• BMTS

Min sambo tittar på porr

Jag är så otroligt ledsen! Har gjort något väldigt dumt - jag gick in i min sambos dator - otroligt korkat och oärligt, jag vet - jag ångrar mig verkligen!! Men i datorn upptäckte jag massor av grova porrbilder, de flesta nersparade under tiden han har varit tillsammans med mig. Jag är chockad - trodde aldrig att min kille höll på med sånt. Dessutom känner jag mig så otroligt besviken och kränkt över hela situationen så jag vill knappt se honom i ögonen ens.

Vad ska jag göra? Konfrontera honom och därmed också medge att jag har snokat bland hans bilder eller bara hålla tyst om det?

• Svar på tråden Min sambo tittar på porr
  • silversvans

Jag har bara ögnat igenom tråden, jag tycker att det är väldigt märkligt att du tar dig illa vid. Att han laddar ner porr handlar inte om dig, det handlar om hans sexualitet och hans fantasier. Delar du alla små tankar och fantasier med dig blivande man?

Malena Ivarsson hade bara skakat på huvudet åt det här samtalet, alla onanenar, utan porr eller med porr.

• Mörk Ängel

Håller med i allt du skriver!

Baby S skrev 2009-01-23 12:44:55 följande:

Läste inte tråden, svarar ändå. Jag förstår dig ts, usch jag hade inte heller mått så bra om jag vore du. Nej tack ingen porr hemma hos mig. Inte för att jag är pryd, men jag ogillar det. Det är helt enkelt inte nödvändigt. Om min man hade känt ett sånt behov av att ladda ner porr å det allra grövsta så hade han inte fått det han behövde från mig och då hade det inte varit så mycket mer att snacka om tror jag. Han hade heller inte varit den han utger sig för att vara.
  • Baby S
    silversvans skrev 2009-01-23 12:48:19 följande:
    Jag har bara ögnat igenom tråden, jag tycker att det är väldigt märkligt att du tar dig illa vid. Att han laddar ner porr handlar inte om dig, det handlar om hans sexualitet och hans fantasier. Delar du alla små tankar och fantasier med dig blivande man?Malena Ivarsson hade bara skakat på huvudet åt det här samtalet, alla onanenar, utan porr eller med porr.
    Är Malena Ivarsson allsmäktig?
  • Sobeit

Jag och min m2b har en öppen dialog om detta. JAg har inget emot att han överlag surfar porr på internet eller tittar på porr på TV om han känner ett behov av det. Däremot har jag satt gränsen vid att han skulle ladda ner bilder till vår gemensamma dator. Vi har haft väldigt många diskussioner om detta där ag lagt fram min åsikt och han sin åsikt. Så kompromissen är den att han gör det han tycker han behöver så länge det inte hamnar nå skit på vår dator. Av respekt för mina åsikter så sköter han det snyggt. Livet är fullt av kompromisser.

• silversvans

Absolut inte, det var menat som ironi :)

Baby S skrev 2009-01-23 12:49:57 följande:

Är Malena Ivarsson allsmäktig?
  • Heloise

jag kan inte låta bli och undrar ; handlar det om osäkerhet? Menar det inte på ngt annat sätt än att jag reagerar över att ni som tycker att det är hemskt sätter porr i relation till att ni inte skulle vara tillräckliga och det sexliv som ni har inte "duger" därför att er partner kollar på porr. Likaså att ha svårt att acceptera ett "privat sexliv", för mig är det lika naturligt att respektera min sambos behov av privatliv som att acceptera hans åsikter. Jag älskar min sambo därför att han är en fri tänkande individ och han har rätt till privatliv även i en tvåsamhet precis som mig och vill han kolla på porr så inga problem.Dessutom så är det ju inte ngt som påverkar vårt sexliv.

• fru AM

Vi är rätt öppna mot varandra. Jag tycker det är helt ok om han surfar och läser t ex sexnoveller (vilket är det han är intresserad av när det gäller porr) sålänge han inte gör det "i smyg" - dvs försöker gömma det eller ljuga om det. På samma sätt som det gäller allt i vår relation - gör man något "i smyg" och känner sig tvungen att ljuga om det så är det inte bra och måste upp till diskussion. Och det gäller oss båda! Det är således inte rätt av mig att "i smyg" kolla hans dator eller gå igenom hans sms.

• MulleNuh

Jag kan säga att JAG skulle bli "sur" eller äcklad för att han kanske sitter och runkar åt andra tjejer.. Nej, visst har det inget med mig att göra, men jag skulle ändå känna mig otillräcklig om han kände sig tvungen till att se på andra.
    Men det kanske handlar om osäkerhet?! Vad vet jag..

Heloise skrev 2009-01-23 13:01:03 följande:
    jag kan inte låta bli och undrar ; handlar det om osäkerhet? Menar det inte på ngt annat sätt än att jag reagerar över att ni som tycker att det är hemskt sätter porr i relation till att ni inte skulle vara tillräckliga och det sexliv som ni har inte "duger" därför att er partner kollar på porr. Likaså att ha svårt att acceptera ett "privat sexliv", för mig är det lika naturligt att respektera min sambos behov av privatliv som att acceptera hans åsikter. Jag älskar min sambo därför att han är en fri tänkande individ och han har rätt till privatliv även i en tvåsamhet precis som mig och vill han kolla på porr så inga problem.Dessutom så är det ju inte ngt som påverkar vårt sexliv.
  • Hemlig2009

Och jag håller med dig!

Fy för att vara i ett förhållande där det inte är okej med ett privat sexliv. Man blir väl inte livegen heller! Jag skulle må fruktansvärt dåligt om någon sa åt mig vad jag får eller inte får göra. Som tur är har jag valt en person som också är för individualitet i vår tvåsamhet.

Heloise skrev 2009-01-23 13:01:03 följande:
  • Pippirull

Vad paff jag blev när jag läste alla inlägg om hur många som reagerar så starkt på porr & onani mm. Tror inte riktigt ni förstår att det är helt naturligt och mkt vanligare än ni tror. Skulle nog tro att majoriteten av alla killar/män tittar på porr, nakenbilder mm då och då. Och det har ju som så många andra skrivit här att det har ju inget med deras sambos/fruar att göra eller att dem på ngt sätt inte är nöjda med deras sexliv. Fler och fler kvinnor börjar oxå tror jag se mer på porr osv. Men kanske är många kvinnor mer hämmade än vad män är och så får vi ju inte glömma att vi är olika kvinnor & män. Dem har en annan drift än oss för att vi ska kunna fortplanta oss och leva vidare, inget konstigt alls. Njut av livet och av sex! Till TR prata med din sambo om hur du känner och kanske ni kan komma fram til ngn lösning och kanske kan ni få ngt bra ännu bättre

Svar på tråden Min sambo tittar på porr