• Pentan

CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!

Oj vad fort det går när man har roligt!
    Vår tråd är stängd så jag tog mig friheten att öpnna en ny!
    Kom igen nu tjejer och killar!

Här pratar vi och stöttar, ältar och grubblar över renkur eller kombineradkur av Cambridge.
    Måltidsersättning (VLCD) i pulverform.

Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m2998723.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3127705.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-23 08:24

Nytt försök!

Nu vill vi veta mer om våra kära medlemmar i denna härliga tråd!

Låt oss skapa en lista, kopier och fyll i.

LÄNGD:
    ÅLDER:
    MAX VIKT:
    VIKT START C.K:
    REN KUR EL. KOMBINERAD?:
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?:
    SLUTMÅL:
    DELMÅL:
    BELÖNINGAR:
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?:
    MOTION:

• Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!
  • knyjoy

Att det förstörde dinm rena kur lite är nog en ganska stor underdrift.. fett och socker allt på en gång... Jag hade nog rekommenderat att dricka mycket mer vatten istället för nu kommer du säkert behöva börja om från början!

Och då kommer du må dåligt igen :/

Men jag önskar dig förstås lycka till!

Ninni och P3 skrev 2009-03-04 12:50:57 följande:

LÄNGD:172ÅLDER:26MAX VIKT:?ja du det var nog reda vid 80kiloVIKT START C.K:när jag starta var jag på 100.6 eligt konsulentens våg plus att jag fick min dårliga vecka dan efter så jag hade väl svullnat lite.REN KUR EL. KOMBINERAD?:RenHUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?:jag vill klara av sammanlagt 8veckor eller tills jag väger runt 70 SLUTMÅL:mitt mål är under 76kg helstDELMÅL:76BELÖNINGAR:köpa nya underkläder,skor eller olika behandlingarHUR SKA DU TRAPPA UPP?:jag börjar med att tillsätta en kyckling file eller något annat i protein väg och efter en vecka byter jag ut middagen mot mat plus att jag börjar träna mer.MOTION:just nu får jag ingen motion eftersom jag har haft dårliga dagar då jag har tuppat av men imöra ska jag till badhuset å simma lite lätt så det får väl bli simmning 2dagar i veckan. Som sagt igår mådde jag inte bra tupade av och mådde illa vartannat...så en halv pizza och 2(äckliga)kexchoklad senare så var jag nästan en ny människa igen synn bara att detta förstör min rena kur lite.Imorgon är det vägning igen får se va hon säger.Lycka till alla nya å gamla/Ninni
  • Heloise

måste säga att ck har ryckt upp sig sen jag provade det sist, då var det avskyvärt värre än nutrilett men nu är det helt annan smak på dem. Positivt överraskad måste jag säga.

• Pentan

Håller med, det finns bättre alternativ att ta till om hungern blir för stor. Satsa på rena produkter, kyckling, räkor, omelett, skaldjur, fisk eller kött. Det mättar otroligt bra.

Dessutom gäller det att komma ifrån sina vanor, att då ta till mat som pizza och choklad är inte rätt väg, för gör man det när man gått ned all vikt - så är själva syftet med ren kur förstört. Man tar ju till den just för att bryta dåliga vanor och mönster. Så börja tänka i nya banor, mat som det ska inte ens finnas i hemmet. Gäller även övriga medlemmar i familjen. Vi kan alla här vittna om hur enormt viktig stödet från vår familj är. Utan det så skulle det inte gå för mig.

Nu vill jag inte låta hård - utan bara poängtera hur enormt viktigt det är för oss alla att tänka rätt och göra rätt val när det kommer till mat. För att gå på kur är inte det svåra - det är att lära sig äta igen!

Stort stort lycka till och hjärligt välkomna alla nya!! Vi ska verkligen stötta och hjälpa varandra!

knyjoy skrev 2009-03-04 13:30:36 följande:
    Att det förstörde dinm rena kur lite är nog en ganska stor underdrift.. fett och socker allt på en gång... Jag hade nog rekommenderat att dricka mycket mer vatten istället för nu kommer du säkert behöva börja om från början!Och då kommer du må dåligt igen :/Men jag önskar dig förstås lycka till!Ninni och P3 skrev 2009-03-04 12:50:57 följande:
  • Pentan

Härligt, kämpa på!!

090414 skrev 2009-03-04 12:45:55 följande:
    Dag 3 o det känns helt ok..lite trött i huvudet, kanske kan bero på att jag druckit på tok för lite än så länge idag. Har varit på ett möte o glömde ta med vattenflaskan eller rättare sagt flaskan låg tom i väskan.Ska försöka mig på ett spinningpass ikväll.Har nu provat banan, ja det var ju som att dricka skumbanan :)Hur är det med te, kan man dricka alla sorter (frukt te)?
  • Pentan

Ha ha jag tycker de är riktigt goda! Bra att du gillar dem bättre nu!

Heloise skrev 2009-03-04 14:27:51 följande:
    måste säga att ck har ryckt upp sig sen jag provade det sist, då var det avskyvärt värre än nutrilett men nu är det helt annan smak på dem. Positivt överraskad måste jag säga.
  • knyjoy

Fan har precis haft en "diskussion" med han som inte är min kille men som jag mer eller mindre levt ihop med de senaste 2 åren.
    Vi har bestämt att vi inte ska ses så mycket längre, gemensamt. Och jag ifrågasätter hur det ska gå till... och då blev vi osams..

Fyfan vilket jävla nedslag det här känns som. Jag har ingen lust att äta min middag för det känns så jävla onödigt och jag har desto större lust att gå till ica och köpa ett kg godis som jag kan trycka i mig och tycka synd om mig själv med.

Det kommer jag ju inte göra... men det är verkligen vad jag vill just nu...

Oj vilket tycka synd om inlägg det här blev... det var inte meningen...

iaf minus 0,4 kg till idag. Det är ju bra.

• Pentan

JOBBIGT!!! Det är sjukt svårt med bakslag när man går på kur. Stor stor kram till dig och hoppas att du kan jobba dig igenom detta.

knyjoy skrev 2009-03-04 19:21:42 följande:
    Fan har precis haft en "diskussion" med han som inte är min kille men som jag mer eller mindre levt ihop med de senaste 2 åren.Vi har bestämt att vi inte ska ses så mycket längre, gemensamt. Och jag ifrågasätter hur det ska gå till... och då blev vi osams.. Fyfan vilket jävla nedslag det här känns som. Jag har ingen lust att äta min middag för det känns så jävla onödigt och jag har desto större lust att gå till ica och köpa ett kg godis som jag kan trycka i mig och tycka synd om mig själv med.Det kommer jag ju inte göra... men det är verkligen vad jag vill just nu...Oj vilket tycka synd om inlägg det här blev... det var inte meningen...iaf minus 0,4 kg till idag. Det är ju bra.
  • lönnsjö

Dag 1 avklarad. Gått bra, inte varit sugen på vanlig mat. Inte så som förra gången, skönt!! Har frusit mycket men raggsockarna och fleecetröjan åkte på
    Barnen sover så nu ska jag passa på att krypa ner i soffan och titta på tv. Hmm...det känns ovanligt bra än så länge.
    Kan man smaksätta vattnet med lite Fun light emellanåt?
    Ha det så bra alla duktiga kämpar!!

• emersson

Vad duktiga ni är som kämpar, jag har två lådor cambridge kvar, måste nog gå på kur snart igen. gjorde ju det förut men var nog inte tillräckligt motiverad för att fortsätta, men sånt kan ju ändra sig, man blir himla motiverad när man läser den här tråden. Ni är så mysiga allihopa, här har man verkligen ett toppenstöd :)

• Pentan

Kan inte leva utan Fun Light nu när jag kurar, dricker säkert 2-3 l vatten med fun light. Ska slopa all sötningsmedel sen när kuren är klar, men nu behöver jag det för att fixa detta.

lönnsjö skrev 2009-03-04 21:07:04 följande:
    Dag 1 avklarad. Gått bra, inte varit sugen på vanlig mat. Inte så som förra gången, skönt!! Har frusit mycket men raggsockarna och fleecetröjan åkte på Barnen sover så nu ska jag passa på att krypa ner i soffan och titta på tv. Hmm...det känns ovanligt bra än så länge. Kan man smaksätta vattnet med lite Fun light emellanåt? Ha det så bra alla duktiga kämpar!!
Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!