Im yours skrev 2009-02-17 14:34:58 följande:
Japp, exakt så är det. Ups and downs, hela tiden. Är det inte jag, så är det någon annan som behöver stöttning Full tupp, jag bara älskar den gamla klychan Använder de ofta och gärna.Vad görs?, inte mycket här. Skrivit blogg, fått mail att min jobbansökan kommit fram. Bekräftelse, kallas sånt Ska tillbringa några dagar med Lasse, funderar på vad som ska tas med på resan. Outfitar, etc. Blygbrud; Gläd oss andra med att berätta om din bröllopsdag Det behövs sannerligen höras på något underbart, som ert bröllop här i tråden Soldemor; Ja, jag kan faktiskt ana våren där ute. Snön ser liksom mer luddigt inbjudande ut. Min rappande son har satt en ny låt, trixat och fixat med sitt My Space. Det är väl ungefär det som ingår i nutidens fotfolks sportvanor Känn på den meningen, går inte av för hackor minsann. Klistrar in ett inlägg ur min blogg. Kanske divafasonerna känns igen?? Någon? Tack för hoppande ilskna tant- bilden Troll1. Den behövs extra mycket i sådana situationer. Ciao för nuläget!Idag är det ingen vanlig dag.............Nänämensan. Jag fick äntligen användning av en tvättäkta norrländsk Signe- mening. Listen;Det du säg, och det katta skit. Lägg jag i samma hög. Klockrent!! Men mina vänner, jag ska dra det hela från början.Det fanns en tid då jag glatt lallade med i en svensk poplåt, som handlade om att köpa pengar, för ängarna, och flyga ut över vingarna. Lite konstig text kan man tycka, men det var andra tider då den gruppen slog igenom.Många gånger hade jag tagit mig till Rickfors spelningar. I ur och skur trosades alla faror på vägarna. Mmmmm, resorna var som en modern pilgrimsled, alltså vägen visades av röda plastband bundna på stora träd. I stället för som brukligt är, av leende vägvisande munkar. Långfärdsskridskor, visselpipa, skoterhjälm, vattenflaska, flytväst etc, etc fanns med i packningen. Det gällde nämligen att idka stor försiktighet för alla slags väder. Ack ja, ack ja, vilka strapatser. Ofta visade det sig att slutdestination var Skara Sommarland. Kom nu inte, och påpeka att mina kids älskade detta badgetto. Att det var av den orsaken, jag befann mig i en röd liten stuga på rena rama leråkern vareviga sommar in the 80.s.Det skulle dröja tills Sandra var fem hela år, innan jag upptäckte vilket enormt puckoträd den där musikern egentligen var. Min dotter, och jag skulle flyga ner till Halmstad. Med planbyte på Arlanda.Min lilla tös som alltid önskade sig en fönsterplats på det puttrande lilla Saab- planet. Stod som fastklistrad vid gaten, haha. Nja, vid dörröppningen är nog ett lämpligare ord för faciliteterna på Kramfors Airport. Absolut inget ont om den flygplatsen, den är helt oki. Jag har flugit till och därifrån många, långa gånger.Där står hon alltså min söta dotter, och väntar på boardingdax. Det är då det rasslar till inne på terminalen, en hel karneval med fylletrötta bandmedlemmar kommer insteppandes. Ni kan ju gissa vem som ledde det tåget??? Nu blir det minsann liv i luckan, och det är bara några få minuters väntetid för min Smula. Precis sekunderna innan dörren går upp står hon, och väntar på att springa ut till planet. Hela hennes lilla kropp skriker; fönsterplats, fönsterplats. Jag vill ha en fönsterplats!Svich, swach, den alkolstinkande härföraren stegar mot samma dörr. Han puttar undan Sandra, håller upp dörren för resterande sopor, och halvspringer ut till planet. Minsann, då vi kommer in i planet halvligger varenda jävla rocksopa. Gissa var? Vid en fönsterplats, sååååååååååååååå fint. En och en, på varsin flygstol.Jag måste säga att det här är enda gången jag inte fuckat ut, på brottsplatsen. Chocken var för stor, helt obegripligt. Jävla låtsasdiva...................Nu på morgonen var han med i mitt favvo- radioprogram. Satt och ojjade sig för nått skorpionbett på armen. Skulle vara med i Melodifestivalen. Var himla mycket igenkänd, i hör och häpna, Finland; som fd Holliesmedlem. Buuuuuuuuuuuuu.Fy för dig, rackarns barnknuffarvandal.Du kan ta dina 60 års levene och dra......................På ren norrländska: Det du säg, och det katta skit. Lägg jag i samma hög. Så det så!