• Pentan

CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!

Oj vad fort det går när man har roligt!
    Vår tråd är stängd så jag tog mig friheten att öpnna en ny!
    Kom igen nu tjejer och killar!

Här pratar vi och stöttar, ältar och grubblar över renkur eller kombineradkur av Cambridge.
    Måltidsersättning (VLCD) i pulverform.

Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m2998723.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3127705.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-23 08:24

Nytt försök!

Nu vill vi veta mer om våra kära medlemmar i denna härliga tråd!

Låt oss skapa en lista, kopier och fyll i.

LÄNGD:
    ÅLDER:
    MAX VIKT:
    VIKT START C.K:
    REN KUR EL. KOMBINERAD?:
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?:
    SLUTMÅL:
    DELMÅL:
    BELÖNINGAR:
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?:
    MOTION:

• Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!
  • GiJa

Beläggning på tungan, är det ngn mer som fått det när ni kör CB? Dessutom känns det som det har fastnat hår bak i svalgen och tungan är allmänt lustig...tror jag läste det ngnstans att flera upplevt liknande, eller???

• Pentan

Åh skoja inte!! Tog fler veckor innan det där jävla "hårstrået" försvann, jag höll på att bli galen... Men häng ut det försvinner, hoppas fortare för dig än för mig!

GiJa skrev 2009-03-03 19:26:40 följande:
    Beläggning på tungan, är det ngn mer som fått det när ni kör CB? Dessutom känns det som det har fastnat hår bak i svalgen och tungan är allmänt lustig...tror jag läste det ngnstans att flera upplevt liknande, eller???
  • Pentan

Tack det känns ok. Segar på... Lite som i en dimma, man bara gör av vana - tänker inte så mycket. Nu är det bara 19 dagar kvar på ren kur, sen ska jag lägga till lite räkor, kanske ett ägg eller lite kalkonkött. Ska bli skönt när det är över!

Förstår att det är tufft nu med sug efter allt man inte får äta. Men du har klarat av det förr och det är ju inte för evigt. Bara just nu. Då får äta - fast sen, lite senare... Skjut på det i ca 9 veckor!
    Lycka till, du fixar det här!!

knyjoy skrev 2009-03-03 19:26:14 följande:
    Pentan: känner du dig bättre än?
  • GiJa

Har förstått att en del av pulverdieterna har 5 soppor om dagen, tycker ibland att det är lite för glest då hungern finns kvar men vad är det för skillnad mellan allevo, nutrilett och andra märken, är det ngn som vet?

Härdar ut med busken i svaljet då...

• knyjoy

Förstår vad du menar, men nu är det snart över med det här iaf :) Är du helt klar sen eller? :)

Kollade din blogg förresten :) Du är jättesöt ju :)

Ooh räkor gott ^^
    Jaa jag bara längtar fram till om nio veckor.. men troligtvis som det ser ut just nu kommer jag behöva hålla på lite längre :S
    Men det går säkert bra :)

Men en snickers eller daim eller varför inte en 200 g rent skulle sitta fint just nu säger mitt sockerberoende mig *dreglar som homer*

Pentan skrev 2009-03-03 19:56:51 följande:
    Tack det känns ok. Segar på... Lite som i en dimma, man bara gör av vana - tänker inte så mycket. Nu är det bara 19 dagar kvar på ren kur, sen ska jag lägga till lite räkor, kanske ett ägg eller lite kalkonkött. Ska bli skönt när det är över!Förstår att det är tufft nu med sug efter allt man inte får äta. Men du har klarat av det förr och det är ju inte för evigt. Bara just nu. Då får äta - fast sen, lite senare... Skjut på det i ca 9 veckor!Lycka till, du fixar det här!!
  • knyjoy

Nutrilett är väl egentligen bara dåligt om kalorier och proteiner som jag fattat det.. men jag kan ha fel. Vet i alla fall att jag mådde jättedåligt när jag försökte mig på det för några år sen :S

GiJa skrev 2009-03-03 19:57:53 följande:
    Har förstått att en del av pulverdieterna har 5 soppor om dagen, tycker ibland att det är lite för glest då hungern finns kvar men vad är det för skillnad mellan allevo, nutrilett och andra märken, är det ngn som vet?Härdar ut med busken i svaljet då...
  • Isabellekaramell

Sitter här och sippar te och kämpar mot suget...Dagen har gått bra men nu är jag helt utsvulten! Längtar efter dag 3.

Välkommen Mi och Nez!

Emmox! Jag rekommenderar naturdiets färdiga dricka. Den drack jag nån gång när jag hade slut på soppor och jag gick inte ur ketos. Det är 200 kcl i en. Ungefär samma mängd vitaminer och mineraler osså.

GiJA: Rekomenderar inte Nutrillet...riktigt kasst näringsvärde. Saknar massa viktiga vitaminer och annat man behöver

Kramar på er alla!!

• Tokstolla
    knyjoy skrev 2009-03-03 20:03:01 följande:
    Nutrilett är väl egentligen bara dåligt om kalorier och proteiner som jag fattat det.. men jag kan ha fel. Vet i alla fall att jag mådde jättedåligt när jag försökte mig på det för några år sen :S
    Det är typ samma innehåll med kolhydrater och proteiner (i dagsransonen förutom att det är ca 75kcal extra/dag) på det stora hela men de har inte 100% riktigt på alla spårämnen och rekommenderas därför inte i mer än 2 veckor (eller om det är 3 numera).
  • Tokstolla

MEN OK visst de flesta av oss sågar nutrilett MEN hon pratar om att skippa mål och ersätta med 1 dl fil! Då lär hon verkligen inte få i sig något alls! Vi pratar om att hon kanske tar 3 nutrilettpåsar istället för 2CBK eftersom hon inte kunde få tag på dessa.

Emmox: Jag hoppas verkligen du ersätter med en annan kur (typ nutrillet eller liknande som ersätter dina mål så att det blir så likt CBK som möjligt).

KRAM

• Tokstolla
    Tokstolla skrev 2009-03-03 20:25:01 följande:
    MEN OK visst de flesta av oss sågar nutrilett MEN hon pratar om att skippa mål och ersätta med 1 dl fil! Då lär hon verkligen inte få i sig något alls! Vi pratar om att hon kanske tar 3 nutrilettpåsar istället för 2CBK eftersom hon inte kunde få tag på dessa. Emmox: Jag hoppas verkligen du ersätter med en annan kur (typ nutrillet eller liknande som ersätter dina mål så att det blir så likt CBK som möjligt). KRAM
    fasen, nu blandade jag ihop trådarna ber om ursäkt. *rodnar... visslar*
    Tänk dock att alla färdiga har mer socker i sig och om man inte väger så mycket kan man falla ur ketos.
Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!