Jasmina E skrev 2009-01-11 20:43:59 följande:
Ja det sista man vill är ju att ens son ska sätta på sig ett par brallor som av någon anledning sitter kvar under hela häcken och beter sig lika drygt som många snorvalpar i en viss ålder gör. Men det kommer inte att hända vår son, det är jag säker på.Däremot måste det ju brista i uppfostran överlag bland många svenska familjer.
Förhoppningsvis kommer dina barn, liksom alla sunda barn, att ifrågasätta sina föräldars värderingar och pröva om de är beredda att överta dem själva eller om de skall välja nya.
Under prövoperioden kommer sonen att gå med byxorna nere (eller vad han nu väljer att revoltera mot) för att kanske såsmåningom konstatera att det ser rätt löjligt ut och skaffa sig ett skärp.
Hur man tacklar prövotiden är olika, för min del har det varit viktigt att acceptera det mesta som inte är skadligt. Så har dottern haft en miljon olika frisyrer och hårfärger och klädstilar och har ibland ärligt talat inte sett riktigt klok ut. Tatueringar och piercing har dock varit totalförbjudet.
Nu har hon hittat sin stil och det enda jag behövde står ut med var hennes rosa hår