• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • passionsblomman

Å hjälp, nu läste jag snabbt och först Heloises beskrivnig om att hon ser ut som en gris(vilket jag givetvis ínte tror ett dugg på!) sedan direkt efter det ditt "alldeles riktigt"

jag blev helt vit i ansiktet och såg en dödsannons för min inre syn...

Herregud!

Och förresten så säger BÅDE Alfons och hans pappa "ska bara" så det så.

Panzerfaust skrev 2009-02-06 15:46:15 följande:
    Alldeles riktigt.
  • Heloise

Blomman avskriv inte dödsannonsen än dagen är bara barnet, han hinner nog ställa till det
    Skönt att höra måste erkänna att jag är lite hazy på barnböcker, pappa läste trav och galopp ronden för mig

passionsblomman skrev 2009-02-06 15:51:50 följande:
    Å hjälp, nu läste jag snabbt och först Heloises beskrivnig om att hon ser ut som en gris(vilket jag givetvis ínte tror ett dugg på!) sedan direkt efter det ditt "alldeles riktigt"jag blev helt vit i ansiktet och såg en dödsannons för min inre syn... Herregud!Och förresten så säger BÅDE Alfons och hans pappa "ska bara" så det så.
  • passionsblomman

Jag har suttit fr mycket vid datorn!!! Hjälp! Trollet I need you big time!

det har låst sig mellan skulderbladen och i hela höger axel nu!! Aj ajajajajaj! Har just tvingat min son att försöka banka lie cirkulation i min axel med en Foppatoffel-eller som han och hans kompisar säger: fåfflatoffla...

Ja jag VET att jag gnäller nu, men jag har fått problem med axlar och nacke efter alla mina slit-jobb som nästan alltid inhållit tunga lyft och nötande. de där 20-kilos stensäckarna i höstas var tex ingé bra alls...

*rotar efter knark i skåpet*

• didis

*tycker synd*

Åh du skulle gå till min sjukgymnast (synd bara hon finns i Nkpg)!

Efter sådär 5 besök hos henne försvann min värk i axeln som jag haft i 15 år!! Nu kan jag jobba en hel dag utan att få värk alls, fantasktiskt!

I början var jag skeptisk till hennes metoder men nu skulle hon kunna be mig hjula mig fram genom livet - jag gör det!!

passionsblomman skrev 2009-02-06 16:21:52 följande:
    Jag har suttit fr mycket vid datorn!!! Hjälp! Trollet I need you big time!det har låst sig mellan skulderbladen och i hela höger axel nu!! Aj ajajajajaj! Har just tvingat min son att försöka banka lie cirkulation i min axel med en Foppatoffel-eller som han och hans kompisar säger: fåfflatoffla...Ja jag VET att jag gnäller nu, men jag har fått problem med axlar och nacke efter alla mina slit-jobb som nästan alltid inhållit tunga lyft och nötande. de där 20-kilos stensäckarna i höstas var tex ingé bra alls...*rotar efter knark i skåpet*
  • passionsblomman

Ja, jag måste nog faktiskt se till att komma till en sådan. Jag har inte råd att gå till massör och kiropraktor resten av livet. Nu har jag inte varit hos min fantastiska massör på ett par månader. Det skiter sig alltid efter ett tag då. Hela armen värker och axeln med.

didis skrev 2009-02-06 16:28:18 följande:
    *tycker synd*Åh du skulle gå till min sjukgymnast (synd bara hon finns i Nkpg)!Efter sådär 5 besök hos henne försvann min värk i axeln som jag haft i 15 år!! Nu kan jag jobba en hel dag utan att få värk alls, fantasktiskt!I början var jag skeptisk till hennes metoder men nu skulle hon kunna be mig hjula mig fram genom livet - jag gör det!!
  • didis

Det konstiga med sjukgymnasten är att hon inte tar i mig nästan, hon petr med en pinne (!) och kollar vilka muskler som arbetar vid olika rörelser.

Hon har ändrat hur jag sitter, hur jag står och hur jag går... och först trodde jag hon drev med mig men det funkar!!

Enligt henne hade jag bla en vridning i höften som gjorde att hela min vänstra kropps muskler nästan inte arbetade, så jag fick lära mig att vrida lite lite när jag stod upp.

Hon är ansluten till försäkringsystemen så hon är inte skum på så vis men helt klart den mest udda sjukgymnast jag gått hos (och jag har betat av den del genom åren utan att bli hjälpt).

passionsblomman skrev 2009-02-06 16:35:28 följande:
    Ja, jag måste nog faktiskt se till att komma till en sådan. Jag har inte råd att gå till massör och kiropraktor resten av livet. Nu har jag inte varit hos min fantastiska massör på ett par månader. Det skiter sig alltid efter ett tag då. Hela armen värker och axeln med.
  • MulleNuh

ja va fint mitt inlägg ovan blev då...

Morr.

Jag skrev till passion at du kanske kan gå till naprapathögskolan och axelssons?? Micke har varit där ganska mycket.

• passionsblomman

!!!!!

DET var inte en dussintjej!

Annars börjar jag ledsna på alla som bara undrar "!tränar du då?"

Jag fick höra av min massör nu att jag är ganska sne och belastar vissamuskler helt fel och så.
    Men nu måste jag nog ha lite hjälp här, Typiskt att det är helg...

didis skrev 2009-02-06 16:39:48 följande:
    Det konstiga med sjukgymnasten är att hon inte tar i mig nästan, hon petr med en pinne (!) och kollar vilka muskler som arbetar vid olika rörelser.Hon har ändrat hur jag sitter, hur jag står och hur jag går... och först trodde jag hon drev med mig men det funkar!!Enligt henne hade jag bla en vridning i höften som gjorde att hela min vänstra kropps muskler nästan inte arbetade, så jag fick lära mig att vrida lite lite när jag stod upp.Hon är ansluten till försäkringsystemen så hon är inte skum på så vis men helt klart den mest udda sjukgymnast jag gått hos (och jag har betat av den del genom åren utan att bli hjälpt).
Svar på tråden Tantvarning 3