• Pentan

CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!

Oj vad fort det går när man har roligt!
    Vår tråd är stängd så jag tog mig friheten att öpnna en ny!
    Kom igen nu tjejer och killar!

Här pratar vi och stöttar, ältar och grubblar över renkur eller kombineradkur av Cambridge.
    Måltidsersättning (VLCD) i pulverform.

Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m2998723.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3127705.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-23 08:24

Nytt försök!

Nu vill vi veta mer om våra kära medlemmar i denna härliga tråd!

Låt oss skapa en lista, kopier och fyll i.

LÄNGD:
    ÅLDER:
    MAX VIKT:
    VIKT START C.K:
    REN KUR EL. KOMBINERAD?:
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?:
    SLUTMÅL:
    DELMÅL:
    BELÖNINGAR:
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?:
    MOTION:

• Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!
  • Tokstolla
    Pentan skrev 2009-02-27 08:01:25 följande:
    Dag 5878,7 kg SnabbfaktaStart:99 kgLängd:172 cmÅlder:28 årVägt som mest: 112 kg (höggravid 122 kg)Mål 1: 80 kg KLART!Mål 2: 75 kg Inte mer än så vill jag vägaMål 3: 70 kg Är såååå nöjd med dettaMål 4: 67 kg DrömmålMål 5: 65 kg Drömmål till bröllopet
    Du har över 5 månader på att nå dröm-dröm-målet! Det ska teoretiskt sett gå! YAY!
  • knyjoy

Hejja hejja!
    Du är skitduktig! Det är bara att kämpa vidare!

Pentan skrev 2009-02-27 08:01:25 följande:
    Dag 5878,7 kg SnabbfaktaStart:99 kgLängd:172 cmÅlder:28 årVägt som mest: 112 kg (höggravid 122 kg)Mål 1: 80 kg KLART!Mål 2: 75 kg Inte mer än så vill jag vägaMål 3: 70 kg Är såååå nöjd med dettaMål 4: 67 kg DrömmålMål 5: 65 kg Drömmål till bröllopet
  • knyjoy

Min stora fråga återstår. Det största problemet med Cambridgekuren. Hur ska man göra för att slippa lukta så illa?

Någon som har något kalastips?

Här är mina "uppgifter";):

LÄNGD: 173 cm
    ÅLDER: 20 år
    MAX VIKT: 113 kg (som 13:åring)
    VIKT START C.K: 105-110, återkommer med exakt vikt
    REN KUR EL. KOMBINERAD?: Ren kur :)
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?: Minst 9 veckor.
    SLUTMÅL: 75 kg
    DELMÅL: 85 kg
    BELÖNINGAR: Själva grejen är ju belöningen i sig :)
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?: Säkert så att jag först äter 2 mål ck och eytt mål mat.. sen ett mål ck och mat.. och för att sen bara äta mat.
    MOTION: powerwalk med stavar en gång om dagen (de 3 första dagarna blir det nog däremot mycket vila) och sedan yogalates, afrikansk dans, bodyjam bodybalance, body combat och bootcamp träning mixat fyra pass i veckan.

Det här blir bra =)

• Tokstolla
    knyjoy skrev 2009-02-27 09:37:09 följande:
    [citat]
    Min stora fråga återstår. Det största problemet med Cambridgekuren. Hur ska man göra för att slippa lukta så illa?Någon som har något kalastips?

Asså det tror jag mest är relaterat till hur många ketoner du har koncentrerat i kroppen. Drick mer! Men förutom det fungerar mintpastiller från CBK bra. Munsprej från apoteket. Är det du själv eller andra som påpekar doften?
  • lönnsjö

87,3 kg idag *glad glad glad* Detta är så roligt!! "Bara" 17,3 kg kvar till mål, 7,3 kg till delmål 1.

Måste hylla er här inne Jag är här inne flera gånger om dagen och läser, ni peppar verkligen och är så himla duktiga allihopa.

knyjoy: Jag använder också munspray. Är så nervös att folk ska skygga undan när jag kommer. Hahaha som på reklamen med munvattnet från Apoteket,blommorna vissnar osv.

• knyjoy

Haha jag tror nog att det är mest andra.. jag visste inte ens själv att jag luktade ^^
    Ska prova mintpastillerna.. jag tänkte även försöka med ett te som finns som hjälper till med detoxen. :)

Tokstolla skrev 2009-02-27 09:45:59 följande:
    [citat]Min stora fråga återstår. Det största problemet med Cambridgekuren. Hur ska man göra för att slippa lukta så illa?Någon som har något kalastips?Asså det tror jag mest är relaterat till hur många ketoner du har koncentrerat i kroppen. Drick mer! Men förutom det fungerar mintpastiller från CBK bra. Munsprej från apoteket. Är det du själv eller andra som påpekar doften?
  • knyjoy

Ja precis.. haha jag mötte en kompis på stan.. det första hon sa till mig var "har du tuggummi?" och jag tog upp och bjöd henne då¨sa hon "bra! ta ett par stycken!" haha. nära vänner är det ju inte så farligt med.. men typ i jobb och sånt så vill man ju ogärna skrämma bort dem ^^

lönnsjö skrev 2009-02-27 10:06:06 följande:
    87,3 kg idag *glad glad glad* Detta är så roligt!! "Bara" 17,3 kg kvar till mål, 7,3 kg till delmål 1.Måste hylla er här inne Jag är här inne flera gånger om dagen och läser, ni peppar verkligen och är så himla duktiga allihopa.knyjoy: Jag använder också munspray. Är så nervös att folk ska skygga undan när jag kommer. Hahaha som på reklamen med munvattnet från Apoteket,blommorna vissnar osv.
  • Isabellekaramell

Kul att det går så bra för så många av er!

Jag har tyvärr haft några rejäla skitdagar...

I onsdags fick jag en akut allergisk reaktion i ansiktet och fick skynda till akuten. Ansiktet var svullet som en fotboll, rött som en tomat, kokande varmt och fullt med vattenblåsor. Ögonen var dessutom helt igensvullna. På akuten blev jag hela dagen eftersom att läkarna tyckte att det var riktigt illa, men till slut fick jag åka hem efter massor med kortison och andra mediciner. På kvällen började det bli lite bättre. Sov lite halvkasst eftersom att hela ansiktet brände.

På morgonen var den värsta rodnaden och den brännande känslan borta. Men under dagen blossade det upp igen och vart ännu värre. Så det bar iväg till akuten igen. Och där blev jag hela gårdagen.

Idag är jag lite lite bättre men mitt ansikte ser ut som en nygräddad pizza, ni vet, röd med massa ostbubblor. Plus att jag har jätte ont!

Kuren vart bruten eftersom jag så hastigt fick åka till akuten. Sen så har jag nog behövt lite extra energi eftersom jag varit så dålig men jag blir bara så ledsen...Det gick ju så bra för mig trots förra veckans kanonförkylning och feber. Och nu detta...Nej, känner mig så deppig just nu. Förlåt om jag deppar till det för er men kände bara att jag fick lov att ventilera lite.

Nu hoppas jag bara att det inte blir nå mer och att jag blir återställd i ansiktet. Doktorn sa att det skulle ta några dagar och att jag borde äta riktig mat så att kroppen orkar läka. Sen får jag väl ta nya tag...igen.

Tack för att ni finns och ni är kanon duktiga...Blir inspirerad av er. Så jag ska banne mig klara det här trots dessa bakslag, men just nu känns allt barasåååå himla TUNGT.

• 1augusti2009

Krya på dig, lider med dig

Stor kram från mig

Isabellekaramell skrev 2009-02-27 21:32:15 följande:
    Kul att det går så bra för så många av er! Jag har tyvärr haft några rejäla skitdagar...I onsdags fick jag en akut allergisk reaktion i ansiktet och fick skynda till akuten. Ansiktet var svullet som en fotboll, rött som en tomat, kokande varmt och fullt med vattenblåsor. Ögonen var dessutom helt igensvullna. På akuten blev jag hela dagen eftersom att läkarna tyckte att det var riktigt illa, men till slut fick jag åka hem efter massor med kortison och andra mediciner. På kvällen började det bli lite bättre. Sov lite halvkasst eftersom att hela ansiktet brände. På morgonen var den värsta rodnaden och den brännande känslan borta. Men under dagen blossade det upp igen och vart ännu värre. Så det bar iväg till akuten igen. Och där blev jag hela gårdagen. Idag är jag lite lite bättre men mitt ansikte ser ut som en nygräddad pizza, ni vet, röd med massa ostbubblor. Plus att jag har jätte ont! Kuren vart bruten eftersom jag så hastigt fick åka till akuten. Sen så har jag nog behövt lite extra energi eftersom jag varit så dålig men jag blir bara så ledsen...Det gick ju så bra för mig trots förra veckans kanonförkylning och feber. Och nu detta...Nej, känner mig så deppig just nu. Förlåt om jag deppar till det för er men kände bara att jag fick lov att ventilera lite. Nu hoppas jag bara att det inte blir nå mer och att jag blir återställd i ansiktet. Doktorn sa att det skulle ta några dagar och att jag borde äta riktig mat så att kroppen orkar läka. Sen får jag väl ta nya tag...igen. Tack för att ni finns och ni är kanon duktiga...Blir inspirerad av er. Så jag ska banne mig klara det här trots dessa bakslag, men just nu känns allt barasåååå himla TUNGT.
  • lönnsjö

Isabellekaramell: Herregud, stackars dig!! reagerade du på "maten" eller? Usch vad hemskt för dig Hoppas du blir bra snart igen. *styrkekramar*

Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!