma igång om det är indianerna tycker jag.

• Hvidbrud

godmorgon mina damer! Oj vad man missar mycket när man är borta en dag från er.
    Min hjärna har också börjat smälta bort och jag är såååå långsam attt jag intte kommer ihåg vad jag skulle komentera. Sorry!
    Vi var i Malmö hela dagen för att lämna kontraktet! Vi gick in på vår blivande gåreg och det doftade s¨gott med alla blommande fruktträd som växer där. Två tjejer satt på gräset med sina bebisar. Mätte hissen inför flytten, möblerna skulle ju gärna kunna komma upp och släpa i en soffa och en säng till 5 våningen i smala trappor är inte kul (även om jag slipper för jag har en bra ursäkt...).

Skulle hitta en klänning som jag kan ha på vröllopet i pingst, så vi gick och gick. Bara tält klänningar och så mycket blommigt! Jag kände mig INTE som en hotmama i blommig jeresy klänning som räkte precis under knäna... Inte min stil. Inte ännu ialla fall, men man vet ju aldrig med moge. Jag har haft bruna utsvängda manchesterbyxor 6 mån efter att jag sa att det vara det värsta jag sett...
    Men oj vad jag fick ont i becknet! Tror jag börjar få foglossning i symfysen... Inte skönt... Tillsist vaggade jag runt som en gås och önskade att jag var 2 år och kunde sätta mig i inköpsvagnen.

Vi får lägenheten den 15 maj och ska lämna den i köpenhamn den 30 Maj, så vi har ett par veckor på oss att flytta. Det blir nog den 23-25... Iiiihh!!!

'liggerpålutmedmittmastodontgevärochsiktarpåindianerochodugligaläkare*

• passionsblomman

Ja nu är det tält och tunikor för hela slanten! Riktiga gravidkläder alltihop.
    Det är ju bra, man kan vänta länge med mammakläder!

Fast det går omkring en hel del tjejer i långtröjor som man vill påminna om att de glömde byxorna/kjolen när de drog till skolan i morse...

Åh vad roligt att flytta in i nytt! Jisses vad du kommer att boa! Hoppas verkligen att du INTE får foglossning!

• Hvidbrud

Nä foglossning är inte kul. då måste jag sluta jobba meddibumsen och det vill jag ju inte heller... Hoppas lite på att det är nån slags konstig träningsvärk från min simmtur. Visst kan det vara det?
    jepp, läste precis en articket om att man ska undgå bröstsimning vid foglossning... jag som inte kan annat... Så är det kanske på tiden att jag lär mig! Får ta en sån platta och ligga och sprattla med

Var det en skön promenad blommis?

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)