• Jasmina E

Är ni överens om hur ni vill uppfostra era barn?

Hej alla

Som rubriken lyder helt enkelt. Är det något som varit självklart er emellan eller har ni känt er manade att sitta ner och diskutera hur ni vill ha det med barnen?

Vore kul att höra hur ni andra resonerat

• Svar på tråden Är ni överens om hur ni vill uppfostra era barn?
  • J D

Nu har vi inga barn men vi är överens om att lägga mkt energi på att diskutera sinsemellan fortlöpande ang. potentiella barns uppfostran. Tror dock inte vi har så olika värderingar från början men det kan ju ändras allteftersom man exponeras för frågorna.

• Jasmina E

Ja det tror jag med. Funderade lite kring om det inte kan vara en av anledningarna till att många skiljer sig fort, just att det blir bråk om barnen.

• J D

Jasmina E skrev 2009-01-10 17:10:37 följande:
    Ja det tror jag med. Funderade lite kring om det inte kan vara en av anledningarna till att många skiljer sig fort, just att det blir bråk om barnen.

Mkt möjligt, men då kanske man inte generellt sett har pratat/tänkt igenom allt så noga innan man gifte sig. Har man olika värderingar innan så kommer det säkert att märkas senare också, inget blir ju egentligen annorlunda för att man gifter sig.

• Pentan

ja vi är sams på den biten, även om jag är den "hårda" ibland och han lekpappan...

• Jasmina E

Har ni tänkt något på hur ni ska hantera dem när de blir tonåringar då? Det är ju lite annorlunda än att vara överens om vem som byter blöjorna?

• Jasmina E

Frågar lite med anledning av den tråd där det blev snack om sexdebuten och klädsel bl.a

• Sobeit

Jag och m2b har tillsammans 3 döttrar och vi är överens om barnuppfostran. Jag är dock den "stränga" och m2b är en riktig softis för tjejerna.

• Jasmina E

Vad anser ni vara strängt eller "elakt" alternativt mjukisförälder?

• Jasmina E

Tonårsproblematik/frihet, bortskämdhet osv... pengar och mobiler, såna saker.

• Sobeit

När jag säger att jag är den stränga så betyder det ayy vi har vissa grundregler hemma och jag gör väldigt sällan avböj på dessa. Eftersom det krävs mycket planerinande med tre barn så kan inte varje liten sak bli en diskussion. (barnen är 5,5 år , 4,5 år och 8 månader)

Softisförälderna är m2b som gärna ger lösare tyglar och gör mer avkall på grundreglerna än jag.

Jasmina E skrev 2009-01-10 18:05:30 följande:
    Vad anser ni vara strängt eller "elakt" alternativt mjukisförälder?

Svar på tråden Är ni överens om hur ni vill uppfostra era barn?