• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • didis

Nu tanter är det jag som behöver peppning!!

Försäljningen av praktiken var i praktiken (!) klar men så vill inte köparens fru flytta! Köparen är jättetrevlig och hade varit perfekt - mina patienter hade verkligen gillat honom.

I går var det riktigt deppigt men idag känns det bättre (jag är inte riktigt typen som deppar ner mig långa stunder).

Jag hade sett fram emot att bara jobba 8 veckor till och nu vet jag inte vad jag skall göra. Om ingen köper praktiken kan jag inte gå min utbildning (men det SKA jag!) och nu var jag så inställd på att slutet var nära...

Usch! TRRRÅÅÅKIIGT!!

• MulleNuh

Fyyy va tråkigt!!!! Förstår att du är superbesviken!!
    MEn jag är sugen på att byta karriär!! Kan du itne lära mig lite snabbt hur man lagar hål?! Så kan jag komma och ta över! Lovar att dina patienter kommer gilla mig me!

didis skrev 2009-02-02 10:23:55 följande:
    Nu tanter är det jag som behöver peppning!!Försäljningen av praktiken var i praktiken (!) klar men så vill inte köparens fru flytta! Köparen är jättetrevlig och hade varit perfekt - mina patienter hade verkligen gillat honom.I går var det riktigt deppigt men idag känns det bättre (jag är inte riktigt typen som deppar ner mig långa stunder).Jag hade sett fram emot att bara jobba 8 veckor till och nu vet jag inte vad jag skall göra. Om ingen köper praktiken kan jag inte gå min utbildning (men det SKA jag!) och nu var jag så inställd på att slutet var nära...Usch! TRRRÅÅÅKIIGT!!
  • didis

Kanon MulleNuh!

Utbildningen är 5 år och sedan bör man nog ha jobbat några år för att klara sig på egen hand. Men om sådär 10 år kan du ta över!!

Tror annars du skulle klara tandläkeriet bra - positiv attityd är det viktigaste!

Men - hrmpf - enligt tidboken kommer jag att laga 1 (en) tand på hela dagen så just lagningar är inte en så stor del av tandläkares vardag som många tror.

• Troll1

MulleNuh skrev 2009-02-02 10:28:27 följande:
    Fyyy va tråkigt!!!! Förstår att du är superbesviken!!MEn jag är sugen på att byta karriär!! Kan du itne lära mig lite snabbt hur man lagar hål?! Så kan jag komma och ta över! Lovar att dina patienter kommer gilla mig me!

Oj, den synen försvinner inte på lång tid från min näthinna är jag rädd.

Didis: Svårt att komma med ngt vettigt känner jag... Men peppa kan jag alltid göra! *peppar, peppar*

• MulleNuh

Äh vi tar en snabbutbildning på några veckor.. Det grejar vi..

didis skrev 2009-02-02 10:37:36 följande:
    Kanon MulleNuh!Utbildningen är 5 år och sedan bör man nog ha jobbat några år för att klara sig på egen hand. Men om sådär 10 år kan du ta över!! Tror annars du skulle klara tandläkeriet bra - positiv attityd är det viktigaste! Men - hrmpf - enligt tidboken kommer jag att laga 1 (en) tand på hela dagen så just lagningar är inte en så stor del av tandläkares vardag som många tror.
  • MulleNuh

haha DU kan få vara min första patient!!

Troll1 skrev 2009-02-02 10:42:08 följande:

Oj, den synen försvinner inte på lång tid från min näthinna är jag rädd. Didis: Svårt att komma med ngt vettigt känner jag... Men peppa kan jag alltid göra! *peppar, peppar*
  • MulleNuh

..och blir väl troligtvis min sista!

• Troll1

MulleNuh skrev 2009-02-02 10:45:53 följande:
    haha DU kan få vara min första patient!!

Åh, milde tid! Nu fick jag ilningar här.... Ghahhaahahahaa! Har ju prexis varit o lagat hos tandis. Vill inte, vill inte!
    Kan du inte ta Heloises man Pansarnäven eller Hammerman1? Fjosok ställer säkert upp, kanske även MC och B om du har tur.

• Troll1

Vill ha tips
    Min ring har 11 infattade stenar. Jag har den nästan alltid på mig. Ofta luktar den disktrasa även om jag gör rent den ofta . När jag tar handsprit på den så luktar den mäsk. Sant! {#lang_emotions_money_mouth} Hur ska man göra rent den ordentlig? Gammal tandborste??

Svar på tråden Tantvarning 3