• Pentan

CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!

Oj vad fort det går när man har roligt!
    Vår tråd är stängd så jag tog mig friheten att öpnna en ny!
    Kom igen nu tjejer och killar!

Här pratar vi och stöttar, ältar och grubblar över renkur eller kombineradkur av Cambridge.
    Måltidsersättning (VLCD) i pulverform.

Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m2998723.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3127705.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-23 08:24

Nytt försök!

Nu vill vi veta mer om våra kära medlemmar i denna härliga tråd!

Låt oss skapa en lista, kopier och fyll i.

LÄNGD:
    ÅLDER:
    MAX VIKT:
    VIKT START C.K:
    REN KUR EL. KOMBINERAD?:
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?:
    SLUTMÅL:
    DELMÅL:
    BELÖNINGAR:
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?:
    MOTION:

• Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!
  • 1augusti2009

Har sagt så många ggr att det var länge sedan jag var "BARA" Helena...

Skulle bli så skönt att få tillbaka sig själv när de 9 månaderna var slut och min dotter skulle titta ut. Men då blev jag mamma, som jag iofs har störtlängtat efter och är det största som hänt mig men ändå så skanade jag Helena.

Sen när jag gick tillbaka till arbetet/studierna då skulle jag få mitt gamla jag tillbaka men hela tiden så har ngt känts fel.
    Visst jag har HELA tiden tänkt på min vikt, och inte känt mig fin men ändå så slår man bort det hela tiden.

På ngt sätt så har jag inte känt mig så stor som 115-130kg, tror att man mentalt försöker att bortse från den bistra sanningen, nu när jag ser byxor och kort så är det ju bara att inse.

Jag har nog alltid flytt till ngt mysigare och trevligare med min mat, jojo bantat hela livet med start på måndagar hållit ut i en vecka och sen åkt dit ige. Svullet upp mig på söndagen för att börja igen på måndagen, resulterat i att jag bara ökat ivikt med reaketfart.

Detta berättar jag inte för vem som helst, pappa= beroende, har varit fast i drogträsket när han var ung och har ett sockerberoende idag.
    Mamma= även hom ett drogberoende från ond rygg med tabletter när hon var ung och idag nykter alkolist.
    De är världens finaste och skötsammaste människor och ytan kan inte skvallra om dessa beroenden men den kan bedra.

Har i och med den här påbörjna resan insett att mitt beroende är MAT/SOCKER och att jag måste ta itu med dett för annars kommer jag aldrig att fixa hålla min vikt när jag är klar.

En sak att gå ner i vikt men sen då det är då skiten börja rpå allvar, är som du PENTAN rädd för att börja äta igen.

Vet iaf en sak eller åtminstone tror och hoppas är när jag till slut når min trivselvikt och får bukt på hjärnspökerna så har jag Helena tillbaka.

PENTAN, TOKSTOLLAN, KNYJOY: Era inlägg fickmig att börja fundera och kände att jag behövde skriva av mig...
    Nu blev det långt, får se om ngn orkar läsa hit, isf,

STOR kram till alla oss kämpar

• knyjoy

Hoppas verkligen att du känner att du får helena tillbaka sen :)

Jobba på! Du klarar det, det blir enklare och enklare för var dag som går!

1augusti2009 skrev 2009-03-02 23:35:26 följande:
    Har sagt så många ggr att det var länge sedan jag var "BARA" Helena...Skulle bli så skönt att få tillbaka sig själv när de 9 månaderna var slut och min dotter skulle titta ut. Men då blev jag mamma, som jag iofs har störtlängtat efter och är det största som hänt mig men ändå så skanade jag Helena.Sen när jag gick tillbaka till arbetet/studierna då skulle jag få mitt gamla jag tillbaka men hela tiden så har ngt känts fel.Visst jag har HELA tiden tänkt på min vikt, och inte känt mig fin men ändå så slår man bort det hela tiden.På ngt sätt så har jag inte känt mig så stor som 115-130kg, tror att man mentalt försöker att bortse från den bistra sanningen, nu när jag ser byxor och kort så är det ju bara att inse.Jag har nog alltid flytt till ngt mysigare och trevligare med min mat, jojo bantat hela livet med start på måndagar hållit ut i en vecka och sen åkt dit ige. Svullet upp mig på söndagen för att börja igen på måndagen, resulterat i att jag bara ökat ivikt med reaketfart.Detta berättar jag inte för vem som helst, pappa= beroende, har varit fast i drogträsket när han var ung och har ett sockerberoende idag.Mamma= även hom ett drogberoende från ond rygg med tabletter när hon var ung och idag nykter alkolist.De är världens finaste och skötsammaste människor och ytan kan inte skvallra om dessa beroenden men den kan bedra.Har i och med den här påbörjna resan insett att mitt beroende är MAT/SOCKER och att jag måste ta itu med dett för annars kommer jag aldrig att fixa hålla min vikt när jag är klar.En sak att gå ner i vikt men sen då det är då skiten börja rpå allvar, är som du PENTAN rädd för att börja äta igen.Vet iaf en sak eller åtminstone tror och hoppas är när jag till slut når min trivselvikt och får bukt på hjärnspökerna så har jag Helena tillbaka.PENTAN, TOKSTOLLAN, KNYJOY: Era inlägg fickmig att börja fundera och kände att jag behövde skriva av mig...Nu blev det långt, får se om ngn orkar läsa hit, isf,STOR kram till alla oss kämpar
  • Tokstolla

Knyjoy: Vad läskigt och behöva sitta så nära pommes Usch hemska tanke att behöva sitta så nära! Bra jobbat! Tyckte du din första dag gick OK?
    Jag är för dålig på att blogga tyvärr. Ger mig bara prestationsångest och det har jag så det räcker.

• Tokstolla

1augusti2009. TACK för att du delade med dig något så otroligt personligt. Frågan är om någon någonsin känner sig så stor som man faktiskt är (När man är riktigt stor vill säga- inte anorektiker och andra). Jag tror de flesta överviktiga är väldigt bra på att blunda tills den dag man går ner i vikt och ser hur stora kläderna plötsligt blivit. För det är skrämmande vad 30+kilo kan göra i klädstorlek. Jag som slutligen drog 52! Att idag pendla mellan 40-42 och veta att jag är i mål om 11 kilo istället för 45 är fantastiskt! Men det får en att inse mycket om sig själv. Min pappa missbrukade också när jag var ung och min mamma var väl mer eller mindre ett nervvrak var dag även om hon inte blev beroende av annat en just 2 minismå lugnande glas vin. Min mormor och morfar har matmissbruksproblem. De har aldrig kunnat hålla sig till en diet i mer än 4 dagar. Visst, inte så att de är obesa men iaf vanligt överviktiga. Min killes släkt har STORA matmissbruksproblem. ALLA är överiktiga förutom fadern i familjen och ena mellanbrodern (men visst har dem några kilo extra på kroppen). Jag? Jo, jag klarar mig nog alltid men vad händer den dagen vi får barn? NEJ, jag totalvägrar att överföra våra dåliga kostvanor. De kommer ha det svårt nog genetiskt. Jag verkligen totalvägrar att de ska gå igenom ett enkelt faktum som att man inte går in och provar kläder i en provhytt för man på förhand vet att man inte kommer tycka om det man ser, men man köper plagget ändå eftersom man behöver nya kläder. OK, samhället är lite skruvat eftersom det tycks att man ska dra storlek 34 eller mindre. Det pratas även mycket om att vara nöjd med sin kropp hur man än ser ut och jabbla jabbla MEN många lägger ner så mycket tid, ork, lust, pengar mm på att lära sig tycka om sig själva i sin stora kropp istället för att få professionell hjälp med att bli av med övervikten. För hur mycket på modet feta människor än kan bli så är det inte hälsosamt i längden och jag vill sätta stop för vår familjetrend NU!

STOR KRAM TILL ER ALLA!

CBK09? Finns du här ännu? Det är OK om du inte orkar fortsätta, vi har alla varit där förut. Hoppas bara du mår OK. KRAM!

• 090414

Hej hopp!!!!
    Första dagen avklarad!!!
    Gick jättebra. Klarade ett 75min spinningpass på eftermiddagen oxå.
    Nu ska vi se hur andra dagen går.... Har precis druckit kakao o den var inte någon höjdare men helt ok iallafall.

Har nu provat kakaomint, cappuccino, kycklingsoppa och kakao.

Jag är laddad...Ser mig själv i bikini 7kg midre (hoppas på att jag ska gå ner mer men jag vill inte bli besviken så jag siktar lite lågt).

• knyjoy

Jo då, och här sitter jag nu och väger 107,4 istället för 110,9 ^^
    Jag är alltså 3,5 kg lättare sen igår, HELT SJUKT!

Jo lite läskigt är det. och de ligger kvar där och skrattar åt mig lite... men jag har slimbridgen i högsta hugg! ;)

Jag som är timvikarie nu under lågkonjunkturen har ju inte så mycket annat för mig :)

Btw om det är någon som vill läsa om förra gången jag gick ner i vikt så kan man göra det på knysnyaliv.blogg.se

Oh jag känner mig aspepp idag! Wohooo!
    Lyckönskningar till aaalla!

Tokstolla skrev 2009-03-03 07:03:11 följande:
    Knyjoy: Vad läskigt och behöva sitta så nära pommes Usch hemska tanke att behöva sitta så nära! Bra jobbat! Tyckte du din första dag gick OK? Jag är för dålig på att blogga tyvärr. Ger mig bara prestationsångest och det har jag så det räcker.
  • knyjoy

Nej kakao är fett med läskig. Jag tycker kakao mint är mycket bättre.. det är den enda jag dricker.. jag tycker de andra gärna blikr för söta eller smakar rent blä!

Lycka till på andra dagen!
    Vi har samma startdag du och jag :)

090414 skrev 2009-03-03 08:38:39 följande:
    Hej hopp!!!!Första dagen avklarad!!!Gick jättebra. Klarade ett 75min spinningpass på eftermiddagen oxå.Nu ska vi se hur andra dagen går.... Har precis druckit kakao o den var inte någon höjdare men helt ok iallafall.Har nu provat kakaomint, cappuccino, kycklingsoppa och kakao.Jag är laddad...Ser mig själv i bikini 7kg midre (hoppas på att jag ska gå ner mer men jag vill inte bli besviken så jag siktar lite lågt).
  • emersson
    Pentan skrev 2009-03-02 19:06:51 följande:
    TokstollaNu börjar jag nästan gråta... Tack. Känner mig ödmjuk inför det stöd jag fått och får här!! Pratade med min konsultent nu i kväll ang hur jag känner. Hon tycker jag ska gå över till kombinerad kur! Hade ju tänkt köra 3 veckor till, men ändå känner jag mig så svag trött och låg just nu att det lockar att få gå över till kombikur. Förvirrad!!
    Lycka till hur du än gör,tycker du är så enormt duktig, själv har ju man en karaktär som är typ 0....ska väl köra igång med en ny kur om några veckor...hoppas du mår bättre nu :) styrkekramar till dig :)
  • Pentan

Till alla er som öppnat upp er och delat mer er av privata saker -TACk för det!! Känns så härligt att vi alla kan relatera till varandra! Underbart att ha er här!!

Ang blogg - så titta gärna in i min: www.nogg.se/minresa

Alla nya!
    Stort välkommen och grattis till att ni har tagit tag i eran vikt och faktiskt har hittat ett sätt som fungerar på riktigt!!

• lönnsjö

Skit också Har varit magsjuk några dagar. Det är ju nästan en form av bantningskur i sig. Men ja det blev ju ingen ordning och reda med CK så idag är det nystart för mig.

Tack till alla som delat med sig av egna tankar och upplevelser. Det finns alltid något i alla inlägg som jag tar till mig, som peppar. Ni är toppen! Jag är så glad att jag hittade denna tråden Kämpa på alla underbara tjejer...och killar också för den delen.

Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!