• BMTS

Min sambo tittar på porr

Jag är så otroligt ledsen! Har gjort något väldigt dumt - jag gick in i min sambos dator - otroligt korkat och oärligt, jag vet - jag ångrar mig verkligen!! Men i datorn upptäckte jag massor av grova porrbilder, de flesta nersparade under tiden han har varit tillsammans med mig. Jag är chockad - trodde aldrig att min kille höll på med sånt. Dessutom känner jag mig så otroligt besviken och kränkt över hela situationen så jag vill knappt se honom i ögonen ens.

Vad ska jag göra? Konfrontera honom och därmed också medge att jag har snokat bland hans bilder eller bara hålla tyst om det?

• Svar på tråden Min sambo tittar på porr
  • Hemlig2009

Enligt mig har alla rätt till ett privatliv.

Du har ju inkräktat på det genom att snoka i datorn, det säger du ju själv. Gör det inte värre genom att säga till honom att han inte får ha egna "privatstunder" också...

• fru AM

Håller nog med Hemlig ovan. Frågan är väl också varför du gick in i hans dator ... ?

• J D

Konfrontera honom. Jag skulle också ha känt mig kränkt- mkt mer kränkt än vad jag skulle känt om ngn hade kränkt mitt privatliv.

• MV85

Min sambo tittar oxå på porr... Vet om det, utan att han behövt säga något om det.. o helt ärligt hade jag reagerat mer om han inte gjort det.
    Ta det inte som något personligt, det handlar inte om att han inte tycker du är fin, eller inte tänder på dig. Det handlar om ett eget sexliv - vid sidan av det ni har tillsammans.

• MulleNuh

Ja alla har rätt till ett privatliv, MEN jag tycer ändå det är fel att ha så pass grova saker i hemlighet.. Jag hade också blivit väldigt ledsen och äcklad om jag hittat det.

TS kan ju inte bara hålla tyst om detta för då kommer hon gå under till slut!!!

Jag hade erkännt snokandet för sambon och berätta precis hur jag kände!

• Esonda

Kom på min sambo med att titta på porr när jag inte var hemma. Jag accepterar inte sånt, jag känner mig sårad och kränkt! Är han inte nöjd med mig som jag är då kan han ha sin porr och endast det.

Jag konfronterade honom. Han ljög om det. och jag som verkligen avskyr porr började lipa för att han hade vart inne på det och sen ljög om det. Så han blev ju nartuligt vis förvånad att jag hade en sån reaktion eftersom vi har aldrig haft uppe det snacket innan. jag sa som det var att jag avskyr det det är äcligt och jag kan inte vara som dom på bilderna, är han inte nöjd med mig eller inte älskar mig kan han gå. Och han sa att jag visste inte at du skulle reagera på det sättet och det är klart jag är nöjd med dig.

Så han slutade. Jag som fortfarande är njjig kollar då och då ifall jag hittar nått men utan resultat.. Vilket betyder att han har accepterat att jag mår dåligt av det.

Så jag tycker att du ska a ett snack med din sambo, säga vad Du tycker och känner och är han en helt underbar man så accepterar han det eller så kanske ni kan mötas halvvägs eler hur ni nu löser det. Han ska Inte gå bakom ryggen och göra sånt för det sårar mer än vad man kan tro.

• Yavannakémentari
    MV85 skrev 2009-01-23 12:06:20 följande:
    Min sambo tittar oxå på porr... Vet om det, utan att han behövt säga något om det.. o helt ärligt hade jag reagerat mer om han inte gjort det.Ta det inte som något personligt, det handlar inte om att han inte tycker du är fin, eller inte tänder på dig. Det handlar om ett eget sexliv - vid sidan av det ni har tillsammans.
    Hålle helt med här :) Kollar själv på porr, eller ja, läser mest sexnoveller eftersom jag gillar det bättre än bilder o så, men lite bilder slinker absolut ner!
  • Hemlig2009

Men förstår ni inte att det INTE har något med er att göra? Ett privat sexliv har alla rätt till och hur det ser ut kan ingen annan bestämma. Tycker det är ett hemskt beteende att kräva av den man älskar att inte få utlopp för fantasier mm.

• Yavannakémentari
    Hemlig2009 skrev 2009-01-23 12:19:05 följande:
    Men förstår ni inte att det INTE har något med er att göra? Ett privat sexliv har alla rätt till och hur det ser ut kan ingen annan bestämma. Tycker det är ett hemskt beteende att kräva av den man älskar att inte få utlopp för fantasier mm.
    Åh vad bra skrivet! Precis så är det ju!
  • Mörk Ängel

Tycker att du ska prata med honom. Precis som Esonda skriver så kanske han inte förstår.

Privat sexliv? För mig är det som att vara otrogen, så då kan jag ju ha ett privat sexliv med någon annan än min sambo? För mig finns inget privat sexliv när man har någon. Onani tycker vi inte är privat eftersom det är bristen på den andres närvaro. Så privat sexliv, inte när man är i ett förhållande.

Svar på tråden Min sambo tittar på porr