• Pentan

CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!

Oj vad fort det går när man har roligt!
    Vår tråd är stängd så jag tog mig friheten att öpnna en ny!
    Kom igen nu tjejer och killar!

Här pratar vi och stöttar, ältar och grubblar över renkur eller kombineradkur av Cambridge.
    Måltidsersättning (VLCD) i pulverform.

Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m2998723.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3127705.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-23 08:24

Nytt försök!

Nu vill vi veta mer om våra kära medlemmar i denna härliga tråd!

Låt oss skapa en lista, kopier och fyll i.

LÄNGD:
    ÅLDER:
    MAX VIKT:
    VIKT START C.K:
    REN KUR EL. KOMBINERAD?:
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?:
    SLUTMÅL:
    DELMÅL:
    BELÖNINGAR:
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?:
    MOTION:

• Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!
  • knyjoy

Njaaa jag har för mig att nutrilett inte innehåller några proteiner :S

Tokstolla skrev 2009-03-03 20:20:53 följande:
    Det är typ samma innehåll med kolhydrater och proteiner (i dagsransonen förutom att det är ca 75kcal extra/dag) på det stora hela men de har inte 100% riktigt på alla spårämnen och rekommenderas därför inte i mer än 2 veckor (eller om det är 3 numera).
  • Tokstolla
    GiJa skrev 2009-03-03 19:57:53 följande:
    Har förstått att en del av pulverdieterna har 5 soppor om dagen, tycker ibland att det är lite för glest då hungern finns kvar men vad är det för skillnad mellan allevo, nutrilett och andra märken, är det ngn som vet?Härdar ut med busken i svaljet då...
    De flesta andra märken är gjorda på sojaprotein medan CBK är gjord på mjölkprotein. När vi pratade med vår konsulent sade hon att idag så är måltidsersättningarna i stort sett de samma. (Vissa har dock mer kcal och betydligt mer socker och räknas inte som VLCD utan som LCD och man faller därför inte i ketos).
    Och det är klart att vi alla mår bra av olika sorter- precis som vi mår olika bra av olika mat
  • lönnsjö

knyjoy skrev 2009-03-03 19:20:20 följande:
    Aaaarrrgh!! Jag är så sötsugen just nu att jag håller på att krevera! Åt min middag för typ en timme sen tillsammans med två kalkonpåläggsskivor. Men jag kan inte sluta tänka på allt jag inte får äta!Snacka om en svag stund!

Usch ja! de där svåra stunderna är asjobbiga. Men kämpa på!! Jag tror på dig!!!

• Tokstolla
    knyjoy skrev 2009-03-03 20:27:49 följande:
    Njaaa jag har för mig att nutrilett inte innehåller några proteiner :S
    OK, då hänvisar jag till nutriletts näringsdeklaration www.nutrilett.nu/sw3079.asp

Näringsdeklaration för CBK finns på www.helenabergren.se (man får leta sig igenom så jag summerar).

Nutrilett har 52 g kolhydrater samt 58 g proteiner / dag.
    CBK har 50,2 g kolhydrater samt 50,4 g proteiner /dag.

Nutrilett har dessutom +5 gram fett.

personligen får jag inte i mig nutrilettpåsarna tycker de smakar urban... men min m2b tycker bättre om dem än CBK
  • knyjoy

Okej då har jag blivit felinformerad :)

Det jag vet är iaf att de flesta som provat nutrilett inte mått bra på det (nu snackar jag iofs om nutrilett för flera år sedan.. ni minns säkert när man bara kunde köpa det på hälsokostbutiker?) men mått väldigt bra på ck, precis som jag själv :)

Sen håller jag med dig... de smakar blajja ^^

Tokstolla skrev 2009-03-03 20:40:20 följande:
    OK, då hänvisar jag till nutriletts näringsdeklaration www.nutrilett.nu/sw3079.aspNäringsdeklaration för CBK finns på www.helenabergren.se (man får leta sig igenom så jag summerar).Nutrilett har 52 g kolhydrater samt 58 g proteiner / dag. CBK har 50,2 g kolhydrater samt 50,4 g proteiner /dag.Nutrilett har dessutom +5 gram fett. personligen får jag inte i mig nutrilettpåsarna tycker de smakar urban... men min m2b tycker bättre om dem än CBK
  • knyjoy

TACK! Det värmer verkligen och jag känner hur hoppet går upp.. jag ser dock INTE fram emot dag 3 imorgon :(

lönnsjö skrev 2009-03-03 20:38:44 följande:
      Usch ja! de där svåra stunderna är asjobbiga. Men kämpa på!! Jag tror på dig!!!
  • Emmox

Isabellekaramell och tokstolla:

Tack för hjälpen! Jag har bestämt mig för att äta en varm soppa imorgon, eftersom jag förstår att det inte kan ersättas med t.ex. 1 dl fil, då jag förmodligen kommer bli lika hungrig på en tio minuter, samt ur andra aspekter. Så jag ska härda ut med en soppa - det måste gå. Har inte haft tiden att köpa naturdiet som ni föreslog så jag får ta soppan.

Tack för hjälpen!

• Tokstolla
    Emmox skrev 2009-03-03 22:16:11 följande:
    Isabellekaramell och tokstolla:Tack för hjälpen! Jag har bestämt mig för att äta en varm soppa imorgon, eftersom jag förstår att det inte kan ersättas med t.ex. 1 dl fil, då jag förmodligen kommer bli lika hungrig på en tio minuter, samt ur andra aspekter. Så jag ska härda ut med en soppa - det måste gå. Har inte haft tiden att köpa naturdiet som ni föreslog så jag får ta soppan. Tack för hjälpen!
    OK. Du har just övertygat mig om att du kommer lyckas!
  • Emmox

Jag fixade det =) Har precis slurpat i mig en grönsakssoppa a la ck och mår skitbra! Pepprade lite med basilika och vitpeppar, så nu stinker man vitlök. Skönt att det är över.

Tack för hjälpen!! kram

Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!