anne på grönkulla skrev 2009-01-12 13:42:26 följande:
Ja, ett klart klänningsliknande plagg i mina ögon - som används även till vardags än idag på många håll (såg många på gatorna i stan sist jag var i Egypten). Så det är ok för en kille att ha på sig det eftersom det inte stavas k-l-ä-n-n-i-n-g, tycker du?Då förstår jag inte din logik alls längre - det viktiga är inte hur det ser ut heller utan vad det heter? Min poäng är fö inte alls att det vore omanligt att bära en sådan, utan att det är ett plagg som är mycket svårt att skilja från en klänning, men som är ett typiskt mansplagg där det bärs - så hur man ska kunna dra en tydlig enkel linje mellan vad som är mans- resp kvinnokläder vet jag faktiskt inte...Jasmina E skrev 2009-01-12 13:38:19 följande:
Som sagt, detta är inte någon k l ä n n i n g. Religiösa bönekläder. Icke att förväxlas med klänning trots att det säkert för den okunnige ser ut som en klänning.
Min son får alltså gärna klä sig i en sådan såvitt jag bryr mig, jag kommer säkert att köpa flera till honom om han vill ha dem.
Däremot tycker vi inte att en man ska köpa sig en kjol från typ h&m och gå omkring sminkad med rosa nagellack. Det är lite där gränsen går för mig.