momi boki skrev 2009-01-25 22:45:49 följande:
varför är det så upprörande av porr??? alla har sex eller hur??? jag ser verkligen inte felet i porr ! go for it och de kan vara skönt att få bara njuta själv ibland ??? är de bara ja som är kvinna som tycker det ???? önskar min kille tittade mer på porr så man kunde ha lite high life i sov rummet
Nä, det verkar som hela trådens nästan samtliga skrivare tycker som du.
Men jag skiljer på att ha fantasier och allt vaddet nu är, det bekommer mig inte, mot att man skulle BEHÖVA se på andra som har sex. Jag gillar inte porrindustrin, faktiskt påstår min sambo att han heller inte tycker det är ngt att ägna sin tid åt. Men då förutsätts det ju här att han antagligen ljuger, förmodligen då för att inte såra mig.
Jag har inte dålig eller låg självkänsla eller komplex, men jag vill ändå inte ha porr hemma på vår dator eller på film eller i tidningar. Skulle aldrig få för mig att gå runt och leta gömmor heller, då jag inbillar mig att min sambo menar vad han säger.
Men, det viktiga måste ju vara att man kan prata med varandra så man har en chans att förstå hur den andre tänker och fungerar.
Vi kanske kommer att "upptäcka porrens glädje" tillsammans en dag, vad vet jag, men det känns rätt avlägset nu iallafall.