Hej mitt i natten!
Tja, då sitter man här igen plitandes för brinnande livet
Näsan tokrinner, öronen värker, för att inte tala om halsontet. Ögonen rinner de med, kroppen känns minst 15 år äldre...... Etc, etc...
Men med dessa säkra symptom på att förskylningen tagit om, framstår gårdagens avsaknad på rationellt beteende, glasklart.
T.ex hade jag tidigare i veckan, varit inne på stans godaste godisbutik. Där jag omsorgsfullt valt ut givna läckerbitar:
Bumlingar, apelsin och päron
Päronsvampar
Pistoler, gröna och rödaktiga
Colaflaskor
Härligt maffiga chokladhjärtan med kolafyllning
Punchlimpor
Arracslimpor
Lakritsremsbitar
Kolor av alla de slag
Ahlgrens bilar
Peacetecken
Vad tror ni att jag gjorde. Visst, gav bort alltihopa till sonen. Samma son erbjöd sig att koka ihop middagen. Nehe, då ville jag plötsligt ha en tallrik havregrynsgröt m äppelmos.
Nu kommer det värsta av allt. Jag som i grund och botten ogillar dessa tävlingsprogram. Såg TRE avsnitt av Let´s Dance, rakt av, på en gång. Samtidigt som jag tyckte att det inte var så dumt med amatör-kändis-danseri.
På kvällskvisten bestämde jag mig hastigt för att se nya filmen, med Brad
Precis den Brad. Till detta stoppade jag i mig både chips, o ostbågar. Efter detta stolleprov somnade jag om så snart jag vaknade
D.v.s sov 1 timme, var vaken i 10 min, och somnade om.
Japp, nu är som sagt förskylningen här, i min arma kropp
Måste ändå fixa tvätten idag, en smutsig strumpa till o vår tvättkorg kommer att vägra hålla ihop.
Kära vänner nu ska det snytas, och harklas i massor. Jag hoppas dock innerligt
att ni har betydligt trevligare/roligare grejer på dagens schema.
Kors vad det susar i öronen, en vitlöksklyfta..........måste fixas. Vitlök skrämmer minsann undan bacillusker, massor av honung, o en rejäl whiskeydos i tekoppen. Fundera inte ens över hur detta luktar
Vinkar med näsduken i slowmotion; Vink, vink.......
Håll till godo med denna godbit:
Kram, kram.