• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • BlygBrud
    Troll1 skrev 2009-01-25 19:18:17 följande:
    Tack för era svar!
    Jo, jag vet att barn (och vuxna! ) kan få till det, men det verkar som att det skulle vara ok att säga Lisa-fisa osv. När jag sa till svägerskan sa hon "Jamen det är ju bara gulligt!" "NEJ, det är det INTE sa jag. Vi vill INTE att hon blir kallad det!" Det blev tvärtyst...  Min syster sa det en gång när hennes två barn var med. Va f..n tänker de med? Dagisfröken sa det en gång också. Inte bra.... Tcker ni inte att vi ska tänka över det ändå?
    Tycker att ni ska ge ert barn precis det namn ni själva vill!
    Men! *tar på mig erfarma Tant-minen* var Övertydliga mot alla omkring henne att ni inte på några villkors vis tolererar öknamn/smeknam etc.

Ja, det kommer att bli sura miner och "näsor i vädret" men är bara att stå på sig.
    Är ni tydliga, kommer också er dotter att vara lika tydlig när hon blir större.

Har en Teresia i bekamtskapskretsen.
    hur många Teresia får inte stå ut med att kallas Tess. Ok för en del, inte ok för andra.
    Denna nämnda Tersia är just en Tersia. Hennes föräldrar har varit övertydliga med att det är Tersia dottern heter, och inget annat. När flickan själv blev tillsräckligt stor var hon själv tydlig med det. Svarade helt kallt inte om någon ropade "Tess"
    Ingen skulle i dag komma på tanken att kalla henne det, hon är Tersia rätt och slätt.

Annat exempel: Beatrice får ofta heta "Bea" Men föräldrarna till denna lilla flicka har även de varit väldigt tydliga mot dagispersonal, lärare, släkt och vänner att namnet är Beatrice, inget annat! 7 år gammal, svarar denna flicka "Jag heter Beatrice!!" om någon skulle kalla henne Bea.

Kan ge fler exempel, men tror ni fattar idén.

Ta striden, var övertydliga. Säg till DIREKT när ni hör någon säga "fel" oavsett om denna någon är syster, dagisfröken, eller för den delen kompis.

Det är ju faktsikt NI som ger er dotter hennes namn, inte omgivningen!
  • BlygBrud
    Troll1 skrev 2009-01-25 19:18:17 följande:
    Tack för era svar!
    Jo, jag vet att barn (och vuxna! ) kan få till det, men det verkar som att det skulle vara ok att säga Lisa-fisa osv. När jag sa till svägerskan sa hon "Jamen det är ju bara gulligt!" "NEJ, det är det INTE sa jag. Vi vill INTE att hon blir kallad det!" Det blev tvärtyst...  Min syster sa det en gång när hennes två barn var med. Va f..n tänker de med? Dagisfröken sa det en gång också. Inte bra.... Tcker ni inte att vi ska tänka över det ändå?
    Tycker att ni ska ge ert barn precis det namn ni själva vill!
    Men! *tar på mig erfarma Tant-minen* var Övertydliga mot alla omkring henne att ni inte på några villkors vis tolererar öknamn/smeknam etc.

Ja, det kommer att bli sura miner och "näsor i vädret" men är bara att stå på sig.
    Är ni tydliga, kommer också er dotter att vara lika tydlig när hon blir större.

Har en Teresia i bekamtskapskretsen.
    hur många Teresia får inte stå ut med att kallas Tess. Ok för en del, inte ok för andra.
    Denna nämnda Tersia är just en Tersia. Hennes föräldrar har varit övertydliga med att det är Tersia dottern heter, och inget annat. När flickan själv blev tillsräckligt stor var hon själv tydlig med det. Svarade helt kallt inte om någon ropade "Tess"
    Ingen skulle i dag komma på tanken att kalla henne det, hon är Tersia rätt och slätt.

Annat exempel: Beatrice får ofta heta "Bea" Men föräldrarna till denna lilla flicka har även de varit väldigt tydliga mot dagispersonal, lärare, släkt och vänner att namnet är Beatrice, inget annat! 7 år gammal, svarar denna flicka "Jag heter Beatrice!!" om någon skulle kalla henne Bea.

Kan ge fler exempel, men tror ni fattar idén.

Ta striden, var övertydliga. Säg till DIREKT när ni hör någon säga "fel" oavsett om denna någon är syster, dagisfröken, eller för den delen kompis.

Det är ju faktsikt NI som ger er dotter hennes namn, inte omgivningen!
  • BlygBrud
    passionsblomman skrev 2009-01-25 22:27:54 följande:
    HEJ Blyg Brud! HURRA En tant som är här!*glad*vad gör du hur går det hur mår du? Berätta berätta berätta!!!!
    25 dagar kvar till bröllopet......
    3 sjukskrivna på jobbet......
    Letar fortfarande efter väst, slips, mm till M2b att ha på vigseln, och kappa/cape till brudnäbb....
    Inte klar med vigselprogram...
    Inte klar med festprogram....
    Bordsplacering??? aaaarggghhh
    Musik??? *sliter mitt hår*
    Meny??? *jo, där fanns en hårtest kvar att slita*
    Frisyr??? *hmm inget hår kvar...ja ja, då var det problemet löst*

Men jag har pratat med min florist!!!!
  • passionsblomman

Jamen dåså!

Det viktigaste klart alltså....

Huga vad körigt det låter!

Hinner du känna dig glad åt att det närmar sig, eller är det panik bland hårtestarna?

BlygBrud skrev 2009-01-25 22:30:57 följande:
    25 dagar kvar till bröllopet......3 sjukskrivna på jobbet......Letar fortfarande efter väst, slips, mm till M2b att ha på vigseln, och kappa/cape till brudnäbb....Inte klar med vigselprogram...Inte klar med festprogram....Bordsplacering??? aaaarggghhhMusik??? *sliter mitt hår* Meny??? *jo, där fanns en hårtest kvar att slita*Frisyr??? *hmm inget hår kvar...ja ja, då var det problemet löst*Men jag har pratat med min florist!!!!
  • BlygBrud
    passionsblomman skrev 2009-01-25 22:33:46 följande:
    Jamen dåså! Det viktigaste klart alltså....Huga vad körigt det låter!Hinner du känna dig glad åt att det närmar sig, eller är det panik bland hårtestarna?
    Satsar på att ta paniken nu.

Målet är att ha allt som går klart senast 4 feb.
    Vet att det kommer komma " Sista-minuten-panik-grejer" ändå. men om jag har så mycket som möjligt redan klart borde det funka ändå. (jo, jag vet, Tantvarning... )

Vet ju i alla fall att även om klänningen är för trång (på grund av allt för intensivt stressätande sista veckorna) m2b utan vare sig väst eller slips, brudnäbben blåfrusen eftersom vi inte hittade ngn kappa, så kommer ingen bry sig....för alla kommer att titta på och oooa och aaaha över den fantastiska genomarbetade brudbuketten..
  • passionsblomman

Just exakt precis!!!

Kommer du sluta vara hemlig sedan då så vi får se dig och mannen i er prakt och glädje?

BlygBrud skrev 2009-01-25 22:40:07 följande:
    Satsar på att ta paniken nu. Målet är att ha allt som går klart senast 4 feb. Vet att det kommer komma " Sista-minuten-panik-grejer" ändå. men om jag har så mycket som möjligt redan klart borde det funka ändå. (jo, jag vet, Tantvarning... )Vet ju i alla fall att även om klänningen är för trång (på grund av allt för intensivt stressätande sista veckorna) m2b utan vare sig väst eller slips, brudnäbben blåfrusen eftersom vi inte hittade ngn kappa, så kommer ingen bry sig....för alla kommer att titta på och oooa och aaaha över den fantastiska genomarbetade brudbuketten..
  • BlygBrud
    passionsblomman skrev 2009-01-25 22:43:42 följande:
    Kommer du sluta vara hemlig sedan då så vi får se dig och mannen i er prakt och glädje?
    Lovar att lägga in en bild på brudbuketten! Bara för din skull!
  • passionsblomman

har du sett i tråden att vi planerar att kapa ditt och didis bröllop och rusa in i hela tantutstyrseln och sjunga och rocka RÖV på era bröllopsfester? Med väskor, hattar och allt...
    BlygBrud skrev 2009-01-25 22:44:31 följande:
    Lovar att lägga in en bild på brudbuketten! Bara för din skull!
  • BlygBrud
    passionsblomman skrev 2009-01-25 22:46:36 följande:
    har du sett i tråden att vi planerar att kapa ditt och didis bröllop och rusa in i hela tantutstyrseln och sjunga och rocka RÖV på era bröllopsfester? Med väskor, hattar och allt...
    *asg* Har jag missat helt!!! Men...tja..middagen ska enligt planeringen vara klar ca 20:30 så kan jag få beställa Tant-maffian till 21:00???
Svar på tråden Tantvarning 3