• BMTS

Min sambo tittar på porr

Jag är så otroligt ledsen! Har gjort något väldigt dumt - jag gick in i min sambos dator - otroligt korkat och oärligt, jag vet - jag ångrar mig verkligen!! Men i datorn upptäckte jag massor av grova porrbilder, de flesta nersparade under tiden han har varit tillsammans med mig. Jag är chockad - trodde aldrig att min kille höll på med sånt. Dessutom känner jag mig så otroligt besviken och kränkt över hela situationen så jag vill knappt se honom i ögonen ens.

Vad ska jag göra? Konfrontera honom och därmed också medge att jag har snokat bland hans bilder eller bara hålla tyst om det?

• Svar på tråden Min sambo tittar på porr
  • la esposa

oj,jag hann skriva inna detta kom.
    Men då undrar jag om han känner att han kan vara öppen med det med tanke på dina känslor. Han vill inte såra dig tror jag. Och han försöker sköta det lite snyggt. Han vet att du inte gillar det, men kan själv inte motstå att titta på det..:)
    har det påverkat erat sexliv att han tittat påporr? menar så att du märker det. Då är det ju oxå andra bullar..
    Du känner honom bäst och vet hur han kommer reagera om du berättar att du "snokat" om han blir kränkt då (för det är en kränkning på integriteten) eller om han tar det ok. Utifrån det ska du ta ditt beslut.

lycka till

BMTS skrev 2009-01-23 13:46:14 följande:
    Det är jag som är TS och jag måste säga att jag är förvånad över alla svar! Jag vill förtydliga lite: jag bryr mig inte om att min kille onanerar. Vill han det - fine. I det här fallet är det mer en förtroendefråga. Min kille vet precis vilken inställning jag har till porr och det som sårar mest är att han trots detta har gjort det bakom min rygg. Måste han se porr så vill jag hellre att han åtminstone är öppen med det.Jag vill också förtydliga att vi varken är pryda eller har problem med vårt sexliv för de av er som verkar tro det...
  • Baby S
    BMTS skrev 2009-01-23 13:46:14 följande:
    Det är jag som är TS och jag måste säga att jag är förvånad över alla svar! Jag vill förtydliga lite: jag bryr mig inte om att min kille onanerar. Vill han det - fine. I det här fallet är det mer en förtroendefråga. Min kille vet precis vilken inställning jag har till porr och det som sårar mest är att han trots detta har gjort det bakom min rygg. Måste han se porr så vill jag hellre att han åtminstone är öppen med det.Jag vill också förtydliga att vi varken är pryda eller har problem med vårt sexliv för de av er som verkar tro det...
    Jag tror verkligen inte att ni vare sig är pryda eller har sexproblem.
    En klyscha, men ofta sann sådan är ju att män gärna ser på porr för att de ä just män. Inte så mycket vi kan göra åt det.

Men vad det gäller förtroendebiten så menar jag definitivt att han vetat att han gjort fel då det skett bakom din rygg. Det är ju inte ett dugg okej.
  • Avath

Hade också detta problem med min fästman. Jag blev så oerhört ledsen och sårad. Det handlar inte om att jag vill inskränka hans sexualitet, utan att sex och se naken kropp är mellan oss tycker jag. Det är något som är bara för han och mig, och då har inte alla dessa porrskådisar i vårat liv att göra. Om han var singel så är det ju inget problem, men om man är i par relation så får man ju (förhoppningsvis) dessa behov fyllda. Jag frågade honom om han ville att jag skulle sitta och onanera till en annan mans kropp och kuk och då fick han sig en tankeställare.

Givetvis så försökte jag lära mig mer om ämnet då jag tycekr det är viktigt att förstå var den andra i relationen kommer ifrån, men ju mer jag tittade på porren ju mer avtänd blev jag verkligen.

Det hela slutade med att min sexlust försvann helt några veckor (från att ha haft sex varje dag, ofta flera gånger per dag) och han förstog hur jag kände mig.

Skulle vilja påminna andra här att även om du tycker att det är okej att porr får ta plats i din relation så är det INTE FEL om någon annan blir ledsen av det, det säger inte att det finns dålig självkänsla, relation etc i bilden. Det är bara att det inte känns okej. T ex kanske du inte tycker att det är okej att ha någon 'på sidan om' medans någon annan rycker åt axlarna åt det och inte tycker det är nått att bli ledsen över. Individuellt.

• Baby S

Kan vi inte ta och fråga oss varför män tittar på porr då? Då de har ett fungerande, bra sexliv och ett lyckligt förhållande där inget fattas.
    Då förstår iallafall inte jag varför man skulle dölja ett porrintresse/beroende bakom ryggen på sin kvinna. Klart att man blir sårad och sviken då.
    Men jag tycker att du ts måste lägga korten på bordet med din sambo så att han får förklara sig lite grann och ni kan gå vidare.

• didis

Baby S skrev 2009-01-23 14:25:55 följande:

Kan vi inte ta och fråga oss varför män tittar på porr då?
    Jag gör massor av saker utan att kunna förklara det närmare.

Inte har jag någon kanonförklaring till varför jag ibland tittar på porr mer än att jag blir tänd av det.

Och jag tror inte porrtittande är exklusivt för män, många kvinnor använder också porr.
  • Baby S
    didis skrev 2009-01-23 14:30:11 följande:
    Baby S skrev 2009-01-23 14:25:55 följande:Jag gör massor av saker utan att kunna förklara det närmare.Inte har jag någon kanonförklaring till varför jag ibland tittar på porr mer än att jag blir tänd av det. Och jag tror inte porrtittande är exklusivt för män, många kvinnor använder också porr.
    Mmm.. kanske det. Ja, jag vet inte, jag bara tänker högt
  • MV85

Kan vi inte ta och fråga oss varför män tittar på porr då? Då de har ett fungerande, bra sexliv och ett lyckligt förhållande där inget fattas. Då förstår iallafall inte jag varför man skulle dölja ett porrintresse/beroende bakom ryggen på sin kvinna. Klart att man blir sårad och sviken då.Men jag tycker att du ts måste lägga korten på bordet med din sambo så att han får förklara sig lite grann och ni kan gå vidare.
    Då kommer vi in i en helt annan diskution... Hos oss används porrfilm som ett ställe att hitta inspiration och nyheter vi inte redan provat... Vi har iofs bara 2 år tillsammans, men vi har hunnit prova väldigt mycket på dessa 2 år, och därför är det inte alltid lätt att spontant hitta nya saker... Alla fantasier man hade innan är uppfyllda, och många som uppkommit efter det likaså..
    Men det kommer bli väldigt OT om vi börjar den diskutionen ordentligt

TS har rätt som många säger all rätt att känna sig sviken av att han gått bakom ryggen på henne, men jag personligen förstår inte varför det är en så stor grej med just porr... För mig hade det handlat om oärligheten i så fall, och att kunna acceptera varandras känslor och ta hänsyn till dem...
  • la esposa

Ja då har det inte med sexet att göra iallafall. OM man bemöts av "jag trodde inte det om dig, hur kan du svika mig så, jag känner mig kränkt" om man berättar att man tittar på porr så är man nog inte öppen med det.
    men allt detta vi skriver bygger ju på sånt man läser här. Allt står inte skrivet, och det läggs till saker i efterhand.
    Man kanske ska se till sig själv, kan min man berätta för mig att han tittar på porr, och kan stå för det. Eller blir min reaktion för mycket och det blir skamligt..
    För påverkar det inte förhållandet, sexet, eller något annat så är det ju inte ersättning av brud som pågår. Utan ett utlopp för fantasier, och hormoner. Som att hoppa fallskärm, alla tjejer vill inte att deras män ska göra det, eller träna ultimate fighting där de slår varann blodiga, knäcker näsor, kanske inte kommer hem denkvällen för de ligger på sjukhus, skadade men glada för de gillar det m.m..
    det är en känsla ett utlopp som man har behov av kanske.. inget annat.
    bara en liten tanke..

Kan vi inte ta och fråga oss varför män tittar på porr då? Då de har ett fungerande, bra sexliv och ett lyckligt förhållande där inget fattas. Då förstår iallafall inte jag varför man skulle dölja ett porrintresse/beroende bakom ryggen på sin kvinna. Klart att man blir sårad och sviken då.Men jag tycker att du ts måste lägga korten på bordet med din sambo så att han får förklara sig lite grann och ni kan gå vidare.
  • ario

jag skulle aldrig acceptera om min fästman tittade på sånt!

vad kommer näst...barnporr? ena leder till det andra...

• MV85
    ario skrev 2009-01-23 15:02:28 följande:
    jag skulle aldrig acceptera om min fästman tittade på sånt! vad kommer näst...barnporr? ena leder till det andra...
    Nu ska vi inte blanda in pedofili i att man tittar på vuxenporr..! Det är INTE samma sak, och det är INTE samma anledningar att man tittar på det!
Svar på tråden Min sambo tittar på porr