• Pentan

CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!

Oj vad fort det går när man har roligt!
    Vår tråd är stängd så jag tog mig friheten att öpnna en ny!
    Kom igen nu tjejer och killar!

Här pratar vi och stöttar, ältar och grubblar över renkur eller kombineradkur av Cambridge.
    Måltidsersättning (VLCD) i pulverform.

Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m2998723.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3127705.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-23 08:24

Nytt försök!

Nu vill vi veta mer om våra kära medlemmar i denna härliga tråd!

Låt oss skapa en lista, kopier och fyll i.

LÄNGD:
    ÅLDER:
    MAX VIKT:
    VIKT START C.K:
    REN KUR EL. KOMBINERAD?:
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?:
    SLUTMÅL:
    DELMÅL:
    BELÖNINGAR:
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?:
    MOTION:

• Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!
  • knyjoy
    Tokstolla skrev 2009-02-25 19:07:36 följande:
    knyjoy:Körde du ren kur i 9 veckor? Är så imponerad. Det var såå svårt att hålla dag för dag. Och jag ska ju göra om det (fortsätta) :-S Jag startade på ca 106+ för några år sedan och tappade bort dryga 20. Låg och vilade på den vikten ett tag och kände för att göra något drastiskt. CBK blev ett självklart val. Min m2b gör samma sak och för honom fungerar den här metoden bättre än någon annan. Idag ligger jag på 76 vilket nästan är OK till mina 171 cm Jag vill ju såå gärna ha en storlek 38 ju! Får nöja mig just nu att jag tappat bort storlek 44 och drar 42 *Kram* :)
    Yess nio veckor och jag tyckte nog inte att det var så jobbigt. Jag mådde kalas bra (förutom de utslag jag fick efter att ha hoppat över middagen ett par gånger = undernärdhet) och allt rörde ju på sig hela tiden... de första dagarna var jobbiga för då mådde jag verkligen kasst men sen rullade det på :)
    Ah om du ligger på 70 nånting nu då är det inte så konstigt att det går lite trögt med viktminskningen för dig. Men håll i! Du kommer må så bra sen :)
    Det är verkligen värt det :) Hellre jättemycket uppoffring några veckor än lite uppoffring i flera år för att få samma resultat. :)
    Just nu drar jag storlek 50 i byxor gaah! fan jag är ju ung och det är ju såna byxor som tanter har! Det är fan inget kul! Så nu ska det bort :) Igen ^^
  • knyjoy

roligt förövrigt pentan och tokstolla... jag är 173 lång :) Vi är tripp, trapp och trull ^^

• 1augusti2009

Nu var det fart på tråden igen har inte hunnit med idag... SÅ grattis till alla - å välkommen nya som gamla

Imorgon dag 53 kl 17.00 är det vägning igen så håll tummarna att det är ngt kilo till

Sov gott,
    /H

• Tokstolla
    1augusti2009 skrev 2009-02-25 22:30:10 följande:
    Nu var det fart på tråden igen har inte hunnit med idag... SÅ grattis till alla - å välkommen nya som gamla Imorgon dag 53 kl 17.00 är det vägning igen så håll tummarna att det är ngt kilo till Sov gott,/H
    Du e så hard core! "Nä, det spelar liksom ingen roll om världen går under för du ska köra ren kur tills du når målvikt." Det är så inspirerande. TACK! Jag håller inte tummarna för då kan jag inte skriva MEN jag korsar tårna
  • Pentan

I dag är det prick 8 veckor på ren kur och jag har gått ned prick 20 kg!!!

99 kg till 79 kg

• Pentan

Men nu vill jag ha lite fakta på dig!
    Svara BARA om du vill naturligtvis

När körde nu dina 9 veckor?
    Vad var din startvikt då och hur mycket vägde du när du var klar?

Har du gått upp allt, eller lite?
    Eller kör du en ny omgång från där du stod när du var klar?

Om du har gått upp - varför?

Hur mycket väger du nu vid start och vad är ditt mål?

Hoppas du inte tycker att det blev värsta korsförhöret nu!

knyjoy skrev 2009-02-25 21:15:47 följande:
    roligt förövrigt pentan och tokstolla... jag är 173 lång :) Vi är tripp, trapp och trull ^^
  • Tokstolla

knyjoy: Nä, det är iofs inte konstigt att det går trögt men jag vägde dock 84,1 när jag började med CBK så lite snabbare resultat hade jag allt önskat men men. Tar det för vad det är och som det kommer
    Jag minns det där med att dra stlk 50 i byxor. Jag hade inte kvar formerna jag tyckte om hos mig själv, utan fettet hade satt sig precis överallt. Vad skönt för dig att du gjort det en gång och vet att du kan göra om det. Ska bli spännande att även följa din blogg. Har jag fattat rätt? Du har inte börjat ännu eller?

• Pentan

Jag får inte köra med tuggummi, höll du dig inom ketos då? Var du hungrig när du tuggade? För jag har verkligen inget sug eller behov av att äta. Och tror att det har att göra med att jag inte tuggar på något extra, eftersom jag hört att det kan skapa ett sug och ett hungerbehov, dels för att man går ur ketosen.

knyjoy skrev 2009-02-25 21:10:01 följande:
    Tuggummi! världens bästa sak. inte så bra för magen men det hjälper mot de flesta sug.
  • Pentan

Med middagarna menar du din sista soppa på kvällen va!?

knyjoy skrev 2009-02-24 21:45:16 följande:
    Jag klantade mig sjukt mycket förra gången dock.. var lite klantig med middagarna och blev undernärd och fick obehagliga utslag.. en liten varning till alla! Var noga!
  • Tokstolla

Pentan, jag tror att vi i stort sätt har samma mål (inräknat den där cmskillnaden blir BMI och storlekar detsamma )

Vill absolut under 70! Om jag så ska behöva klippa av allt själv Men helst av allt vill jag ha en storlek 38 vilket jag tror jag får vid ca 63 kilo (Det var det mamma vägde när hon drog det och vi har exakt samma kroppstyp).
    Bra val på vikt alltså

Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!