• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • Ninnnis

Den är fin, Lanovia! Men jag förstår om ni tycker att den är lite väl populär.

Nu ska jag köra hem och städa lite, sen ska jag hämta lillasyster som stannar över helgen. Maken ska spela X-box och dricka whisky med grabbarna ikväll, så jag har erbjudit mig att köra in och hämta honom vid midnatt. Resten av helgen ska det mysas, grillas, pysslas i trädgården och njutas av det fina vädret! Och kanske lite shopping om lillasyster (snart 18 år) får bestämma, och det brukar hon ju få

• passionsblomman

Ore: Jojo! Försök få något uträttat i Sverige på fredagar!
    Det går inte! Bara folk som står i butik jobbar efter kl 13 då verkar det som. Om de ens jobbar alls de andra...

Ja tänk-du ÄR faktiskt gravid!!! Alldeles nyss satt du och deppade över indianerna-nu kan du ge dem FINGRET! ha ha!

Min stegräknare suger fetballe (ursäkta) för den säfger att jag inte ens gått 4 km. när jag VET att sträckan är 3.5 plus 3 alltså 6.5 km. jag ska skaffa en annan!

Vi har varit och köpt KÖTT, för imorgon ingår 340 gram nötkött i kuren och i övermorgon får man äta nötkött bäst man vill.
    Jag köpte JÄTTEFINA köttbitar, hängmörad entrecôte och hängmörad ryggbiff, i delikatessdisen!

Min sambo stod med glasartad blick fastlåst på alla köttbitar och salamikorvar och man HÖRDE hur han svalde snålvattnet...

• Ninnnis

Åh, vad det köttet kommer att smaka gott imorgon, Blommis!

Maken hade satt upp solsängen och lite växter på nya terassen när jag kom hem, så jag var ju bara tvungen att slå mig ner och läsa tidningen i solen

Jag och lillasyster har bestämt att vi går på bio ikväll, så hämtar vi maken på vägen hem. Vi ska se Slumdog Millionaire. Nej, dammsuga var det ja!

• passionsblomman

ATT det kommer!

Ninnnis skrev 2009-04-24 18:32:16 följande:
    Åh, vad det köttet kommer att smaka gott imorgon, Blommis! Maken hade satt upp solsängen och lite växter på nya terassen när jag kom hem, så jag var ju bara tvungen att slå mig ner och läsa tidningen i solen Jag och lillasyster har bestämt att vi går på bio ikväll, så hämtar vi maken på vägen hem. Vi ska se Slumdog Millionaire. Nej, dammsuga var det ja!
  • Celeste97

Såhär på fredagkvällen kommer funderingarna smygande...
    Hur ser egentligen ett gravidt (stavning?) mumintroll ut? De har ju redan en stor mage...

• passionsblomman

Celeste: exakt hur mycket har du egentligen druckit?

Celeste97 skrev 2009-04-24 21:38:56 följande:
    Såhär på fredagkvällen kommer funderingarna smygande...Hur ser egentligen ett gravidt (stavning?) mumintroll ut? De har ju redan en stor mage...
  • passionsblomman

Hallå?

Är ni ute på altanerna och soooolar allihop?

Jag har varit på fotbollsmatch nu på morgonen.
    Min son gjorde MÅL och de VANN!!!! *skrikit mig hes*

Det ska jag säga er att den oförställda glädjen i de där småkillarnas ansikten är fullständigt oslagbar.*hjärtat svämmar över*
    Och sorgen de gånger det inte går så bra...den får ett modershjärta att blöda

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)