• BMTS

Min sambo tittar på porr

Jag är så otroligt ledsen! Har gjort något väldigt dumt - jag gick in i min sambos dator - otroligt korkat och oärligt, jag vet - jag ångrar mig verkligen!! Men i datorn upptäckte jag massor av grova porrbilder, de flesta nersparade under tiden han har varit tillsammans med mig. Jag är chockad - trodde aldrig att min kille höll på med sånt. Dessutom känner jag mig så otroligt besviken och kränkt över hela situationen så jag vill knappt se honom i ögonen ens.

Vad ska jag göra? Konfrontera honom och därmed också medge att jag har snokat bland hans bilder eller bara hålla tyst om det?

• Svar på tråden Min sambo tittar på porr
  • Heloise

Jag menar inte att vara elak eller ngt sådant jag bara undrade om det kanske kunde vara så. Jag kanske är en väldigt dålig blivande fru som inte tar det personligt att min m2b tycker att det finns andra snygga tjejer eller att det finns sådant som han tycker är "sexigt" som inte har med mig att göra? Ibland känner jag så, jag är inte svartsjuk heller för seriöst om han inte kan hålla tassarna borta ifrån andra tjejer så vet han vart dörren är men att han tittar på en snygg tjej på gatan gör mig inget alls, det gör jag oxå.
    För mig är tillit kärnan till vår relation och jag ser hellre att han är öppen med det än att han smyger och skäms, jag skulle aldrig vilja skuldbelägga den jag älskar.

MulleNuh skrev 2009-01-23 13:08:28 följande:
    Jag kan säga att JAG skulle bli "sur" eller äcklad för att han kanske sitter och runkar åt andra tjejer.. Nej, visst har det inget med mig att göra, men jag skulle ändå känna mig otillräcklig om han kände sig tvungen till att se på andra.Men det kanske handlar om osäkerhet?! Vad vet jag..
  • shakynose

Visst borde du prata med din kille om detta!
    Visst var det dumt att kolla på hans dator, men det vet du ju, och jag tror att det är bäst för er båda om du kan stå för det. Sånt här kan verkligen äta upp en annars och jag tycker att du borde snacka med honom. Men försök att inte vara anklagande, för det är ju antagligen inte för att såra dig som han har laddat ner de här grejjerna! Och han kommer nog att känna sig lika kränkt och sårad över att du har "snokat" i hans dator.

Och egentligen så anser jag personligen inte att det är så himla farligt, det är INTE detsamma som att vara otrogen i mina ögon och jag hade nog accepterat att min kille glodde på porr, eftersom det ju bara är fantasier.

Men ni måste prata om det om det får dig att må så dåligt som du beskriver, för det viktigaste är inte vad alla andra tycker om porr (eller onani överhuvudtaget) utan hur NI ska gå vidare.

• didis

Men grundproblemet för TS är kanske just att hon känner sig sviken? Att det har skett i smyg och att han medvetet försökt dölja det för henne?

Att ladda hem porr är definitivt no-no hemma hos oss eftersom vi har haft 2 datorkrascher pga virus.

Nu har jag haft ex med samme gubbe i 20 år och jag kan helt ärligt säga att han emellanåt blivit utbytt mot Brad Pitt eller annan snygging. På motsvarande sätt utgår jag från att han betat av några snygga tjejer genom åren

Porr, fantasier och onani är ibland gemensamma nöjen och ibland privata, vi gör inte så stor affär av det så länge vårt gemensamma sexliv fungerar.

Med en större öppenhet runt sex och porrbehov kankse det inte hade känts lika jobbigt för TS?

• MulleNuh

Ja men självklart finns det andra snygga människor!! Om jag ser en kille ute på stan som är snygg så kollar man ju kanske lite extra! Och det gör säkert min sambo också! Annars vore han skum!
    Men jag kan tycka att det är skillnad att kolla på snygga människor och att runka till dom..

Heloise skrev 2009-01-23 13:21:17 följande:
    Jag menar inte att vara elak eller ngt sådant jag bara undrade om det kanske kunde vara så. Jag kanske är en väldigt dålig blivande fru som inte tar det personligt att min m2b tycker att det finns andra snygga tjejer eller att det finns sådant som han tycker är "sexigt" som inte har med mig att göra? Ibland känner jag så, jag är inte svartsjuk heller för seriöst om han inte kan hålla tassarna borta ifrån andra tjejer så vet han vart dörren är men att han tittar på en snygg tjej på gatan gör mig inget alls, det gör jag oxå. För mig är tillit kärnan till vår relation och jag ser hellre att han är öppen med det än att han smyger och skäms, jag skulle aldrig vilja skuldbelägga den jag älskar.
  • Baby S
    silversvans skrev 2009-01-23 12:58:46 följande:
    Absolut inte, det var menat som ironi :)Baby S skrev 2009-01-23 12:49:57 följande:
    Okej Ja, det är ju självkart! Men det vore ju bra för ts och alla andra kvinnor skulle jag tro om mannen bara var ärlig om det, då finns det säkert kvinnor som inte skulle känna sig svikna av porrberoendet bakom deras ryggar.
  • Undertecknad

Jag håller med till 100%.

MulleNuh skrev 2009-01-23 13:35:39 följande:
    Ja men självklart finns det andra snygga människor!! Om jag ser en kille ute på stan som är snygg så kollar man ju kanske lite extra! Och det gör säkert min sambo också! Annars vore han skum! Men jag kan tycka att det är skillnad att kolla på snygga människor och att runka till dom..
  • Baby S

Problemet uppstår när ens partner söker andra vägar för sexuell tillfredställelse, oavsett om han har det bra i sexlivet med sin tjej eller inte.
    Det som förmodligen sårar är att han får utlösning tack vare någon annan, om det så är via regelrätt sex=otrohet, ett starkt porrintresse eller sex på telefon med främmande kvinnor.
    Det går inte att dra allt detta över samma kam, men skillnaden mellan de tre är inte milsvid.

• BMTS

Det är jag som är TS och jag måste säga att jag är förvånad över alla svar! Jag vill förtydliga lite: jag bryr mig inte om att min kille onanerar. Vill han det - fine. I det här fallet är det mer en förtroendefråga. Min kille vet precis vilken inställning jag har till porr och det som sårar mest är att han trots detta har gjort det bakom min rygg. Måste han se porr så vill jag hellre att han åtminstone är öppen med det.

Jag vill också förtydliga att vi varken är pryda eller har problem med vårt sexliv för de av er som verkar tro det...

• la esposa

OJ, vilka känslor och tankar det finns.

Jag funderar lite på vart sveket kommer in, är det porr som det tittats på eller playboybilder typ.. För det då "runkas" det till andra snygga brudar. Men om det är porr så är det väl inte brudarna de tittar på utan akten.. hur ofta ser man bruden?? man ser ju bara könet nästan. :) Så då kommer man ju in på fantasier.. jag skulle kanske mer öppna ett samtal om just porr, och vart man står. För om mannen inte vet att det inte är ok?, varför ska han undvika det.

Jag menar fantasier har väl alla, kan era män säga hur de vill ha sex? att de vill ha en till i sängen? typ analsex m.m. Det kanske är undertryckta fantatiser och det är deras sätt att ta hand om de utan att gå till er och säga " jag vill ha en till i sängen" det kanske hade sårat mer..

Jag är öppen för porr.

• didis
    BMTS skrev 2009-01-23 13:46:14 följande:
    Min kille vet precis vilken inställning jag har till porr och det som sårar mest är att han trots detta har gjort det bakom min rygg. Måste han se porr så vill jag hellre att han åtminstone är öppen med det.
    Jo, jag tror många har förstått att det just är smygandet som är problemet här. Just därför blir det inte bättre om du också smyger med att du har "snokat".

Nu är tid för en öppen diskussion er emellan.
Svar på tråden Min sambo tittar på porr