• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • passionsblomman

Jaså, den har jag inte.

DEN fimen är galet hemsk, och bra också. Lika bra jag inte såg den, för idag hade jag nog bölat ihjäl mig!

• lillabruden

jag gissar väl att ni alla gått till sängs nu och drömmer om underbara Johnny Depp och/eller annan pudding!

Ikväll har jag överlevt 6 gäster, en som spillde julmust över hela mattan! Och tant som jag är, blev jag mest upprörd över slöseriet på julmusten!!! *surar lite...*
    Carlos lagade kyckling wok med nudlar i det nystädade köket och fast han skulle ta hand om efterrätten också blev det ju lilla jag! Men passade då på att fylla diskmaskinen som han av någon anledning glömmer att vi har!
    Nu när alla gått har jag torkat upp efter Carlos på spisen och fyllt en ny diskmaskins omgång... Och SÅKLART har jag proppat mig full med Nacho chips -ostsmak med Guacamoule Dippa (supergod från Santa Maria med grönt lock..!!!) och massvis med underbart lösgodis!!

Mina måsten i lyckespåsen;

lysmelk -MASSOR, ca hälften om inte mer...!
    Dumle, Mars, Twix och Snickers (dem där småttingarna)
    Colaflaskor
    choklad dragerade russin
    Maom
    Kritor
    Lakrits snurror
    häxvrål (för att behålla häxan i mig såklart)

Japp, det var nog det hela. Sedan gillar jag en 'wild card' och brukar smaka nått nytt...

Synd att höra att Bmässan var så trist Orginalrosen!!! Och Mulleh!! Men nu vet ni iallafall! Och om man ger kritiken till dem kanske det bättras till nästa gång.
    Och Passionis, tänk att det kan löna sig att ställa ut på en dålig mässa ändå, om folk snackar om 'det enda som var värt att gå dit för!!' Marknadsföring!!!!

Nu ska jag lägga mig i soffan och ta det lugna....kanske t.om lyckas lämna lite godis till imorgon...to be continued!

• Im yours

Hej mitt i natten!
    Tja, då sitter man här igen plitandes för brinnande livet Näsan tokrinner, öronen värker, för att inte tala om halsontet. Ögonen rinner de med, kroppen känns minst 15 år äldre...... Etc, etc...

Men med dessa säkra symptom på att förskylningen tagit om, framstår gårdagens avsaknad på rationellt beteende, glasklart.

T.ex hade jag tidigare i veckan, varit inne på stans godaste godisbutik. Där jag omsorgsfullt valt ut givna läckerbitar:

Bumlingar, apelsin och päron
    Päronsvampar
    Pistoler, gröna och rödaktiga
    Colaflaskor
    Härligt maffiga chokladhjärtan med kolafyllning
    Punchlimpor
    Arracslimpor
    Lakritsremsbitar
    Kolor av alla de slag
    Ahlgrens bilar
    Peacetecken

Vad tror ni att jag gjorde. Visst, gav bort alltihopa till sonen. Samma son erbjöd sig att koka ihop middagen. Nehe, då ville jag plötsligt ha en tallrik havregrynsgröt m äppelmos.

Nu kommer det värsta av allt. Jag som i grund och botten ogillar dessa tävlingsprogram. Såg TRE avsnitt av Let´s Dance, rakt av, på en gång. Samtidigt som jag tyckte att det inte var så dumt med amatör-kändis-danseri.

På kvällskvisten bestämde jag mig hastigt för att se nya filmen, med Brad Precis den Brad. Till detta stoppade jag i mig både chips, o ostbågar. Efter detta stolleprov somnade jag om så snart jag vaknade D.v.s sov 1 timme, var vaken i 10 min, och somnade om.

Japp, nu är som sagt förskylningen här, i min arma kropp Måste ändå fixa tvätten idag, en smutsig strumpa till o vår tvättkorg kommer att vägra hålla ihop.

Kära vänner nu ska det snytas, och harklas i massor. Jag hoppas dock innerligt att ni har betydligt trevligare/roligare grejer på dagens schema.

Kors vad det susar i öronen, en vitlöksklyfta..........måste fixas. Vitlök skrämmer minsann undan bacillusker, massor av honung, o en rejäl whiskeydos i tekoppen. Fundera inte ens över hur detta luktar

Vinkar med näsduken i slowmotion; Vink, vink.......

Håll till godo med denna godbit:

Kram, kram.

• MulleNuh

haha ni är så himla roliga när ni skriver!!!

• MulleNuh

Ja i natt var det min natt med Bella.. Igår när det var Mickes natt så sov ju Bella som en prinsessa till kl 8 ca. Ja vad är kl nu?! 6 ja.. Och då har vi varit uppe en bra stund. :-O

• MulleNuh

Ohh FYYY va läskigt!!!
    Jag stod i hallen nyss och hörde att hissen kom. (den "gnisslar lite när den kommer så man lätt hör den. Vi bor högst upp) Och jag tänker ju: va skumt att nån kommer i hissen kl 6 på morgonen?! Så jag tittar ut genom tittögat! Vad ser jag då??!! En gubbe som står och rotar i våra barnvagnar!!

Så jag knackar hårt på dörren och då börjar han titta in i det och mummalr nåt!!! Sen går han.. Huuuuuaaa.. Får rysningar!!!

• Troll1

MulleNuh skrev 2009-01-25 06:12:04 följande:
    Ohh FYYY va läskigt!!! Jag stod i hallen nyss och hörde att hissen kom. (den "gnisslar lite när den kommer så man lätt hör den. Vi bor högst upp) Och jag tänker ju: va skumt att nån kommer i hissen kl 6 på morgonen?! Så jag tittar ut genom tittögat! Vad ser jag då??!! En gubbe som står och rotar i våra barnvagnar!! Så jag knackar hårt på dörren och då börjar han titta in i det och mummalr nåt!!! Sen går han.. Huuuuuaaa.. Får rysningar!!!

Nä fyttibaljan så äckligt! Kunde inte Micke slitit upp dörren? Gubben hade säkert fått dåndimpen... Attack är bästa försvar!
    Vad trodde han fanns i era barnvagnar?

I´m yours: Stackars, stackars dej! Du får bädda ner dig med en vitlökskrans runt halsen och pluntan med whiskey nära till hands.

Jag börjar väl hämta mig lite nu igen, men lilla dottern hade feberfrossa på em -kvällen igår. Usch. Hon drack i allafall upp alvedondosen, så hon mådde bättre till natten. Hon har dock fått för sig att kl 5.30 - 6.00 är perfekt tid att gå upp på. {#lang_emotions_ghost}

• MulleNuh

Ja jag vet inte.. Tror det var en fyllegubbe eller knarkare.. Fattar inte hur han kom in.. Porten ska ju vara låst..

• MulleNuh

hahaha men han måste också ha undrat vem fan som står och tittar ut genom sitt tittöga kl 6 på morgonen och knackar!!

• Originalrosen

I'm Yours - Fy bubblan vad jobbigt! Jag snörvlar också på tredje veckan men du verkar ha det etter värre. *skickar över honungste och Vicks blå*

Själv åt jag en semla till frukost "för den var klar". Orkade inte fixa en macka, semlan låg kvar från igår kväll då maken inte åt den. Hur knäpp får jag bli?!

MulleNuh - det är nog knasigast att stå och titta genom tittögat kl 6 på morgonen. Du vinner!

Svar på tråden Tantvarning 3