• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • FruCicci
    muggles skrev 2009-04-03 13:43:03 följande:
    Nenne: NÄH! *besviken*Jag fattar inte varför man ska ha blöjhink om de bara funkar på kissblöjor, eftersom de som sagt inte luktar ändå. Vi slänger blöjor i en papperskorg med vanlig soppåse i. Bajsblöjor lägger vi först i en hundbajspåse(!) och knyter tätt. På det sättet räcker det med att slänga soppåsen varje dag. Hundbajspåsar är dessutom billigt! *husmorstips*
    PRECIS så har vi gjort fram tills nu!
    Jag tycker dessutom blöjhinken är skitful och tar en massa plats i badrummet!
    Men maken insisterade på att vi skulle prova, så han får som han vill - den var ju ändå gratis, förutom plastpåsarna då (svindyra)....
    Tror inte vi kommer fortsätta med den! (om jag får som jag vill)
  • Liten med Mindre

Cicci - vi förvarade leksaker i den uppfällda blöjhinken (delbar på mitten), tills vi kom oss för att skaffa lådor.

Fruktpåsar funkar fint för blöjor med. De är gratis i affären... Får handla mycket frukt bara.

• Liten med Mindre

Hmm...nä, blöjorna som de ser ut om mornarna nu skulle inte jag vilja försöka klämma ner genom blöjhinkens "käftar". Urrk! Hålles med så lite tryck som möjligt.

• FruCicci

Liten med Mindre skrev 2009-04-03 13:49:43 följande:

Cicci - vi förvarade leksaker i den uppfällda blöjhinken (delbar på mitten), tills vi kom oss för att skaffa lådor. Fruktpåsar funkar fint för blöjor med. De är gratis i affären... Får handla mycket frukt bara.
    Ha ha ha, ja jag använder allt från fruktpåsar till hundbajspåsar till vanliga 2l man har hemma eller mindre HM påsar etc... alla påsar man kan tänka sig
    Man behöver ju inte handla så mycket frukt Liten, det är ju bara att sno med sig extra påsar från affären...... dra av 10 st varje vecka, det klarar man ju sig gått och väl på, om man räknar 7 bajsblöjor i veckan
  • Liten med Mindre

Fast å andra sidan kunde Mindre klämma ett tiotal såna blöjor om dagen i början, nu är det 1-3 om hon är frisk.

O vilken härlig diskussion

Man blir så avtrubbad som förälder. Som tjejerna på mitt pass igår som var tvungna att springa ut och ta hand om sina telningar ett par varv. Jag berömde dem, och alla andra föräldrar, för att de trots allt tar sig iväg och tränar. Båda förklarade högt och tydligt för hela salen att de fått gå ifrån och ta hand om BAJS-blöjor. Kanske inget de utan småbarn var så intresserade av att höra. Eller andra heller för den delen.

• fru AM

Nman på V:
    Vendela

Jag tycker faktiskt att kissblöjor luktar! Men det kanske är mitt just nu hyperkänsliga luktsinne. Tycker maken luktar lite illa också ... Å andra sidan kan jag känna redan på 2 meters håll på dagisgården om Livia gjort nr 2 - så det är ganska praktiskt.

Vi lägger nr2-blöjor i hundbajspåse i en uppsamlingshink på en av balkongerna. Måste tillägga att coops hundpåsar är bäst eftersom de har knythandtag!
    Ovärderlig info detta

Måste nu kolla runt för att se om jag kan lura till mig en Libero baby box också ...

• nennesjuttioåtta

ja, herregud, vilken tur att jag fått min man rumsren. Fatta vad stora påsar det hade blivit till de blöjorna annars!

• fru AM

Äh Libero har ju ingen baby box - de snåljåparna.

Nåväl. Jag vill ha en fredagsdrink ... Någon mer? Om jag fick välja fritt så skulle jag starta med en svag mojito för att senare hälla i mig en drajja.

Fredagsparty!
    Party 5

• fru AM
    nennesjuttioåtta skrev 2009-04-03 14:16:18 följande:
    ja, herregud, vilken tur att jag fått min man rumsren. Fatta vad stora påsar det hade blivit till de blöjorna annars!
    Sopsäckar tar en hel del i volym! Finns med knythandtag de också!
Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare